Bah, rotbuurman..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sodeletuut

Bah, rotbuurman..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-09 23:22

Ja, wat heb ik een pesthekel aan onze buurman.. Hij is echt een gestoorde psychopaat..
Zostraks weer. Onze kat was net 1 seconde naar buiten en liep zijn tuin in, horen we opeens een keiharde knal, dus wij meteen kijken, zien we onze kat in paniek rondrennen, dus ik over de schutting kijken, zie ik een of andere doos ofzo liggen die helemaal in stukjes lag. Net toen ik over de schutting keek, kwam die vent naar buiten, en hij keek me boos aan, brabbelde wat en liep weer naar binnen.
Bah, wat kan ik daar kwaad om worden! Het is nu goed afgelopen, maar stel nou dat hij mijn kat wel geraakt had!

Hij is sowieso niet goed bij z'n hoofd, hij mag z'n dochter ook al 2 jaar niet meer zien en belt altijd om elk klein dingetje de politie al. Als er bij ons in de tuin kinderen op de trampoline springen en ze komen tegen zijn schutting aan belt hij de politie, of als iemand aan z'n schuurtje (die hij van ONS gekregen heeft) zit belt hij ook de politie. Nouja goed, de politie lacht er inmiddels om, maargoed, ik ben zo kwaad op hem. NIEMAND, maar dan ook echt niemand komt aan mijn dieren..

Mijn ouders zeggen dat de politie bellen geen zin heeft omdat die dan toch zeggen dat het onze eigen verantwoordelijkheid is dat we de katten buiten laten kopen. Maar om de katten nou binnen te houden omdat wij zo nodig een gestoorde buurman moeten hebben wil ik ook niet..

Pff, dat moest ik even van me afschrijven, ik ben woest.. Bedankt voor het lezen..

sayenti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 00:19

kun je je tuin niet afmaken ofzo of een groot hok bouwen voor de katten in te zetten ?

Daihyo

Re: Bah, rotbuurman..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 00:22

In mijn ogen is het je buurmans goed recht om je kat van zijn terrein af te jagen.
Hij had het op een andere manier kunnen doen, dat wel.
Maar ik hoef ook geen vreemde katten in de tuin. Jouw dieren hoeven iemand anders niet tot last te zijn. Je zou je tuin zo kunnen afheinen dat ze niet meer op zijn terrein kunnen komen, dan hoeft hij ze ook niet weg te jagen.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 00:23

Wat is er dan precies gebeurd?

Dat jij van je dieren houdt wil niet zeggen dat een ander dat dan ook maar moet doen ;). Wat jou plezier bezorgd kan voor een ander een plaag zijn ;)

Jij hoeft je katten niet binnen te houden (slimme kat als hij daar nu wegblijft) vanwege een gestoorde buurman, jij moet je katten binnen houden vanwege het feit dat je buurman er niet gecharmeerd van is om jullie kat in zijn tuin te hebben rondbanjeren en terecht!

Begrijp me niet verkeerd, onze poezels houden we ook echt niet binnen. Maar die van ons zijn menigmaal weggejaagd bij de buren hoor (en groot gelijk!) en andersom ook (andere katten bij ons weggejaagd)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 00:26

Sodeletuut schreef:
Mijn ouders zeggen dat de politie bellen geen zin heeft omdat die dan toch zeggen dat het onze eigen verantwoordelijkheid is dat we de katten buiten laten kopen. Maar om de katten nou binnen te houden omdat wij zo nodig een gestoorde buurman moeten hebben wil ik ook niet

Daarnaast vindt ik dit ook niet zo netjes van je :n

Het is niet de schuld van de buurman dat jouw katten in zijn tuin rondlopen toch? Het zijn jouw huisdieren en niet die van je buurman ;)

het is dus inderdaad JOUW verantwoordelijkheid..... 1 advies: neem die dan ook en schuif het niet af op een naar jou zegge 'gestoorde buurman'!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 00:44

Het is toch vreemd dat het normaal is dat katten in ieders tuin maar moeten mogen lopen, maar wat als het een hond zou zijn? Juist. En nochtans bezorgen die niet meer overlast.

Spijtig dat je niet overeenkomt met je buurman, kan best zijn dat het een akelige man is en altijd wat te zeuren heeft, maar ik ken maar weinig buren die graag de 'kat van hiernaast' zien komen...

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 00:51

Die kat hoort ook niet in zijn tuin te komen, het is zijn tuin!
Dat het niet netjes is op de manier waarop hij het doet prima, maar jou kat hoeft niet in andermans tuinen te komen, als je dat niet kunt garanderen moet je andere maatregelen treffen.
bv een stroomdraadje om je eigen tuin zetten zodat je kat er niet buiten gaat.
jij moet maatregelen treffen en niet je buurman.
Ik moet ook geen katten in mijn tuin, hier krijgen ze een straal water over zich heen als dat al lukt maar ik ben er niet van gediend dat die beesten in mijn tuin rondbanjeren, graven en schijten.
Ik ben wel een dierenliefhebber maar ook een liefhebber van mijn eigen spullen, daar moeten ze dus gewoon wegblijven, anders had ik zelf wel een kat genomen.

Draai het verhaal dus maar eens om en wie is er dan verkeerd bezig?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 02:50

Evelyne79 schreef:
Draai het verhaal dus maar eens om en wie is er dan verkeerd bezig?

Nou denk dat je het niet heulemaal begrijpt ;) als je geweld gebruikt ben je áltijd verkeerd bezig.
Ik zou een gesprekje aangaan met die gezellige buurman :D dat je hier niet zo gedient van bent
en dat er ook andere manieren zijn om je dier de tuin uit te krijgen, op zijn minst diervriedelijkere.
Als hij niet open wil stan voor dit gesprek heb jij iig je best gedaan en zal ik een bezoekje brengen aan oom agent.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 10:16

Ik snap niet waar iedereen zo'n punt van maakt :?
Wij hebben altijd in een woonwijk gewoond en dan weet je gewoon dat er katten rondlopen. Schijt of graaft jouw kat ook bij de buurman in de tuin?

Hier komen ook geregeld andere katten in de tuin...nou, ik zie het probleem niet. Ze gaan vanzelf weer weg :?

Ik heb hier in de buurt ook weleens iemand mijn kat weg zien jagen. Was een stukje verderop, mijn kat liep door hun voortuin en ik zag meteen een raampje opengaan en er kwam een plens water naar buiten. Ondanks dat áls je een kat weg wilt jagen, geef ik ook de voorkeur aan water, maar dan denk ik: doe toch niet zo achterlijk! Die kat loopt er alleen maar! Zitten die mensen dan de hele dag sneu naar buiten te kijken tot er een kat op hun erf komt? Gelukkig heb ik wel wat beters te doen |o

Als je katten hebt die de boel onderschijten of sproeien, ok...dan kan ik het me nog voorstellen, maar wij hebben altijd al in een woonwijk gewoond in buurten met redelijk wat katten en ik heb daar nog nooit last van gehad.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 10:23

Ik ben op en top kattenliefhebber. En juist daarom houd ik die van mij op eigen terrein.

Hier in het dorp zitten zelfs zoveel kattenhaters dat we al meerdere malen in het nieuws zijn geweest mbt kattenslachting, vuilniszakken vol dode katten, etc ...
Dus geen haar op mijn hoofd die eraan denkt de beestjes buiten los te laten.

Ze hebben een mooie ren aan het huis, en met mooi weer zitten ze daarin,is het koud dan zitten ze liever bij de verwarming.

Ik ben het met je eens dat de buurman geen geweld moet gebruiken, maar dat wil niet zeggen dat jij wel overlast mag geven dmv loslopende katten in zijn tuin ;)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 10:34

Raar hoor, sommige reacties hier.. Dat mensen het normaal vinden dat hij een ding met een keiharde knal naar buiten gooit wat mijn kat had kunnen vermoorden. En nee, ik ga mijn katten absoluut niet binnen houden of een ren bouwen in ons kleine tuintje, daar doe ik ze zekerweten geen plezier mee. Praten gaat niet met deze man omdat het enige wat hij kan doen, schreeuwen is.

Nee, mijn katten sproeien/graven/schijten niet in zijn tuin, het is gewoon zo, dat als ze ook maar op zijn terrijn komen dat we altijd lawaai horen van wegjagen. Oke, wegjagen vind ik niet erg hoor, hij mag best even kss'ten of wat dan ook, maar ik wil gewoon absoluut niet dat hij iets wat mijn kat in gevaar brengt naar buiten gooit. Maar dat snapt helaas niet iedereen, ik snap sommige reacties hier echt niet..

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 10:42

IK snap je helemaal...maar het blijft wel zo dat JOU kat op ZIJN terein komt! En als hij in zijn eigen tuin iets wil doen, dan kan je hoog of laag springen, maar heb je er niets tegen in te brengen.
Dat het ook diervriendelijker kan, daar heb je volkomen gelijk in!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 10:42

Hoe weet jij dat ze niets in zijn tuin doen?
Een kat graaft en piest in zand,zo'n kat weet niet van wie die tuin is en zal het een worst wezen.

Als diereneigenaar dien je ervoor te zorgen dat je dieren op eigen terrein blijven, honden houd je toch ook gewoon aangelijnd?

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 10:45

aerdenhout1: Je hebt ook volkomen gelijk, maar ik ben gewoon zo kwaad dat hij dat niet op een normale manier kan doen. Ik ben gewoon bang dat mn katten wel wat overkomt, maar ik wil ze niet binnenhouden vanwege die buurman. Ik woon in een echte kattenbuurt en er is verder bijna niemand die problemen heeft met katten, alleen hij..

Crossmonster: Nou eigenlijk niet. ;) Waarom zou ik mijn katten hun heerlijk vrije leven ontnemen vanwege een buurman?

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 10:47

Dus omdat hij niet jouw kat op zijn terrein op de manier weg jaagt dat jij blieft, moet hij maar wat gaan veranderen?
Lijkt wel omgekeerde wereld zeg.

Als jij niet wilt dat je kat op dergelijke manieren weg wordt gejaagd moet jij er voor zorgen dat jouw kat er niet komt, en niet andersom.
Nee het is niet de meest vriendelijk manier, maar misschien weet je buurman niet beter, of reageert je kat niet op een ''kssst'' :)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 10:51

Eh vanwege een buurman?
Een kat heeft een loopgebied van een aantal kilometer, weet je hoeveel buurmannen dit wel niet zijn?

Ik zou mijn katten nooit blootstellen aan al die gevaren.
Verkeer... kattenhaters... vergif... asociale jeugd... ziektes ... parasieten etc etc

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 10:54

Nijn: Mijn kat reageert zeker wel op ksst, allemaal wel. En laat het nou net onze bangste kat geweest zijn die hij gisteren heeft weggejaagd. En laat haar nou zo in paniek geweest zijn dat ze pas net weer binnen gekomen is.. Oke, jij vindt het omgekeerde wereld, jij vindt het blijkbaar normaal dat hij mn kat probeerde te vermoorden, jou mening, ik snap er niks van, maargoed. ;)

Crossmonster: Ik vind het niet normaal dat je katten binnenhoudt, dat is mijn mening.. Ik kan dat mijn katten niet aandoen. Als ik zie hoeveel plezier ze buiten hebben met spelen en gek doen en wat allemaal nogmeer, dan ga ik er niet eens over nadenken of het beter zou zijn om ze binnen te houden.

En ja, inderdaad, een buurman.. Ik heb nog nooit andere klachten gekregen. ;)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 10:55

Omdat ze niet weten van wie de katten zijn. Tot ze een keer thuiskomen met letsel... of helemaal niet meer thuiskomen.

En overigens kunnen katten net zo lekker spelen in eigen tuin of ren ;)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 10:59

Ik denk dat iedereen in de buurt wel weet dat deze katten van ons zijn omdat iedereen ons er mee ziet.

Tja, misschien heb jij een grote tuin, maar ik niet, dus ze kunnen in onze tuin niet fijn spelen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 11:00

Mijn moeder heeft vier birmanen en die spelen altijd heerlijk in de kattenren of in de grote omheinde en katvriendelijke tuin. Mijn moeder gaat het risico niet lopen dat ze gewond raken op straat door verkeer, honden, andere katten of meegenomen worden, ziektes oplopen oid :n

Het is vervelend voor je dat je buurman niet van katten houdt, maar je kiest er zelf voor om je katten buiten te laten. Je buurman heeft er niet om gevraagd en dat het toevallig de bangste kat was kon jouw buurman ook niet weten, bovendien kan die kat dan ook van andere dingen nog banger worden.

Het is je eigen verantwoordelijkheid en dat kun je niet op iemand anders afschuiven.
Overigens snap ik niet waarom je er zaken bijhaalt als dat hij zijn dochter niet meer mag zien en de politie veel belt. Wat heeft dat hier mee te maken? Ik snap niet dat je je daar mee bemoeit :)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 11:03

Cayenne: Dat doe ik om aan te tonen dat hij niet helemaal 100% is. Hij is zeer agressief, en dus niet alleen naar (mijn) dieren. Hij heeft een geestelijke handicap en ik snap niet waarom hij hier nog mag wonen. Iedereen in de buurt heeft een hekel aan hem. Maargoed, daar gaat het nu niet om.

Het is inderdaad eigen verantwoordelijkheid dat mijn katten buiten lopen, en dat risico neem ik dan ook maar inderdaad. Maar waarom maakt dat het legaal om katten proberen te vermoorden?

RainyDays

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 11:03

Hier iemand die zoiets van de andere kant meemaakt. Ik heb een prachtig voortuintje gemaakt, mooi boompje, paadjes en zwart grind. Op dat stukje van 15 m2 liggen zeker 15 hopen half begraven in het grind en los erop. Ik kan niet lopen op dat grind en er niet zitten met een stoel door de katten van een ander. Ik heb bijna alles gedaan wat ik kon verzinnen om ze weg te krijgen, behalve geweld. Ik ben langs de deuren geweest van de mensen met katten hier in de buurt, maar niks helpt. Intussen sta ik nog steeds poep van een ander te ruimen en is mijn tuintje verwoest. Als ik er nu eentje zie gooi ik ook met iets hards. Niet om ze te verwonden, maar om ze duidelijk te maken dat ze hier niet moeten komen.
Ik kan er werkelijk wel om huilen, om de verwoesting die ze hier aangericht hebben en dat vind ik triest, want ik ben helemaal niet degene die allerlei maatregelen moet nemen om katten te weren. Dat moeten de mensen doen van wie de katten zijn.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 11:04

Niemand zal het in zijn hoofd laten de hond over de schutting bij de buren te zetten. Maar bij een kat is het heel normaal. Raar hoor. Ik ben een echte katten liefhebber. Maar het is mijn kat en die hoort op mijn erf. Als de buurman of je kunt beter zeggen de hele buurt een kat wil, kopen ze die zelf wel.
Natuurlijk hoort hij geen geweld te gebruiken, maar iedereen moet ook zijn eigen dieren maar bij zich houden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 11:06

Sodeletuut schreef:
Het is inderdaad eigen verantwoordelijkheid dat mijn katten buiten lopen, en dat risico neem ik dan ook maar inderdaad. Maar waarom maakt dat het legaal om katten proberen te vermoorden?

Er is een reeel verschil tussen wegjagen en vermoorden :+ Je hebt niet gezien of hij je kat heeft geraakt.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 11:08

Kat probeerde te vermoorden, kom op zeg overdrijven is ook een vak apart..

Zal ik nu mijn hond ook overal maar laten poepen en plassen, omdat katten dat ook mogen?
En lekker in tuinen laten banjeren want ach ze vind het zo leuk buiten?