Metname mijn moeder heeft altijd een sterke voorkeur gehad voor een beagle en zo hebben wij december 2007 een beagle pup van 7 weken in huis genomen. De eerste 6 maanden is het een 'engeltje' geweest. Sterre liep netjes los, bleef bij je in de buurt, was enthousiast, sociaal aangelegd en absoluut geen slopert.
Van haar 8e tot 10e maand kwam er een ware terrorist

In december was ze cursus afgelopen en duurde het 6 weken voor vervolg 1 werd aangeboden. In die acht weken heeft het ook gesneeuwd en gevroren en is ze begonnen om in 'sterkte mate' poep te eten. Dit deed ze voorheen ook wel eens en hebben we geprobeerd op te lossen met een bepaalde kruidenmix, eierkoeken, ananassap je kon het zo gek niet bedenken.
Het probleem is echter dat wanneer ze los loopt je haar niet direct kan straffen voor dit gedrag. Poep eten is voor haar een uitdaging, want ze weet heel goed dat het niet mag. Wordt ik boos, dan kan ik haar gaan vangen.
Een beagle resulteert dat je je grenzen leert verleggen in plaats van tot 10, tot 200 te tellen.

Wanneer je haar vast houdt eet ze geen poep of andere vieze dingen, maar kan ze haar energie niet kwijt.
Sinds deze week heeft ze iets nieuws; poep rollen. Elke berg diaree die we tegen komen gaat ze heerlijk in liggen rollen

Op cursus wordt mij geadviseerd een citronella of een stroomband aan te schaffen om ongewenst gedrag te bestraffen 'op afstand', zodat haar de regels duidelijk worden en niet door heeft dat de bestraffing bij mij vandaan komt. Dit omdat ze mijn aandacht op dat moment (na het gebruik van de band) ziet als een beloning en weer graag bij het baasje komt nadat ze gestraft is. MAAR deze band is niets voor mij als baas. Sterre drijft het bloed onder je nagels vandaan op sommige momenten ik denk dat ik de bedieningsknop net te lang in gedrukt zou houden.

Kan iemand alternatieven bedenken??
Extra info:
Beagle teef, 1,5 jaar oud
Gestirreliseerd (of hoe schrijf je dat?)
4 maal daags uitlaten, waarvan 's morgens 3/4 uur fietsen en 'smiddags en 'savonds een uur wandelen en rond 23h laatste kleine rondje.
Verder krijgt ze 3 maal per dag eten en weegt ze 12,5 kilo, wat volgens de DA een goed gewicht is