Het arme dier was doodziek van de niesziekte toen ik hem aantrof. Ik heb gelijk meds gehaald en ben hem dagelijks gaan verzorgen.
Terwijl ik dacht dat hij hooguit een maand of 6 kon zijn hoorde ik van medeleden dat hij toch al minstens 2 jaar moest zijn

Hij was duidelijk veel te klein en veel te mager en bovendien erg bang omdat hij nooit zijn leven zeker was doordat niemand op hem lette en hij altijd moest uitkijken dat hij niet onder de voet werd gelopen door mensen of paarden.
Ik vroeg wie er voor hem zorgde. Niemand

Waarom hij daar dan was? Hij moest muizen en ratten vangen. Het arme dier was zo ziek en dan muizen en ratten vangen?

Ik heb ze gevraagd of zij ook gingen sporten en hard aan het werk als ze dik de griep hadden, idioten

Bovendien vertikken ze het om de voertonnen en emmers waar voer voor de paarden inzit, af te dekken dus ratten en muizen hebben daar te kust en te keur aan eten. Ze fokken zo zelf het ongedierte maar willen er niets aan doen. Dat mag een kat oplossen waar ze trouwens óók niet voor willen zorgen!
Af en toe wordt de manege ook gebruikt voor andere dingen als feesten en dan nam ik Shy, zoals ik hem ben gaan noemen omdat hij zo bang was, mee naar een vrouwtje waar hij dan een paar dagen mocht blijven.
Op een keer gaf zij aan dat ze hem wel graag wilde houden.
Ik wilde dat niet zomaar doen maar overleggen met de manegeleden en bestuur.
En dát had ik nooit moeten doen. Hij mocht daar niet weg en als ik dat wel zou doen zouden zij een andere kat meenemen en daar laten lopen

Omdat Shy daar gewend was heb ik hem elke keer weer teruggebracht en ben voor hem blijven zorgen.
Nu hoorde ik vorige week opeens dat hij daar weg móest

Ik geloofde mijn oren niet. Eerst mócht het niet en nu móest hij vertrekken?
Bleek dat ze het helemaal zat waren omdat hij 'overal' plast en poept naar hun zeggen.
Dus nu, op een leeftijd van 10 jaar en na jaren trouwe dienst moet hij oprotten.
Ik hoop nu dat ik een boerderij kan vinden waar hij mag wonen. Hij moet echt vrijheid hebben anders wordt hij ongelukkig.
Als iemand hier een tip heeft hoor ik het graag. De arme stumper. Het spijt me zo dat hij nu moet verkassen.
Het is al zo moeilijk met katten onder dak te krijgen en dan ook nog op zo'n leeftijd

De vrouw die hem jaren terug graag wilde woont hier niet meer dus dat is ook al geen optie.
Hoe kunnen mensen toch zo gemeen zijn