Hoe maken jullie de keuze qua ras?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ash_

Hoe maken jullie de keuze qua ras?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 20:14

Hallo,
In de toekomst(na mijn opleiding) graag een kleine maat papegaai willen kopen. (ik weet hoeveel tijd geld en dergelijke je ervoor nodig hebt. Daar ben ik me bewust van en dit heb ik dus ook anders zou ik het niet doen)
Nou heb ik me er al een lange tijd in de soorten en rassen verdiept. Maar ik heb geen idee hoe ik een goede uiteindelijke keuze moet gaan maken.
Ik ben nu beetje aan het afwegen wat ongeveer bij mij past maar ja niet elk dier heeft het zelfde karakter.

Hoe doen jullie dat? Waar baseren jullie de keuze op? Kan natuurlijk ook van hond of een katten ras zijn :P

Ik hoor het graag

Pluttersput

Re: Hoe maken jullie de keuze qua ras?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 20:43

Ik zou gewoon kijken hoe een beest zich gedraagt, hoe groot het wordt, kan het eventueel later nog met een 2e of wordt dat moeilijk, hoe gedragen ze zich over het algemeen met andere dieren, gewoon op een rijtje zetten wat je zoekt in een vogel, en dan kijken wat erbij past. Maar waarschijnlijk, en zo gaat het vaak, loop je ineens iets tegen het lijf waarvan je denkt DAT is het. En dan weet je het dus :)

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 20:50

Ja ik heb nu al veel vergeleken maar ik blijf steeds hangen bij 3 soorten eigelijk.
En die zijn redelijk het zelfde in omgang en karakter.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:17

Nou een papegaai heb ik nog nooit gekocht :P

Maar toen wij een hondenras gingen zoeken zijn we eerst gaan kijken welke eigenschappen je belangrijk vindt.. Zowel qua exterieur en gedrag..
Wij zijn een beetje op internet gaan zoeken enzo, maar kwamen er niet echt uit. Dus toen zijn we naar een hondententoonstelling gegaan en we hebben daar gekeken welke honden ons aanspraken. Daarover zijn we informatie gaan vragen bij de fokker en hebben zo gekeken welke hond het best bij ons paste :) misschien kun je wel een keer naar een vogeltentoonstelling? De fokker weet er vaak super veel van af en kan ook helpen met adviezen :)