Telizen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Telizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 21:41

Wie kent dit, en heeft hier ervaring mee?

Mijn DA heeft het geadviseerd voor mijn angstige kat.

benangelique

Re: Telizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 21:47

wij gebruiken het voor de honden. ze worden idd rustiger zonder af te vlakken of sloom te worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 21:56

Hadden jou honden ook last van angst/stress?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 00:27

door verhuizing; zij konden niet aarden in het nieuwe huis en raakten van de kook. enorm janken als ze alleen waren en constant trillen. ook in huis plassen en poepen.
ze gebruiken het nu 2 weken en we merken al een flink verschil! de ergste angst is eraf gelukkig.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 11:42

Wat zijn de problemen TS?
Telizen werkt op zich prima hoor. Maar je hebt ook verdampers die hormonen uitstoten. Deze werken minder radicaal, maar werken zeker wel! Dit moet je in de ruimte ophangen waar de dieren het meeste zijn. Het is niet schadelijk voor evt. andere huisdieren/mensen.
Je hebt ze van Feliway en DAP.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 15:48

Ik heb hele angstige kat, die dus na 5 verhuizingen ook niet meer kan aarden.

Ik heb nu ook al een verdamper van Feliway, en die helpt prima tegen het plassen in huis. Maar ik zie aan haar dat ze nog erg angstig is. We wonen hier nu alweer sinds juni overigens.

Mijn DA adviseerde mij om tijdelijk Telizen te gaan geven om haar een beetje te helpen, en dat dan langzaamaan af te bouwen. Ik vraag om ervaringen omdat ik geen half stoned dier hier wil hebben lopen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 16:33

de DAP die sting omschrijft daar gaan wij naar toe als de pilletjes gestopt kunnen worden.

van de telizen worden ze absoluut niet suf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 16:40

Wat is die DAP dan precies, en waarin verschilt die met de Feliway?

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 18:26

DAP verschilt niet van Feliway. Nou ja, er zit wel verschil in, maar DAP is voor de hond en Feliway voor de kat ;). Is hetzelfde effect :D.
Als je deze al hebt zou je idd de Telizen kunnen proberen. Je hebt ook nog Feliway verdamper, maar hoe goed die werkt zou ik je niet kunnen vertellen.
@ benangelique: waarom eerst de Telizen en daarna verdamper? Verdamper lijkt me makkelijker :). Is daar een reden voor?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 19:22

Ik heb een feliwayverdamper, je hebt ook nog spray. Maar ik meen dat die meer voor specifieke plekken is.

Zou DAP ook voor honden zijn die als er visite komt helemaal doordraaien? De hond van mijn ouders is namelijk een geval apart.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 21:36

Ik denk dat de DAP daar best voor zou kunnen werken. Het hangt natuurlijk van de hond af. Én: je moet hem lang genoeg van te voren ophangen, want het moet zich wel kunnen verspreiden door de kamer :).

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 22:41

sting: we hebben de DAP al geprobeerd, maar deze is niet genoeg voor de angst. Nu moet eerst de angst onder controle met de telizen, dan moeten ze het vertrouwen in hun omgeving krijgen met telizen en de DAP en daarna bouwen we de telizen af. Hoe lang dit allemaal gaat duren hangt compleet van de honden af.

mijn ervaring is dat de honden ook minder reageren op bezoek als de DAP in het stopcontact zit.