Even wat achtergrond informatie:
Ik ben de trotse eigenaresse van een hyper-actieve Beagle, inmiddels 1.5 jaar oud.
Beestje is verschrikkelijk druk, altijd bezig met van alles en nog wat & het dier komt tijd te kort om eens een lekker dutje te doen.
Echter, vorige week kwamen wij terug van wintersport. Hondje was opgevangen bij een (overigens zeer goede) kennel.
Bij het ophalen zag ik dat hij het er goed naar zijn zin had gehad, was nog volop aan het spelen met de anderen etc.
De 3 dagen erna heeft hij echter alleen NIETS anders gedaan dan slapen, slapen en nog eens slapen. Staart tussen de poten, niet willen eten, niet willen lopen. Zelfs van de kamer naar de tuin was nog te veel, dan wilde hij getilt worden anders bleef 'ie gewoon rustig op zn plek liggen.
Ik schrok hier erg van. Zo kende ik mijn hond helemaal niet! Dit staat gewoon lijnrecht tegenover het gedrag wat hij normaal gesproken vertoond. Heimwee naar de kennel leek me vreemd; wij hebben nog een andere hond & die 2 zijn echt maatjes. Andere hond was ook meegeweest naar de kennel.
Net toen ik besloot maar eens een bezoekje aan de DA te brengen knapt 'ie ineens op. Zo over één nacht is ie ineens helemaal de oude en heeft weer volop energie.
Ik snap hier niets van...
Kan een hond zó uitgeput zijn dat hij 3 dagen vrijwel aan één stuk slaapt & daarbij vrijwel niets eet?
(normaal gesproken is het een grote schrokkerd met eten...)