cavia naar buiten..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

doen of niet doen ?

doen!
2 (100%)
Niet doen!
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 2

PrinsesJ

cavia naar buiten..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 23:14

Ik heb in november een jonge cavia gekocht..
Maar die is inmiddels dus al flink gegroeid en het word mooier weer ..
Nou heb ik een huise gekocht en zou ik graag buiten iets willen hebben voor de cavia..
Maar aangezien er ook een aantal katten in de buurt lopen wil ik hier toch mee oppassen ..
Wat ik wil doen is :

In een hoekje waar weinig zon komt en tocht, een buitenkooi zetten met nachthok en dat hij ook gewoon naar onderkan naar het gras. Maar dit dus wel helemaal afzetten aan de zijkanten en bovenaan. vast aan de kooi. Want wat er van de zijkant misschien dan niet kan inkomen kan natuurlijk wel vanaf de bovenkant..

Nou heb ik er al veel over gelezen dat ze dan gewoon buiten kunnen blijven in het nachthok. Maar wat ik dan zou willen doen is:
Overdag gewoon lekker buiten.
En als wij 's avonds naar binnen gaan dat meneer ook gewoon naar binnen gaat..

Er komt na de verbouwing (we zitten nog in een verbouwing) een andere cavia bij. Dus dan zijn ze met zijn 2en ..
Wat vinden jullie hiervan? Hebben jullie tips ? Alles is welkom :)

Anoniem

Re: cavia naar buiten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 23:28

Mijn cavia's leven dag en nacht buiten ik moet er niet aan denken om ze binnen te hebben eerlijk gezegd :) Zou wel voorzichtig laten wennen maar ze kunnen dus prima buiten leven hoor!

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 00:54

Ik zou hem buiten houden. Dat kan gemakkelijk het hele jaar door. Zeker als je ook nog van plan bent om een vriendje er bij te zetten.
Alleen zou ik niet iedere dag dat beestje weer mee naar binnen nemen. Je zit hoe dan ook met een temperatuur-verschil en dat is niet goed voor de vachtopbouw van je caafje.

Het hok mag trouwens gerust een beetje in de zon staan hoor. Het hok zelf is misschien niet aan te raden, maar een gedeelte van de ren zou ik wel zon gunnen. Zo kan je caafje kiezen of hij in de schaduw van zijn hokje zit, of ligt te zonnebaden op het gras.

Pluttersput

Re: cavia naar buiten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 12:53

Idd wat hiervoor ook wordt gezegd. Ze kunnen best het hele jaar buiten. We nog even wachten met naar buiten zetten tot het echt warmer begint te worden. Mee in en uit nemen zou ik niet doen, idd vanwege het temperatuurverschil. Die van ons woont ook dag en nacht buiten in haar eentje. Eigenlijk wilde we er een tweede bij, maar die van ons is blind, en ziet dus geen waarschuwingen en dergleijk aankomen, resulterend in het feit dat ze met de knaaf waarmee ze is opgegroeid knallende ruzie kreeg. Zij dus het slachtoffer zeg maar.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 15:57

Ik zou een duidelijke keuze maken voor binnen of buiten en daar niet tussen switchen.

Ik heb ook cavia's buiten. Dat gaat goed omdat ze met een aardig groepje zijn en ook nog eens met konijnen zitten. Als het echt koud is houden ze elkaar warm. Als het koud is moeten ze wel veel eten tot hun beschikking hebben om voldoende brandstof te hebben om zichzelf ook warm te houden.