Om goed te doen wilde ik vandaag 2 hanen (1 broer vd hennen, 1 die vaak alleen loopt) uit onze scharrelgroep halen.
Deze 2 zijn redelijk onderdanig naar de 'opperhaan', dus grote gevechten waren er niet.
Maar goed, we willen straks gezonde kuikens, dus ik had een adres gevonden voor deze 2.
Had ik bij de dierenambulance een mooi bruin haantje opgehaald, die wilde ik houden, als vers dna in de koppel (dacht ik..)
Ik zet de nieuwe erbij, direct een fel gevecht met de baas. Vorige keer ging dit snel over, de nieuwkomers
dropen wijselijk af. Dit felle ding liet zich niet zomaar afschrikken. Het ging echt lang door, op een gegeven moment
hebben we de nieuwe weg moeten halen, hij ging dit niet overleven en zeker niet winnen.

Hij maakte het redelijk goed, ik heb zijn kam schoongespoeld en ingesmeerd met vaseline.
Het plan is gewijzigd, Deze gehavende vriend is naar het nieuwe adres gegaan.

1 van de 'onderdanige' mag blijven, daar hebben we geen last van, en hij vermaakt zich wel.
Het vervelendste vond ik, dat er nog leerlingen bleven hangen, (werk op n school) die uit waren, maar bleven kijken. Logisch, maar er
stonden ook collega's te kijken, hoe bedoel je, sensatiezoekers.

jongens naar huis had gestuurd, je ziet toch dat het niet goed gaat! Maar nee hoor..

Zo, dit moest ik ff kwijt.
Heb net mn collega gesproken, die had de hanen op hun nieuwe adres afgeleverd, de underdog van vanmiddag liep gelukkig alweer te kraaien