Wie herkent dit, bultje lip 7 maanden oude hond (Met foto)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Wie herkent dit, bultje lip 7 maanden oude hond (Met foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 20:56

Zag net tot mijn schrik 2 kleine bultjes zitten op de lip van mijn hond, ziet er zo uit;

Afbeelding

Mss is het vorlstrekt normaal hoor, en is het gewoon een schoonheidsfoutje,
en is zo'n lip nu eenmaal niet altijd helemaal zwart.
Ik schrok er wel een beetje van dus heb een foto gemaakt, wat denken jullie?
Ze is bijna 8 maanden oud :)

diana

Re: Wie herkent dit, bultje lip 7 maanden oude hond (Met foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:03

zien eruit als vet bultjes

sjappe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:18

Het kan zijn dat het slijmvlies op die plek van de lip af en toe tussen de kiezen komt, bij het spelen of het eten bijvoorbeeld, waardoor je een beetje reactie van het slijmvlies krijgt. Zolang ze niet groter worden en/of het weefsel rondom niet gezwollen of rood is dan zou ik me er geen zorgen over maken. Houd het gewoon in de gaten. Als je het niet vertrouwd even een bezoekje aan je DA brengen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:30

Haar lippen zitten idd met regelmaat 'klem' tussen dr gebit, zou idd wel een verklaring kunnen zijn,
die kiezen zijn natuurlijk net messen.
Ik ben blij dat ik er een foto van heb, zal de maat er ook bij schijven, het ziet gelukkig niet rood of ontstoken.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:31

kan het geen afte zijn ? zo als bij mensen, k weet niet of honden dat kunnen krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:35

Een aft nee, dat denk ik niet die is namelijk pijnlijk, hier mag ik gewoon aanzitten het is ook gewoon gesloten geen open wondje.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:57

Kunnen het wratjes zijn?
Mijn eerste verzorgpony had ook die dingen, zagen er precies zo uit, DA er naar laten kijken en die zij dat het wel vaker voorkwam bij jonge paarden (pony was 2,5) misschien is dit ook zo bij jou hond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 20:18

Ik weet dat dit topic al ouder is, maar wil hier toch nog even iets aan toevoegen dus een updatje.
Ik ben in die tussen tijd wel naar de DA gegaan, ja het zijn toch bultjes. Die adviseerde weghalen, maar kon ook blijven zitten ik ging voor de laatste. Waarom? Omdat weghalen nog wel eens voor een vermeerdering zou kunnen zorgen.
We zijn nu 2 maanden verder, en de wratjes zijn idd wratten, van het papilloomvirus en drogen inmiddels op tot een soort artisjokken, en brokkelen ook steeds meer af.
Ben opgelucht dat het niets ernstigs is want het begin zag er heel anders uit dan nu.