gemeente koopt alle grond op, konijnen weg> waarheen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lonnie

gemeente koopt alle grond op, konijnen weg> waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 15:53

Potverdorie wat baal ik er van. De gemeente is in onze buurt alle grond op aan het kopen omdat ze natuurgebied wil maken. Veel van onze weides die we nu huren, zijn straks dus niet meer te huur.

Op en weide heb ik en aantal opvang konijnen. Stuk voor stuk bij mij gedumpt. Ik heb de rammen vervolgens laten castreren en gekoppeld aan voedsters en zo een aantal jaren heel wat eglukkige konijntjes verzameld.

MAar nu moet ik er dus wel een stel wegdoen, omdat we plaatsgebrek krijgen. Ik vind het lastig om ze op marktplaats te zetten, je weet toch niet wat er mee gebeurt. Straks haalt iemand ze uit elkaar, of komen ze in een klein hok terecht. Inmiddels heb ik hier op bokt al een advertentie gezet, vind bokkers toch altijd wat betrouwbaarder.

Mijn vraag is of iemand nog meer ideen heeft om een goed en betrouwbaar huis te vinden voor beide konijnen. Ik heb ze een aantal jaar een prima leven geboden, ik wil niet dat dit ineens verandert. Ik ga van de week ook bij de supermarkt een briefje ophangen en in het buurtkrantje een advertentie zetten

bedankt vast voor alle ideeen

Nickeltje

Re: gemeente koopt alle grond op, konijnen weg> waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 16:48

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 18:13

wij hebben ook ruimte zat op onze konijnenheuvel alleen zitten wij wel helemaal in groningen

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 20:57

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 14:51

@benangelique: bedankt voor je reactie. echter heb ik vorig jaar oko al 2 konijnen naar de opvang moeten doen (in de meivakantie, ik zat prop en propvol door alle gedumpte konijnen tijdens de vakantie) en ik vind de opvang niet een topplaats. Ik kan ze voorlopig nog wel even hebben hier en hetzou fijn zijn als ze dan meteen naar een ander huisje door kunnen, waar ze meteen weer lekker veel ruimte hebben. in een opvang zitten ze toch in een binnenkooi, die vergeleken met wat ze gewend zijn, klein is. En wie weet hoelang ze daar dan wel niet zitten uiteindelijk

@nickeltje, ik ga even Sylvia pb'en, bedankt