leven als hond-kat-kittens

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

raket

leven als hond-kat-kittens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 12:28

Ik heb hier een nestje in huis van het asiel. Ze zijn nu 2 weken.
Het baasje van moederpoes was overleden.

Onze hond is een Heidewachtel, ook uit het asiel en is 5 jaar. Haar hebben we nu een maand of 3.

De hond ligt graag bij de kittens.
Afbeelding

En daar is de moederpoes...
Afbeelding

Gaat dat goed???
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hond en kat zijn alleen bij elkaar als ik er bij ben. De moederpoes is een beetje krols op het moment. Dus ze mept de hond soms ook... (en dat snapt de hond dan weer niet)
Al voor de bevalling was ze zo dik met de hond. Dus misschien mag de moederpoes wel blijven.
(tenzij er iemand heel graag de moeder er bij wil, bij 1 van de kittens)

Als de deur open is dan ligt de hond de hele dag naar de moeder te kijken, soms komt ze haar dan kopjes geven...

eva1969

Re: leven als hond-kat-kittens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 12:32

Wat ontzettend lief. Fijn dat jullie deze mam en kittens op kunnen vangen.

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 12:37

aaaah bianca, wat lief!!!!!!!!!!! Dat jullie hond ook zo leuk erop reageerd! We moeten binnenkort maar eens wat afspreken, ik kan haast niet wachten om die kleine ukjes in het real life te zien ;) .

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 12:38

wat heerlijk dat ze zo lief met elkaar om gaan!

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 12:39

ohwww wat mega lief!!! ook hoe de hond de kat likt en de kat de hond kopjes geeft!
wat geweldig!!!

en wat een knappe kittens!!

raket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 12:59

Dank je.
Ik ben erg benieuwd naar jou foto's (die je nog moet maken )mitxa. Zoals je ziet zijn mijn foto's niet echt van hoge kwaliteit....

Je snapt wel dat ik tegenwoordig AL het bezoek dat weggaat moet fouilleren en tassen controle moet houden. :+ :+ :+

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 13:26

raket schreef:
Dank je.
Ik ben erg benieuwd naar jou foto's (die je nog moet maken )mitxa. Zoals je ziet zijn mijn foto's niet echt van hoge kwaliteit....

Je snapt wel dat ik tegenwoordig AL het bezoek dat weggaat moet fouilleren en tassen controle moet houden. :+ :+ :+

Ik heb een tas met verborgen vakjes, dus daar kom je toch niet achter :P :P

raket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 13:41

Dan tel ik kittens voordat je gaat...........

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 13:46

Wat een schatjes zeg! Ik hoop dat ze allemaal een goed baasje krijgen!

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 14:56

Wat een schattige foto's. In je andere topic had ik al verteld dat wij ook pleeggezin zijn. Wij hebben 2 honden en de ene (een teefje) moet ook altijd met haar neus vooraan liggen kijken. En helpen verzorgen. Dat is vooral makkelijk als we babies hebben zonder mama; dan mag de hond de babies wassen. Het is altijd afwachten hoe zo'n moederpoes rageert op een vreemde hond. We hebben moeders gehad die de hond het halve huis door mepten, maar ook moederpoezen die heel lief waren tegen de hond. zeer wisselend.
Baby-poezen vinden het ook weleens lekker om in de lange warme vacht van onze hond (een collie) te kruipen. Het is altijd weer erg druk, zo'n nestje babies in huis, maar het is wel genieten hoor. Wens je er heel veel plezier mee.
Zie jij op tegen het afscheid nemen? Ik vind het nooit leuk, maar weet toch wel dat ik geen kittens kan en mag houden, dus ik weet dat ze weer weg gaan. Maar leuk is anders, behalve als ze vanaf hier naar een nieuw baasje gaan. Dan vind ik het toch makkelijker. Het geeft inderdaad minder stress als ze vanaf hun pleeggezin verhuizen naar een nieuw baasje, maar soms tijdens de zomer-topdrukte moet ik kittens wel eens terug brengen naar het asiel, want dan zit er alweer een volgende lading te wachten.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 15:10

Schattig!
Maar als je hond in deze poes zo'n geweldig maatje heeft, doe je die toch gewoon niet meer weg!?!?

hexodrien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 15:17

Super lief!! Ik neem zaterdag gewoon een koffer met dubbele bodem mee haha.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 15:19

Wat super schattig :D

raket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 15:21

@Sheela, ze worden altijd vanuit mijn huis geplaatst. Ik heb er weinig moeite mee, want ik weet het vooraf. De grotere kittens lopen gewoon bij de andere dieren (vanaf ca 3mndn), dus als er dan topdrukte is, heb ik al weleens een nieuw nestje op de logeerkamer, voordat de anderen weg zijn. Ik heb gelukkig de mogelijkheid om alles te scheiden van elkaar. Ik kan dus de hond in de woonkamer hebben, mijn eigen katten op de bovenverdieping en dan nog katten in de uitbouw.....

@Laika. Ik ben bang dat mijn hond heel veel vriendinnetjes gaat hebben onder de pleegkittens/moeders. Als ik alles houdt wat er binnen komt kan ik geen opvang meer doen.
Als er een keer een kat bij zit waar geen gezin voor gevonden kan worden dan houd ik die wel. Maar als een kat plaatsbaar is, gaat hij weg.
Eenmaal eerder een wilde/zwerver willen houden, maar ook daar kwam nog iemand voor. Hij heeft het supergetroffen daar en ik hoor nog regelmatig hoe het gaat. Speciale katten houd ik altijd wel contact mee.

Er is zo'n kattenoverschot dat elke geplaatst kat er 1 is. Ik heb zelf al 2 katten, dus ik houd liever iets onplaatsbaars.
Bovendien is moederpoes erg boos op mijn katten nu, waas ze voor de bevalling niet, dus dat is ook nog even afwachten, hoef geen oorlog in huis.... :+ :+ :+

raket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 15:22

hexodrien schreef:
Super lief!! Ik neem zaterdag gewoon een koffer met dubbele bodem mee haha.

Voor het verlaten van het huis worden alle kittens geteld. Als er 1 mist (of 2,3,4) mag je er niet uit. }> }>

Tammii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 11:55

achhh wat super lief.. ze zijn mooi geworden..
die laatste foto.. zo schattig.. de rode kitten :o
Zijn er al baasjes gevonden?

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 14:49

raket schreef:
@Laika. Ik ben bang dat mijn hond heel veel vriendinnetjes gaat hebben onder de pleegkittens/moeders. Als ik alles houdt wat er binnen komt kan ik geen opvang meer doen.
Als er een keer een kat bij zit waar geen gezin voor gevonden kan worden dan houd ik die wel. Maar als een kat plaatsbaar is, gaat hij weg.
Eenmaal eerder een wilde/zwerver willen houden, maar ook daar kwam nog iemand voor. Hij heeft het supergetroffen daar en ik hoor nog regelmatig hoe het gaat. Speciale katten houd ik altijd wel contact mee.

Er is zo'n kattenoverschot dat elke geplaatst kat er 1 is. Ik heb zelf al 2 katten, dus ik houd liever iets onplaatsbaars.
Bovendien is moederpoes erg boos op mijn katten nu, waas ze voor de bevalling niet, dus dat is ook nog even afwachten, hoef geen oorlog in huis.... :+ :+ :+

Ik snap het helemaal, toch toppie dat je die opvang doet +:)+

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 16:11

Wat een geweldig stel! :+:

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 23:29

Leuk dat het zo goed gaat zeg!!
Leuke dieren ook!

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 00:02

raket: ik heb niet zoveel kamers vrij in huis dat ik meerdere nestjes kan hebben. We hebben slechts 1 bench in de woonkamer en dat is het. ik heb dus gewoon 1 nestje per keer, maar dat verschilt van 3 stuks tot een stuk of 6. Een keertje hadden we een moederpoes met slechts 2 babies. Een weekje later werden er ergens nog 2 babies gevonden, zonder mama, ongeveer even oud als die van mij. Hoorde er echt niet bij hoor, maar die zijn gewoon bij mijn moederpoes gelegd en ze accepteerde ze gewoon. Ze waren heel koud en hongerig en schreeuwden hard. mams helemaal overstuur, babies bij haar neergelegd en klaar. Ze ging ze wassen en ze mochten drinken. Opgelost. Vorig jaar hadden we een aantal kittens bij elkaar lopen uit verschillende nesten. Kwamen wel uit 1 straat, waren allemaal cypers gestreept met wit. Dus daar was 1 kater die een geweldige zomer gehad heeft! ;) Kittens waren gevonden zonder hun mama en dat ging heel goed samen. UIt elk nest willen wij ook wel een kitten houden, maar dat gaat gewoon niet. Anders had ik nu wel 10 katten gehad of zo. En dat kan ook niet. Bij ons asiel hebben ze wel een maximum gesteld aan de katten die je zelf in huis mag hebben, maximaal 6. Anders zit je weer met ziektes en besmettingen en weet ik veel wat allemaal. Als wij thuis zijn, dan mogen de kittens vaak loslopen, maar als we weg zijn of 's nachts gaan ze lekker in de bench. Vorig jaar mochten op het laatst de grote kittens ook 's nachts wel loslopen, maar dat was er maar eentje of zo. En alleen die kittens die zich redelijk gedroegen. Kleine terroristjes sluiten we op.