Chinese dwergkwartel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bergje

Chinese dwergkwartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-09 19:55

Sportieve slanke kwartel-weduwnaar (ik heb 5 echtgenotes gehad), 2 kinderen gehad (ook reeds overleden), zoekt winterharde dameskwartels ter gezelschap, niet te mager, kleur onbelangrijk, je leeftijd maakt mij niks uit!
Ik heb te bieden: een buitenverblijf met binnenhok zonder andere vogels, 2 man personeel voor de dagelijkse verzorging, goed voer, en in de winter mogen we naar binnen.

En nu zonder gekheid:
Vandaag is onze voorlaatste chinese dwergkwartel overleden. Beestje is vijf jaar geworden ongeveer... We hebben ze in een verblijf in de tuin zitten als een soort miniatuurvervanging voor kippen. Probleem is echter dat de laatste (iets jongere) kwartel nu eenzaam en alleen zit! We hebben erover nagedacht om geen nieuwe kwartels te nemen, maar nu ik mijn man zo hoor denk ik dat er toch een stelletje nieuwe gaan komen, waarvoor we een nieuw verblijf gaan maken als we de tuin aanpassen. Probleem twee is helaas dat er op dit moment vooral stelletjes worden aangeboden en haantjes, maar weinig losse hennetjes. Of het is hardstikke ver weg, of het zijn echte binnenkwartels.

Heeft er toevallig iemand een paar winterharde dames-kwartels ter overname? Als het een beetje bij ons in de buurt is ben ik eventueel ook nog bereid om mijn bijna-bejaarde haantje af te staan aan een paar manloze dames. Hoewel manlief net weer binnen komt lopen "dat het toch wel leuk is, wat leven in de tuin".

Mocht er iemand iets weten, laat het mij dan weten! Ik vind het jammer om onze mooie man lang alleen te laten!

Frances

Re: Chinese dwergkwartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 23:55

Uhm waar woon je dan als ik vragen mag?
Een kennis/familie van ons kweekt ook kwartels, zouden goed chinese dwergkwartels kunnen zijn :P maar als het in de buurt is wil ik wel wat navraag voor je doen :)

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 11:56

Ik woon in Schijndel :+

Jij ook zie ik, haha!!

Frances

Re: Chinese dwergkwartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 12:46

Serieus, hahah dat is nog eens lachen :P
leuk verhaal heb je er trouwens van gemaakt :))
ik zal wel eens even wat navraag doen voor je. Hoeveel vrouwtjes zoek je eigenlijk?

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 14:27

Ja, inderdaad!

Als ik in elk geval alvast 2 dames heb ben ik al heel erg blij, doel is 4. Ik kon er eerder ook geen vreemde dames bijzetten, dat eindigt meestal in een gevecht waar je niet blij van wordt. We hadden gehoopt dat het hennetje het nog zou houden tot bijna zomer, dan is er weer wat meer aanbod. Haantje was er erg voorzichtig mee, het is niet zo'n baldadig haantje (geen haantje de voorste, haha!).
Als je zou willen navragen, heel erg graag!!