Ik doe dit op dít forum omdat ik op het konijnenforum de kans loop om iemand voor de schenen te schoppen, wat eigenlijk niet mijn bedoeling is.
Ik ben sinds 4 maanden weer begonnen met het fokken van Franse Hangoren. Ik doe dit als terugkerende fokker en ben van plan om het dit keer serieus aan te pakken.
In 2006 ben ik eigenlijk begonnen met fokken, maar door de aanraking met commerciele fokkers heb ik hele verkeerde dieren in mijn stal gehad...
Nadat ik mijn hele stal opgeruimd heb en na een pauze ingelast te hebben, ben ik nu dus opnieuw begonnen met dit keer veel betere dieren!
Ik heb mijn hand kunnen leggen op Chinchilla kleurig dieren, iets wat heel moeilijk geweest is. Maar door het stoppen van een andere fokster ik enkele erg mooie dieren in mijn stal heb zitten momenteel.
Ik wil fokken voor de tentoonstelling en ter behoud van dit prachtige ras, zoals het in de standaard staat.
Nu mijn probleem;
Ik kreeg maandagochtend en E-mail van een fokker die op zoek is naar een Chinchilla kleurige Franse Hangoor.
Nu ik nog maar net zelf begonnen ben, heb ik momenteel maar enkele goed gekleurde jongen liggen en enkele ouder dieren die ik eerst allemaal zelf wil insturen dit jaar.
Ik heb deze jongenman terug gemaild dat ik dus momenteel dus niets te koop had en wat ik wel heb zitten ik aanhou voor dit TT jaar.
Ik ben daarna gaan google-en en kwam op de site van deze fokker. In mijn ogen is dit ook een comerciele fokker en ben ik dus niet van plan om (bewust) dieren aan hem te verkopen.
Nu kreeg ik vanochtend wéér een mailtje van hem. Waar het kort op neer komt vind hij dat wij fokkers elkaar moeten helpen en of ik dus niet terug kon komen op mijn besluit dat ik niet te koop heb.

Dit schiet mij al in het verkeerde keelgat, maar nu ben ik toch al opvliegend van karakter

Dus hierom vraag ik jullie mening.
Verkopen jullie aan elke fokker jullie fokdieren of alleen aan de fokkers waar jullie achter staan?
En natuurlijk, vinden jullie mijn besluit terecht of vinden jullie dat fokkers ongeacht wat elkaar moeten helpen?
(Ik begrijp dat er waarschijnlijk maar weinig fokkers op dit forum zitten, maar hoop op toch enkele reactie´s)