Wij hebben thuis al jaren 2 krielkippen en krielhaan. Nu zijn ze verhuisd naar een groter onderkomen en het lijkt ons leuk om er ander klein pluimvee bij te doen. Nu weet ik wel dat kwartels erbij geen goed plan is, maar heb verder geen verstand van pluimvee. Ik heb dus geen idee of en wat ik er bij kan doen?
Iemand die me kan helpen?? Ik zag bijv. op internet ook van die parelhoentjes, vond ik ook wel erg leuk. Sowieso een haan erbij lijkt me ook geen goed idee?
2 hanen gaan idd nooit zo goed samen. Dan gaan ze concurreren en dat is erg vervelend. Verder zou ik niet weten wat je er bij kunt doen, maar ik kan het wel even bij mij op school vragen? Die leraren hebben er vrij veel verstand van
Fazanten zou ik heel kieskeurig in zijn, sommige zijn echte krengen. Parelhoenders maken de hele dag door een vreselijke herrie. Je kan er wel andere kippen bij doen, daar zou ik voor kiezen. En dan verschillende rassen, zodat je een mooi kleurenspel krijgt
Met zijdehoentjes moet je een beetje oppassen, die zijn om de haverklap broeds. En als ze echt broeds zijn, moet je ze echt naar buiten duwen om iets te gaan eten, anders heb je kans dat ze doodhongeren. Je zou ipv de zijdehoentjes ook aan cochinkrieltjes kunnen denken. Ook erg zachtaardige kipjes, zien er vergelijkbaar uit, en zijn minder broeds
Onze kennissen heeft 3 soorten kippen bij elkaar. En van elk soort een haan. En dan gaat super goed. Eerts had hij gewoon van die bruine kippen en later zijn er krielkippen en Brama´s bij gekomen. En het gaat super goed. Het scheelt dat ze een ren hebben van 30*15 m en dat ze hele dag mogen los lopen denk k;)
Idd, je kan meerdere hanen hebben, maar dan moet je genoeg hennen hebben, en bovendien genoeg ruimte. Wij hebben hier ook 2 hanen, maar die hebben de ruimte om weg te kunnen mocht het nodig zijn Maar het is niet aan te raden.
IK heb 23 kippen en 3 hanen, gaat prima maar ze hebben wel veel ruimte(ong,15 bij 35 meter). Ik heb verschillend rassen door elkaar lopen, ook krielen en grote gaat allemaal prima. Cochin krielen zijn heel rustig. Ik vind eigenlijk vooral de gewone legkippen erg leuk,als we in het weitje op een bankje zitten sringen ze gewoon op schoot,helemaal als je wat zit te eten. Sta ik in de stal in het schrift te schrijven,springt er gewoon een kip naast je op de tafel,zooo leuk!!
aha, daarom! Ja das een goede reden om geen kwartels bij kippetjes te doen (vinden de kwartels vast ook!) Bedankt voor je antwoord, ik was even nieuwsgierig!