Dag lieve Heca...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

Dag lieve Heca...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 14:51

|(

Een half jaartje geleden hebben wij Heca als senior hond uit het asiel gehaald,Heca was toen 11,5 jaar oud.

Heca bleek een geweldige lieve en zeer sportieve oude hond te zijn,ze wilde spelen,rennen,en ja,ze was eigenlijk zo goed nog voor haar leeftijd..

We hebben zo vaak gezeg,nou die gaat nog wel even mee,die wordt wel een jaar of 14...

toen we haar net hadden voelde we al een fikse melkklier tumor,en die hebben we al snel weg laten halen,anders had ze nog 2 weken te leven,ze knapte echt super snel op,en hecaatje was al snel het speelse oude dametje...

begin januari begon ze te hoesten,eerst dacht ik soort kennelhoest,het ging maar niet over dus naar de DA,daar bleek dat haar hart slecht was,dus ze kreeg harttabletjes,ze bleef daarmee wel hoestten,soms ook harder kuchen,toen we na 3 weken op controle kwamen en ik zei dat ze ook wel harder kuchtte,is er een rontgenfoto van haar longen gemaakt,en deze zaten vol met uitzaaiingen van die melkklier tumor..

we kregen er tabletjes bij,zodat ze zoveel mogelijk lucht zou krijgen..nou ja,hecaatje bleef zo vrolijk en speels,eigenlijk niets aan te merken...

vorige week woensdag hebben we nog door de wei gesjouwd,ze rende door de weitjes,heeft uitgebreid liggen rollen en wat op staan vreten..de dag daarna werd ze ziek,ze begon te spugen en had buikpijn...

prikken gehaald bij de DA en leek beter te gaan,afgelopen weekend,werd ze weer zieker,dus weer naar de DA,weer prikken voor haar maag gehad,en zondagavond viel ze ineens om in de huiskamer,dus savonds laat nog naar de DA gegaan,daar bleek haar hart zo hard achteruit te zijn gegaan,ongelooflijk...

en dat terwijl we echt niets aan haar merktte,ze hoestte amper,wat ze daarvoor veel meer deed...

ze heeft toen een oppepper voor haar hart gekregen en gister is de DA aan huis gekomen,om haar te bekijken,heca liep toen vrolijk naar haar toe en ze kreeg weer prikken voor de buikpijn,maar DA zei wel,dat de buikpijn ws kwam door nog meer uitzaaiingen...

vanmorgen was ze nog steeds misselijk...

ik heb weer de DA gebeld en die zei,dat het echt niet goed was,en dat het zo niet verder kon,hecaatje heeft vanmorgen nog lekker buiten gelopen,en buiten gelegen,om 12 uur is ze hier thuis tussen alle andere honden ingeslapen...

we hoopten zo dat we haar nog wat langer bij ons konden hebben,ze was zo'n lieve hond...ze hoorde hier ook zo...

ik kan alleen nog maar huilen,zo kort bij ons,maar zo'n indruk achter gelaten...

vanmorgen liep ze nog lekker door de bak te struinen..
Afbeelding

maar als 2 bruine ogen vragen.... |( |(
Afbeelding

dag lieve lieve heca...we zullen je missen,dank je wel dat we je hebben mogen leren kennen...we houden van je ,tot ooit lief meisje,doe je kimmie een dikke knuf geven daar achter de regenboogbrug...

|( |( |(

timokyana

Re: Dag lieve Heca...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 14:54

heel veel sterkte... je hebt echt voor heca gekozen!
Wat een ontzettend warme uitstraling heeft ze, je zult ze vast missen ook al heb je de juiste beslissing gemaakt. Sterkte !

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 14:54

Wat kun jij trots zijn op je hond en op jezelf!! Een oudere hond uit het asiel halen en dan nog zon geweldig leven geven, en als het niet meer gaat de juiste beslissing nemen! Chapeau!! En heel veel sterkte gewenst. De mooie herinneringen zullen blijven bestaan......

Pilgrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 14:55

Wat een scheetje!! En wat een naar verhaal zeg!! Maar je mag blij zijn dat ze haar laatste half jaar niet in een asiel heeft hoeven slijten. Heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 14:59

ahh tis echt een kimmie gewoon!
Nou hopen dat ze nu samen zijn...
veel sterkte ermee.. femke! T zit je niet mee de laatste tijd.. pff..

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 15:28

Heel veel sterkte gewenst, met dit verlies.
Een onwijs dikke grote pluim voor jou! Wat geweldig dat je dit diertje haar laatste stukje leven zo liefdevol hebt kunnen maken. Jammer dat zowel jij als zij zo kort maar van elkaar konden genieten.

Nawamooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 15:58

Femke sterkte ermee :(:)
Weet dat ze bij jou een mooi leventje heeft gehad ook al was het kort.
Het was een super lieve en mooie meid.

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 16:03

In voorgaande topics had ik al veel respect voor je doen en laten,
maar nu is medelijden wel op zijn plaats... Y;(
Heel veel sterkte en petje af voor het gunnen van een fijn laatste
half jaar van het leven van Heca! +:)+

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 16:56

Gaat het net weer goed met Gambitje, gebeurt dit! Wat sneu! Ik vond het altijd erg leuk om haar te zien rondstruinen op de foto's van de paarden.
Wel ontzettend fijn dat je haar thuis hebt kunnen laten inslapen waar de andere honden bij waren en dat ze vanmorgen nog lekker buiten is geweest.
Heel erg veel sterkte, zo'n beslissing is ontzettend rot!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 17:02

Ach jee... arme Heca.. ;( Ik wens jullie heel erg veel sterkte met dit verlies Femke Y;(
Zo jammer dat jullie maar zo kort van haar hebben kunnen genieten (en andersom!) - maar ik weet zeker dat ze in haar laaste half jaar wel de tijd van haar leven heeft gehad bij jullie! Geweldig dat jullie zo'n oude hond nog een kans en een leuke tijd gegund hebben.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 17:34

maar als 2 bruine ogen vragen....

Door dat zinnetje stromen de tranen over mijn wangen...
Heel veel sterkte met dit verlies. Je hebt wel echt voor je hond gekozen en haar daar een groot plezier mee gedaan.

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 17:38

Sterkte met het verlies van Heca, fijn dat jullie hem een half jaartje nog zo goed hebben kunnen verzorgen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 18:09

dank jullie wel....

we gaan zo heca hier begraven,ze ligt nu nog in de woonkamer,de andere honden zijn er al eens voorzichtig langs gelopen en hebben aan haar geroken,maar lopen dan snel weg...

we zullen haar zo vreselijk gaan missen,we waren in zo'n korte tijd zo gek op haar geworden...het was zo'n lief meisje...

kan me niet voorstellen hoe het is zonder haar...ze hoorde zo bij ons...

ik voel me zo leeg en verdrietig... |( |(

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 18:12

wat een prachtige dame!
ik ben helemaal weg van rottweilers wij hebben die van ons helaas ook moeten laten inslapen in januari zij had kanker

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 18:17

Femke, ook hier wil ik je nogmaals heel erg veel sterkte wensen. Ik weet nog goed hoe ik me met Boris voelde. Maar uiteindelijk was dat wel het beste en ik hoop dat je er ook enigzins vrede mee kan hebben nu of later. Maar het is zo oneerlijk. Het liefst wil je ze voor altijd bij je houden.
:(:) :(:)
Laatst bijgewerkt door SeBart op 03-03-09 18:47, in het totaal 1 keer bewerkt

RoughRebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 18:22

Femke.. wat heb je toch een groot hart! Een oudere hond uit het asiel halen, haar ook nog laten opereren. Heca is zeer gelukkig geweest dat ze bij jullie haar laatste tijd heeft doorgebracht! Helaas veel te kort, maar beter kort gelukkig dan dat ze had doodgegaan in het asiel.
Sterkte meis..

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 18:27

wat fijn dat heca toch nog een tijd bij jullie heeft mogen wonen.
en dapper dat je haar hebt laten gaan vandaag...
heel veel sterkte gewenst

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 19:40

Fem,wat een verdriet en wat een groot gemis |(
Ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen, ik huil met je mee.
Eén ding is zeker; ze heeft een toptijd gehad bij jullie, ook al was het veel te kort.....

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 21:13

:(:) Helaas heeft ze maar veelste kort bij jullie mogen zijn..
.... Wel vind ik het heel goed dat jullie een oude hond nog een kans hebben gegeven op een mooi einde. Zo te zien/lezen heeft ze een super tijd bij jullie gehad.

Heel veel sterkte :(:)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 21:27

ja heca had het zo naar haar zin,ze was echt gelukkig....

ze was gek op haar bal,en ze ging altijd zelf rondje wei doen,dan was ik haar kwijt liep ze ergens helemaal achterin de wei..

de hond genoot nog zo van het leven,gister wilde ze nog met haar bal spelen...vandaag lag ze ook blij te kijken toen ik de bal voor een andere hond weg schopte...

het is gewoon zo triest dat ze net niet even wat langer gezond is gebleven,dat het zo snel al over moet zijn...

wat zal ik haar gaan missen,dat lieve lieve meisje...ik was zo gek op haar ,in dat half jaartje,echt...ik hield zo van haar...

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 16:12

Heel veel sterkte met het verlies van de mooie Heca!
Wat heeft ze nog lekker mogen genieten bij jullie, al is het voor jullie gevoel veel te kort :(:) .
Vreselijk als je ze moet laten gaan |( .

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 16:19

Zonnebloem schreef:
maar als 2 bruine ogen vragen....

Door dat zinnetje stromen de tranen over mijn wangen...
Heel veel sterkte met dit verlies. Je hebt wel echt voor je hond gekozen en haar daar een groot plezier mee gedaan.

Hier nog een....
Maar ik ben het met de rest eens dat het super is dat je Heca nog zo'n mooie oude dag hebt gegeven en de juiste beslissing hebt gemaakt toen het niet meer ging. Het zit je de laatste tijd niet mee he? Eerst die ellende met Gambit (wat gelukkig wel goed is gekomen) en nu dit....
Heel veel sterkte Y;(

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 16:22

ow die lieve heca, heel veel sterke Y;(

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 16:29

dank jullie wel,ik mis haar vreselijk....alhoewel er hier veel honden leven is het stil in huis,heca was altijd erg aanwezig,kwam zeer regelmatig kusjes geven en dan moest je haar kroelen waar ze dan hard zuchtend van stond te genieten...

vanmorgen toen ik de bak in liep,zag ik haar bal liggen,haar bal die ze overal mee naartoe sleurde om er boven te gaan staan blaffen...

vanmorgen met kluifjes geven aan de honden,ze was er niet ,ze wilde altijd het kluifje met pens erin...dat vond ze heerlijk,ze lag dan haar kluifje naast me op te eten,ze was gewoon zo gelukkig...

het had gewoon nog even niet zo moeten zijn,ze had nog zoveel levenslust...ze was nog zo'n goede hond,alleen van binnen ging het niet meer...

ik mis haar zo.... |( |(

Nawamooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 17:58

Moeilijk is dat ja.

Ze was er altijd en nu ineens niet meer. Dat maakt het zo moeilijk.
Ik weet wat en hoe je je voel fem.
Ik heb het nu ook even moeilijk volgende week is het al een jaar geleden dat laika ingeslapen werdt en nu komt alles naar boven.
Je weet de reden waarom.