Hebben jullie ook zo'n leuke stalkatten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

EsBianc

Hebben jullie ook zo'n leuke stalkatten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 20:09

Hoi!

Wij hebben op stal echt geweldige katten! Dus ik wil ze even aan jullie voorstellen:

De eerste is Sissy, ongeveer 4 jaar. Is in het weiland langs de stal geboren. Steeds gelokt met vlees, en uiteindelijk is ze gebleven. Na 1 jaar een nestje gekregen op stal, een oranje en een grijze. Na een paar weken heeft ze de kleintjes verplaatst en die hebben we nooit meer gezien. Weer een jaar later, toen ze 2 was weer een nestje gekregen, 1 gevlekte en 3 rode. De gevlekte en 1 rode zijn naar iemand anders gegaan, en 2 rode zijn gebleven. Daarna is ze waarschijnlijk aangereden terwijl ze weer zwanger was. Met als gevolg een miskraam en verwonding aan staart. We hebben de staart eraf laten halen, en haar meteen laten steriliseren. Vrouwtje, tijger grijs.
Afbeelding Afbeelding

Sissy met baby's:
Afbeelding

Tumke, bijna 2 jaar. 'Baby' van Sissy. Op stal geboren en nooit meer weg gegaan. Is ook gesteriliseerd. Vrouwtje, oranje korthaar.
Afbeelding Afbeelding

Pluisje, zou bijna 2 jaar zijn. Is het broertje van Tumke, maar hebben we 0,5 jaar geleden helaas dood langs de kant van de weg gevonden. Mannetje, oranje langhaar.
Afbeelding Afbeelding

Leuk weetje: ze drinken altijd uit de drinkbakken van de paarden, en als daar geen water in zit drukken ze zelf met hun pootje op de lepel :+

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 20:15

Onze geweldige stalkatten! :D En Sissy het tamme konijn haha :D

Ann

Re: Hebben jullie ook zo'n leuke stalkatten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 08:57

[BB] -> [BB-ITP]

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 23:12

Mijn stalpoes zie je in mijn avatar voorbij komen

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 23:17

tessacheyenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 23:26

Wij hebben thuis een kleine boerderij. Marleintje was een kleine witte poes met her en der een rode en zwarte vlek. Zij was een jaar of twee toen ik over de vloer bij mijn huidige man kwam en gewoon wild. Na veel voeren is ze helemaal mak geworden! Het was een echte dame met karakter...mevrouw wenste zichzelf niet te wassen daarom zocht ze altijd een koe op in stal en die moest haar dan schoonlikken. En o wee als die koe of stier t niet goed deed...ze gaf dan gelijk een lel op de neusspiegel van t arme beest, ze heeft zo menig stier van 500 kilo "klein" gekregen!!! In de winter staan de koeien aangebonden in een oud hollandse stal, maar ze had gedurende de winter die beesten zo "afgericht" dat ze in de zomer alleen de koeien in t land maar op hoefde te zoeken voor een uitgebreide wasbeurt!

Als ze t erg koud had in de winter sliep ze tussen de vlaamse reuzen in de stal.

Ook speelde ze graag krijgertje met de kalfjes.

Helaas is zij een paar jaar geleden doodgereden maar ik kan je vertellen..ik mis haar nog iedere dag! Gelukkig heb ik nog een dochter van haar (die is bijna net zo gek...maar niet naar buiten te meppen!)

EsBianc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-09 09:26

Chantal___ schreef:
Wij hebben 2 stalhonden. Heeerlijke beesten zijn het!
Lopen gezellig met je mee, ze luisteren goed en bewaken het terrein super. Als ze je kennen zijn het net kleine baby's!
Zoals je ziet op de laatste foto, het is af en toe erg moeilijk om weg te gaan :+

Wat grappig stalhonden! Leuke beetjes.

EsBianc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-09 09:27

tessacheyenne schreef:
Wij hebben thuis een kleine boerderij. Marleintje was een kleine witte poes met her en der een rode en zwarte vlek. Zij was een jaar of twee toen ik over de vloer bij mijn huidige man kwam en gewoon wild. Na veel voeren is ze helemaal mak geworden! Het was een echte dame met karakter...mevrouw wenste zichzelf niet te wassen daarom zocht ze altijd een koe op in stal en die moest haar dan schoonlikken. En o wee als die koe of stier t niet goed deed...ze gaf dan gelijk een lel op de neusspiegel van t arme beest, ze heeft zo menig stier van 500 kilo "klein" gekregen!!! In de winter staan de koeien aangebonden in een oud hollandse stal, maar ze had gedurende de winter die beesten zo "afgericht" dat ze in de zomer alleen de koeien in t land maar op hoefde te zoeken voor een uitgebreide wasbeurt!

Als ze t erg koud had in de winter sliep ze tussen de vlaamse reuzen in de stal.

Ook speelde ze graag krijgertje met de kalfjes.

Helaas is zij een paar jaar geleden doodgereden maar ik kan je vertellen..ik mis haar nog iedere dag! Gelukkig heb ik nog een dochter van haar (die is bijna net zo gek...maar niet naar buiten te meppen!)

Lol, onze katten likken wel olie uit de bakken van de paarden terwijl die staan te eten, en ze slapen soms in de stal terwijl het paard erin staat, maar de paarden africhten is ze toch nog niet gelukt.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 22:59

Citaat:
In de winter staan de koeien aangebonden in een oud hollandse stal, maar ze had gedurende de winter die beesten zo "afgericht" dat ze in de zomer alleen de koeien in t land maar op hoefde te zoeken voor een uitgebreide wasbeurt!
oh geweldig! echt typisch katten! zijn zo leuk..... ) en die koeien maar haren vreten, wel goede rosborstel voor je kat, alle haren zijn zo weg!

tessacheyenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 22:35

Ze bleef dan ook altijd keurig WIT!!!! :D

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 15:21

wij hebben ook hele leuke stalkatjes. ze zijn alle 3 6 maanden oud

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 15:33

Wij hebben op de manege ook 2 stalkatten. Snoes en Ziezoe

Ziezoe een zwarte dat is mijn favorietje. Is ook mijn wedstrijd suporter geworden. :D
Kwam laatst terug van wedstrijd. Kom terug op stal zie ik mevrouw daar lekker in mijn deken slapen op de achterbank. Waarschijnlijk is ze met inladen in de auto gekropen en gaan slapen.
Afbeelding

EsBianc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 16:20

punjab schreef:
Wij hebben op de manege ook 2 stalkatten. Snoes en Ziezoe

Ziezoe een zwarte dat is mijn favorietje. Is ook mijn wedstrijd suporter geworden. :D
Kwam laatst terug van wedstrijd. Kom terug op stal zie ik mevrouw daar lekker in mijn deken slapen op de achterbank. Waarschijnlijk is ze met inladen in de auto gekropen en gaan slapen.
Afbeelding

Leuk! Als wij de autodeur open hebben staan moet ik ook uitkijken dat ze de auto niet ingaan. Ze komen je altijd meteen begroeten. Zat laatst te bellen in de auto en Tumke stond al op zn achterpoten tegen mijn auto naa binnen te kijken. Of ze gaan in je kast zitten of zo, altijd leuk.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 21:49

Tumke heeft ook zo'n leuk ondeugend kopje.
Vind het ook heel gezellig in stal.

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 15:01

Wij hebben pukkie
(foto zal ik zo snel mogelijk uploaden)

Pukkie krijg dit jaar weer nieuwe vriendjes (andere katten zijn meegnomen ;( )

Alleen die nieuwe vriendjes zijn net een week uit dus nog even wachten tot ze mogen komen en welke er overblijven uit t nestje

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 14:12

meet Puk
Afbeelding

EsBianc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 14:25

Die ziet er ook lief uit!

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 16:38

tis ook een schatje hoor.
en flink verwend
een kattebak van 20x40 meter
Elke dag eten soms wel meerdere keren per dag (ja iedereen geeft m een handje brokjes anders gaat ie mauwen haha)
Hele erf voor zich alleen (niet voor lang)

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 16:44

Leuk stalkatten! Op stal hebben we dr ook 2, zijn zusjes van elkaar. Gesterriliseerd, hebben allebei nl al een nestje gehad toen ze nog geen jaar oud waren :\ Loopt ergens een wilde kater rond dus gelijk beide poezen onder 't mes gegaan .. Er is ook nog een andere poes die elke dag even langskomt, mist een gedeelte van dr staart :(:) We hebben dr nu al een week niet gezien dus ben bang dat ze of wéér een nestje heeft of aangereden is oid.

Afbeelding
Dit is Jet, de leukste van de twee haha. Echt zo'n knuffelding is het. Haar zusje heet Jill en die is wat meer de stoere poes en wat minder knuffelig, maar ze vind het wel heerlijk om achter je aan te lopen etc.

:D

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 09:00

ahh dat koppie.

Wij hadden er ook nog 1 (was van vrouw die daar woonde) die vanaf t eerste jaar tot aan nu nestjes had. Echt zo zielig. En nog een Kat had ze. Ze is verhuis en heeft ze mee genomen.