Heerlijk om door te rollen........Advies gevraagd!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

linda_arnold

Heerlijk om door te rollen........Advies gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 18:21

Na het overlijden van onze vorige hond kooiker x keeshond hebben we vorige jaar een nieuwe hond genomen.

Metname mijn moeder heeft altijd een sterke voorkeur gehad voor een beagle en zo hebben wij december 2007 een beagle pup van 7 weken in huis genomen. De eerste 6 maanden is het een 'engeltje' geweest. Sterre liep netjes los, bleef bij je in de buurt, was enthousiast, sociaal aangelegd en absoluut geen slopert.

Van haar 8e tot 10e maand kwam er een ware terrorist :Y) in haar naar boven, al het speelgoed MOEST kapot en de kat was het doelwit van al haar acties. Oktober 2008 zijn we wederom met haar op cursus gegaan en mevrouw ontpopte zich als een voorbeeld hond. Ze is ontzettend leergierig en pikte alle oefeningen perfect op.

In december was ze cursus afgelopen en duurde het 6 weken voor vervolg 1 werd aangeboden. In die acht weken heeft het ook gesneeuwd en gevroren en is ze begonnen om in 'sterkte mate' poep te eten. Dit deed ze voorheen ook wel eens en hebben we geprobeerd op te lossen met een bepaalde kruidenmix, eierkoeken, ananassap je kon het zo gek niet bedenken.

Het probleem is echter dat wanneer ze los loopt je haar niet direct kan straffen voor dit gedrag. Poep eten is voor haar een uitdaging, want ze weet heel goed dat het niet mag. Wordt ik boos, dan kan ik haar gaan vangen.

Een beagle resulteert dat je je grenzen leert verleggen in plaats van tot 10, tot 200 te tellen. :o Ik weet het, absoluut niet consequent. De enige oplossing die wij kunnen bedenken is ; houdt haar vast.

Wanneer je haar vast houdt eet ze geen poep of andere vieze dingen, maar kan ze haar energie niet kwijt.

Sinds deze week heeft ze iets nieuws; poep rollen. Elke berg diaree die we tegen komen gaat ze heerlijk in liggen rollen |(

Op cursus wordt mij geadviseerd een citronella of een stroomband aan te schaffen om ongewenst gedrag te bestraffen 'op afstand', zodat haar de regels duidelijk worden en niet door heeft dat de bestraffing bij mij vandaan komt. Dit omdat ze mijn aandacht op dat moment (na het gebruik van de band) ziet als een beloning en weer graag bij het baasje komt nadat ze gestraft is. MAAR deze band is niets voor mij als baas. Sterre drijft het bloed onder je nagels vandaan op sommige momenten ik denk dat ik de bedieningsknop net te lang in gedrukt zou houden. }:0

Kan iemand alternatieven bedenken??

Extra info:
Beagle teef, 1,5 jaar oud
Gestirreliseerd (of hoe schrijf je dat?)
4 maal daags uitlaten, waarvan 's morgens 3/4 uur fietsen en 'smiddags en 'savonds een uur wandelen en rond 23h laatste kleine rondje.

Verder krijgt ze 3 maal per dag eten en weegt ze 12,5 kilo, wat volgens de DA een goed gewicht is

Pluttersput

Re: Heerlijk om door te rollen........Advies gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 10:36

Ik zou haar misschien toch vasthouden, en dan aan een flexi doen, zo'n rolband. Dan kan ze gewoon al haar energie kwijt, en kan je haar toch straffen. Maar ik zou het even aankijken, het kan zijn dat ze dit gewoon niet meer afleert, dat het meer soort van gewoonte is. Onze shi-tzu is nu 8, en eet ook nog steeds poep. Dat krijg je er bij haar gewoon niet meer uit. Maar denk dat een flexi een heel goede oplossing kan zijn.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 10:41

Ik vind die band wel een goed idee... Je moet op afstand kunnen straffen en dat is met die band best een uitkomst... Het is en blijft een beagle... Dit is een heel bijzonder ras, met ontzettend eigenwijze honden.... Daar moet je voor kiezen en ook echt wel tegen kunnen. Ik zou die band wel aanschaffen, vaak weten ze het snel genoeg hoor! En er zit een knopje op, deze zal je echt niet te lang ingedrukt houden... Ookal zou je dat wel doen gaat de hond er echt niet dood van....

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 22:49

de stroomband ben ik geen fan van, ga dan voor een citronellaband. deze kan je ook huren.

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 00:40

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar reakties in dit topic. Wij hebben een 7 jarige labrador, die we hebben gekregen als 6 jarige hond (de vorige eigenaar was ernstig ziek en hij moest weg) en wij kunnen hem ook niet " straffen" op afstand.. doe je t wel dan rent ie gewoon weg... (resultaat is wel dat ie niet meer eet :D) Die van ons eet overgens alles wat ie maar vinden kan... maar ik zit dus met hetzelfde probleem als de TS.. hij Moet gewoon zn energie kwijt anders is hij niet te doen...
Een flexi hebben wij gehad, maar aangezien hij heel sterk trekt naar andere honden (blaffen, trekken en opspringen zodat hij nog harder kan trekken) hebben we nu een gentle leader met gewoon een korte lijn eraan...

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 12:27

@benangelique; Weet jij waar je ze kan huren?

Flexilijn is geen oplossing. Beagles vergen een consequente aanpak. Wanneer je met een flexilijn gaat lopen wandelt ze waar 'zij' wil en heeft de neiging tot trekken, terwijl het juist de bedoeling is dat wanneer we wandelen 'ik' de dominanste ben. Aan de riem hoort ze te volgen en naast me te lopen, zonder te trekken. Ze kent alle commando's en doet dit prima. Ook eet ze aan de riem geen poep, laat staan dat ze er door heen rolt.

Een grote hond/ of hond met kracht laten spelen aan een flexilijn is dramatisch, want je sleept er constant achteraan. Daarnaast is ze een teefje en wanneer ze aan de lijn is een andere hond altijd hoger in 'rang'. Ze is absoluut niet dominant naar andere honden en dit zal nog verder afnemen als ze contstant onderaan staat. Daarbij is ze nog maar 1,5. Een hond van 1,5 moet kunnen rennen en spelen zonder beperkingen vind ik.

Nog andere suggesties?

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 13:07

Linda_Arnold: ik vind dat je daar helemaal gelijk in hebt. Ik merk ook dat mijn hond meer trekt met zo'n flexilijn, maar hij liep daar bij de vorige eigenaren altijd mee dus hebben we het zo gehouden omdat we het zelf zielig vonden als hij kort bij ons moest, maar soms is er gewoon geen andere oplossing.

Ik ga je topic zeker volgen want ik ben zeer nieuwsgierig wat hier uit gaat komen.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 13:19

Ik heb misschien een hele rare sugestie: een waterpistool, kun je van op afstand straffen. Aan een longe vast binden kan ook, doen wij soms ook met onze hond als ze een periode van weglopen heeft.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 23:31

Heb je het wel eens geprobeerd om het helemaal te negeren?
Nagatieve aandacht is ook aandacht,het is maar een idee.

Ik heb ook een beagle en ik heb ook een stroomband!
Die heb ik aangeschaft omdat hij in het bos wel eens achter de herten aangaat en dan nergens meer naar luisterd(verder luistert hij super goed).
Zo.n band klinkt veel erger dan het is,de schokjes zijn niet te vergelijken met schrikdraad ofzo.
Bij mij zitten er 3 knopjes op,1 met alleen een pieptoon,1 met eerst de pieptoon en dan een schokje op de stand waarop de band ingesteld staat en 1 met eerst een pieptoon en dan een schokje maar een standje hoger.
Op het moment dat hij ervandoor ging heb ik een keer het knopje met eerst de pieptoon en dan het schokje gebruikt.
De hond shrikt daarvan en is afgeleid van hetgeen hij mee bezig is en luisterd dan vaak wel naar jouw kommando.
Eigenlijk gebruik ik al heel lang alleen het knopje met de pieptoon,dat is dan al genoeg om hem tot de orde te roepen.
Ik gebruik hem ook wel eens als hij steeds loopt te blaffen in de tuin,dan ook eigenlijk alleen de pieptoon.
Mijn hond is ook helemaal niet bang voor de band,zodra hij hoort dat ik hem aanzet(dan hoor je 5 piepjes) dan komt hij kwispelend aanlopen.
Wat ik ook doe is als hij schrikt als ik de band gebruik hem naar me toe roepen en belonen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 00:59

Ik vind stroombanden maar cru.. zie onderzoek:
http://www.google.com/search?q=stroomba ... lz=1I7SUNA
Dat een hond komt aanlopen als je hem aanzet, kan er eerder mee te maken hebben dat hij graag naar buiten wilt omdat de band ook buiten betekend.. dan dat hij graag schokken ervan ontvangt.

Heb je al geprobeerd het gedrag volledig te negeren?

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 11:47

Volledig negeren; ja hoor, dan kan ik 1,5 uur later van het zelfde veldje op ons drukke industrieterrein plukken. waar ik haar heb achter gelaten. Ik kan bij wijze van spreken gewoon naar huis lopen, maar mevrouw blijft gewoon bij de 'hoop'.

Negeren is in mijn opinie het zelfde als je grenzen verleggen, aangezien ze dan gewoon poep mag eten/rollen.........zonder gestraft te worden en dat is juist wat niet mag.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 11:55

Tenzij ze het poep rollen júist doet om die aandacht te krijgen.. dat truucje hebben ze gauw door nl. En dan kan jij haar wel 'een keer' voor lange tijd genegeerd hebben, maar negeren is wel iets wat je (net als corrigeren of belonen) consequent moet doen en moet volhouden, voor het effect heeft natuurlijk. In dit geval is negeren lastiger als ze echt 1,5 uur lang zou blijven rollen (wat ik me niet kan voorstellen haast, zou ze dat echt volhouden :D?), maar wat je zou kunnen doen is haar gewoon weer aanlijnen en zonder verdere tekst weghalen bij de hoop, en een stuk later weer loslaten- zonder verder aandacht te geven bij het aanlijnen of doen, gewoon; aanlijnen weghalen. Of evt iedere keer dat ze richting een hoop gaat, haar weer afleiden met een speeltje.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-03-09 11:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 11:58

Aandachtsoefeningen!

Zonder druk of iets dergelijks.
Dus, neem een zinnetje waarvoor jij haar beloond als ze bij het roepen van dat zinnetje haar aandacht op jou vestigt.
Pas als je oogcontact met haar hebt kan je een commando geven.

Ik heb een Bullmastiff (dogachtige, dikke schedel, eigenwijs en.....een hond die volgens de rasstandaard zelf beslissingen neemt) en die het strebertje van de cursus.
Wij doen dagelijks heel veel aandachtsoefeningen, vooral nu ze pubert.

Ik roep dus "kijk eens", op het moment dat ze naar me kijkt beloon ik haar met een klein lekkertje. (Hoe moeilijker iets voor de hond is des te lekkerder je de beloning maakt).
Deze aanpak heb ik gedaan vanaf dat ze 9 weken was. Ik kan nu ook al loopt ze 40 meter bij me vandaan, kijk eens roepen, en ze haalt de neus van de grond, kijkt me aan en wacht op een commando.

De kunst is, om als baas leuker te zijn dan die hoop stront waar ze doorheen wil rollen. Dus ga op een leuke positieve manier met haar aan het werk. Het is een beagle dus je zou eventueel ook nog iets van speuren kunnen doen.

Ik denk echt dat aandachtsoefeningen en werken de oplossing zijn voor jouw probleem. Kijk maar eens of er ergens een cursus bij je in de buurt is waar ze ook speurlessen geven.

Vergeet niet binnenshuis iets met haar te doen. Een paar kijkoefeningen kunnen je hondje al een stuk allerter maken.
En altijd belonen he!

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 12:02

Ik heb geen ervaring met stroomband of citronellaband (wat is dat?), maar wel met eigenwijze honden :D
Wij hebben vroeger beagles en teckels gehad.

Negeren: tja, volgens mij doet deze beagle het gewoon voor em zelf. Omdat hij het lekker vindt. Of het baasje daar nou naar staat te kijken of niet.. Als ze daar in hun eentje zouden lopen, zouden ze het volgens mij ook doen.

Waterpistool klinkt gek, maar vind ik n hele goeie. Je kunt em raken (op n nette manier die geen pijn doet, maar wel even schrik veroorzaakt) van afstand en ik zou daar dan een flinke brul aan vast koppelen.

Op een zelfde manier komt bij ons de kat niet meer op tafel (jammere is dat je in huis dan wel wat handdoeken klaar moet hebben liggen :D)

De tips van HBVisser hierboven zijn ook goed, maar daar gaat tijd overheen. Je wil ondertussen toch niet dat ie alsnog in de poep ligt te rollen. Dus zal je jezelf luid en duidelijk moeten maken tov de beagle.

sappho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 12:10

wat je zegt klopt niet geheel, juist een hond aan de lijn kan goed zijn energie kwijt. Het uitlaten van een hond, zou niet moeten gaan om te kunnen poeppen en plassen, maar om te migreren. Alle honden groot en klein hebben behoefte aan migreren met de baas voorop. Elke dag een uur wandelen, aan de voet, naast of achter je... juist dan raken ze de energie kwijt.
De gedragsproblemen die jij omschrijft komen op mij over als frustratie, ik denk dat wanneer je haar echt 2 x per dag een half uur aan de voet laat volgen de problemen zo opgelost zijn.
Uiteraard kan je na een aantal weken aan de lijn volgen (met kleine pauzes, aan de lijn, om te plassen en te poeppen, jij bepaalt wanneer!!) proberen om haar kleine stukjes weer los te laten.

Ik heb zelf ook met mijn lab de fout gemaakt om het wandelen te zien als plas en poep moment.. dat moet het dus absoluut niet zijn. Nu ik ook ga wandelen, om te migreren heeft mijn hond na een week totaal geen agressie meer getoond (ook opgekropte energie!). Waar ik deze methode vandaan heb

CESAR MILLAN!!!!

als ik jou was zou ik eens op youtube ed. kijken voor filmpjes.
Als je meer info wilt kan je me altijd een pb sturen!!

Super veel succes, hoop dat het snel veranderd

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 12:16

Ik ben op het moment ook een boek aan het lezen van Ceasar Millan het heet Ceasar's way kun je gewoon via bol.com bestellen a 11 euro en is heel erg interesant !

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 12:23

Ik vind dat hier toch nog wel erg leuke en goede tips worden gegeven. Ik ga hier zeker wat mee doen. Hoewel ik natuurlijk niet weet hoe de TS hierover denkt!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 12:28

wij kregen de tip om dagelijks de hond een schoteltje biogarde te geven.maakt niet uit of je biogarde roer of stand hebt, beide zijn goed.
schijnt de darmflora wat te optimaliseren zodat poep eten minder word.

ik heb een hond gehad die het ook deed en ik ergerde me er rot aan.
van alles geprobeerd niks hielp tot de biogarde .

en wat denk ik nog het meeste hielp:
ik kon er toch niks meer aan doen verder dus heb ik het gewoon geaccepteerd,ik had een poep etende hond, fijn als die hond dat zo lekker vond dan was dat maar zo...
keek ze wel raar op als ik dan zei bij een berg poep,lekker he? :P

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 12:38

Ik vind het vreemd dat je van je lesgever de tip hebt gekregen voor die stroomband, bij veelal zijn deze dingen verboden. Je geeft eigelijk al aan dat het probleem bij jullie ligt, niet consequent. en dan een beagle nemen is vragen om problemen. Hebben jullie wel informatie ingewonnen over dit ras voordat jullie tot de beslissing kwamen voor dit ras te gaan? Ga het probleem dus bij jezelf oplossen dan lost het probleem ook op bij de hond zelf. Het heeft geen zin dus om met martelwerktuigen als die stroomband aan de gang te gaan, jullie moeten veranderen wil je verandering in de hond zelf.

Overgens een kleine waarschuwing over een flexi, honden kunnen er van leren trekken. Om de lijn uit het apparaat te krijgen moet hij het eruit trekken namelijk ;) beste is een lang stuk touw te halen bij de gamma met een muskaton.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 13:32

WildWings schreef:
Tenzij ze het poep rollen júist doet om die aandacht te krijgen.. dat truucje hebben ze gauw door nl. En dan kan jij haar wel 'een keer' voor lange tijd genegeerd hebben, maar negeren is wel iets wat je (net als corrigeren of belonen) consequent moet doen en moet volhouden, voor het effect heeft natuurlijk. In dit geval is negeren lastiger als ze echt 1,5 uur lang zou blijven rollen (wat ik me niet kan voorstellen haast, zou ze dat echt volhouden :D?), maar wat je zou kunnen doen is haar gewoon weer aanlijnen en zonder verdere tekst weghalen bij de hoop, en een stuk later weer loslaten- zonder verder aandacht te geven bij het aanlijnen of doen, gewoon; aanlijnen weghalen. Of evt iedere keer dat ze richting een hoop gaat, haar weer afleiden met een speeltje.

Ze doet het poep rollen niet om aandacht krijgen, daar ben ik 200% zeker van. Ze loopt namelijk op de hoop af, rolt er een keertje goed door heen en 'huppelt' weer gewoon verder. Over het algemeen is ze altijd met haar neus op de grond, dus dan is ze de 'hoop' al weer vergeten en loopt weer achter het volgende spoor aan. Je kunt het zien al een hond die een dooie vis (oid) ziet en daar graag door heen wil rollen. Sterre rolt ook op plekken waar het schijnbaar naar 'iets' ruikt maar niets ligt.

Op dit moment gooi ik m'n riem naar haar toe, waarvan ze op dit moment behoorlijk onder de indruk is en geef haar het commando zit. Ik lijn haar dan aan en 'negeer' haar gedrag en haar teleurstelling en laat haar aan de voet mee lopen. In die zin werrk negeren dus wel :D

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 13:45

HBVisser schreef:
Aandachtsoefeningen!

Zonder druk of iets dergelijks.
Dus, neem een zinnetje waarvoor jij haar beloond als ze bij het roepen van dat zinnetje haar aandacht op jou vestigt.
Pas als je oogcontact met haar hebt kan je een commando geven.

Ik heb een Bullmastiff (dogachtige, dikke schedel, eigenwijs en.....een hond die volgens de rasstandaard zelf beslissingen neemt) en die het strebertje van de cursus.
Wij doen dagelijks heel veel aandachtsoefeningen, vooral nu ze pubert.

Ik roep dus "kijk eens", op het moment dat ze naar me kijkt beloon ik haar met een klein lekkertje. (Hoe moeilijker iets voor de hond is des te lekkerder je de beloning maakt).
Deze aanpak heb ik gedaan vanaf dat ze 9 weken was. Ik kan nu ook al loopt ze 40 meter bij me vandaan, kijk eens roepen, en ze haalt de neus van de grond, kijkt me aan en wacht op een commando.

De kunst is, om als baas leuker te zijn dan die hoop stront waar ze doorheen wil rollen. Dus ga op een leuke positieve manier met haar aan het werk. Het is een beagle dus je zou eventueel ook nog iets van speuren kunnen doen.

Ik denk echt dat aandachtsoefeningen en werken de oplossing zijn voor jouw probleem. Kijk maar eens of er ergens een cursus bij je in de buurt is waar ze ook speurlessen geven.

Vergeet niet binnenshuis iets met haar te doen. Een paar kijkoefeningen kunnen je hondje al een stuk allerter maken.
En altijd belonen he!

Bedankt voor je tip!
Wij zijn ook met Sterre bezig vanaf dat ze 8 weken oud was. Ze is een voorbeeldige cursus hond en kent alle commando's op afstand. Op het cursus terrein loopt ze dan ook altijd los en wordt ze zelfs gebruikt als voorbeeld hond. Ze is dan echt volledige op jou gericht en heeft geen oog voor de 8 medecursisten.

Het probleem is dat ze buiten het cursus terrein teveel te zien heeft, teveel afleiding en teveel oog op vrijheid, waardoor het heel moeilijk is haar te overheersen. Los lopen naast de fiets luistert ze perfect, omdat ze dan compleet gefocused is op de fiets. Ook het hondenfluitje doet ze het goed op,verder het woord 'kijk eens' werkt voor haar ook perfect. En als ze niets stouts doet luistert ze ook gewoon netjes en loopt ze ruim 100m voor of achter me en reageert ze op het fluitje.

Het probleem is dan ook als ik haar ter plekke confronteer met haar gedrag, maakt ze er een spel van.............Negeer ik het en werp ik mijn riem kan ik haar pakken. Maar ik moet toch op een één of andere manier duidelijk maken dat dit 'smerig' is. Ik ben niet van het slaan hoor, absoluut niet, maar wil haar wel toe kunnen spreken zonder dat ze denkt dat ze de volgende keer 'bang' voor me moet zijn.

We hebben ons inderdaad ook al ingeschreven bij de speurcursus, maar door het slechte seizoen deze winter (veel regen en sneeuw) nog even uit gesteld tot het voorjaar. Een beagle moet inderdaad mentaal moe gemaakt worden, wil hij uberhaupt moe zijn. :D

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 13:47

De honden waarmee ik naar het strand ga gaan altijd in dode vissen enzo liggen, hoe harder het stinkt hoe lekkerder ze het vinden. En ook idd als er al niks meer ligt, maar schijnbaar ooit wel hele erge stink gelegen heeft, vinden ze zaaalig. Nou scheelt het dat dit stalhonden zijn en niet binnen wonen, en meestal is na een paar uur de geur er ook gewoon weer af.
Wat je niet moet doen is zo'n band aanschaffen. Stroomband niet omdat die hond in haar ogen niks verkeerd doet, het is best wel iets wat heel veel honden doen, ook wilde honden.
Citronelle band is ook heel gemeen, die lucht blijft om ze heen hangen en honden hebben een betere neus als wij, zeker een beagle aangezien dat een jachthondje is. Dus die ruikt die geur nog heeeel lang terwijl ze dan allang weer thuis is of lekker met je meeloopt. Dan wordt ze dus constant gestraft terwijl er niks meer is.
Wat je kan doen, is een waterpistool meenemen, zodra ze dan wil gaan rollen spuit je haar nat. Probeer wel te zorgen dat ze niet merkt dat het van jou komt en als ze dan bij jou zielig komt doen, gewoon niet op reageren. Daarna als ze weer leuk meeloopt belonen en lekker met haar praten.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 13:49

Corrigeren is een laatste redmiddel. Voorkomen is beter.

Ik zou haar voorlopig aangelijnd uitlaten en binnenshuis en in de tuin heel veel aandachtsoefeningen doen.
Leuke oefeningen waarbij ze dichtbij je moet blijven. Denk hierbij aan tussen je benen doorlopen, omrollen, kijk eens en zit waarbij ze blijft en jij een rondje om haar heen loopt.

Al deze oefeningen kosten tijd en vergen geduld. Je kan ook niet verwachten van een dier dat ze binnen een week snapt wat jij van haar wilt.
Ik loop bv altijd met buidel met lekkertjes op zak en een clicker. Nu kan je wel zeggen, ja met koekjes kan iedereen het, maar zo'n hond is ook niet gek. Jij gaat toch ook niet werken zonder salaris te krijgen??

De "kijk eens" oefening hebben ze snel door. Je roept op een heel blije toon "kijk eens" als ze naast je zit. Dit doe je om oogcontact te krijgen. Op het moment dat je oogcontact hebt geef je een lekkertje. Iets kleins want ze mag er niet te lang over doen. Het gaat puur om het contact dat je maakt en de aandacht die ze dan even op je richt.

Zodra ze dit onder de knie heeft, ik denk dat het een week a twee duurt bij dagelijks oefenen kan je het gaan uitbouwen in de tuin waarbij ze meer bewegingsvrijheid heeft.

Heeft ze het daar ook onder de knie dan kan je haar los laten lopen. Probeer te voorkomen dat ze gaat rollen. Dus is er ergens een plekje waar ze wel heel erg aandachtig loopt te snuffelen, dan roep jij "kijk eens" met een "kom hier" erachter aan.

Dan uiteraard belonen met het lekkerste snoepje dat dat er is.
Want jij bent leuker, interessanter en lekkerder dan alles wat om haar heen gebeurt.

Edit: had je berichtje nog niet gelezen. Probeer t toch te voorkomen. Dat is denk ik het beste wat je kan doen, de hond voor zijn en misschien idd even weer bij de basis beginnen. Veel honden hebben af en toe een terugval.
Laatst bijgewerkt door Ragebol1977 op 03-03-09 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 13:52

sappho schreef:
wat je zegt klopt niet geheel, juist een hond aan de lijn kan goed zijn energie kwijt. Het uitlaten van een hond, zou niet moeten gaan om te kunnen poeppen en plassen, maar om te migreren. Alle honden groot en klein hebben behoefte aan migreren met de baas voorop. Elke dag een uur wandelen, aan de voet, naast of achter je... juist dan raken ze de energie kwijt.
De gedragsproblemen die jij omschrijft komen op mij over als frustratie, ik denk dat wanneer je haar echt 2 x per dag een half uur aan de voet laat volgen de problemen zo opgelost zijn.
Uiteraard kan je na een aantal weken aan de lijn volgen (met kleine pauzes, aan de lijn, om te plassen en te poeppen, jij bepaalt wanneer!!) proberen om haar kleine stukjes weer los te laten.

Ik heb zelf ook met mijn lab de fout gemaakt om het wandelen te zien als plas en poep moment.. dat moet het dus absoluut niet zijn. Nu ik ook ga wandelen, om te migreren heeft mijn hond na een week totaal geen agressie meer getoond (ook opgekropte energie!). Waar ik deze methode vandaan heb

CESAR MILLAN!!!!

als ik jou was zou ik eens op youtube ed. kijken voor filmpjes.
Als je meer info wilt kan je me altijd een pb sturen!!

Super veel succes, hoop dat het snel veranderd

Met die intentie moet je geen hond nemen :Y) , voor ons is het wandelen een moment om energie kwijt te kunnen. Over het algemeen lopen wij al 2 maal daags een uurtje. Waarbij er 40 minuten door wordt gelopen en alle aandachtsoefeningen en oefeningen van cursus worden herhaald. De overige 20 minuten mag ze lekker ravotten met soortgenootjes en juist dat zijn de momenten dat ze door de poep wil gaan rollen.

Tussen de middag gaat ze 40 minuten mee aan de fiets op het industrie en loopt ze los, maar is ze compleet gefocused op 'het fietsen' en vergeet dan ook alles om haar heen, dus ook het poep rollen. We moeten zelfs de laatste 10 minuten gewoon wandelen, aangezien ze anders ook vergeet haar behoefte te doen. :D

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 13:54

ellepel schreef:
wij kregen de tip om dagelijks de hond een schoteltje biogarde te geven.maakt niet uit of je biogarde roer of stand hebt, beide zijn goed.
schijnt de darmflora wat te optimaliseren zodat poep eten minder word.

ik heb een hond gehad die het ook deed en ik ergerde me er rot aan.
van alles geprobeerd niks hielp tot de biogarde .

en wat denk ik nog het meeste hielp:
ik kon er toch niks meer aan doen verder dus heb ik het gewoon geaccepteerd,ik had een poep etende hond, fijn als die hond dat zo lekker vond dan was dat maar zo...
keek ze wel raar op als ik dan zei bij een berg poep,lekker he? :P

Thanks!! Dat ga ik proberen........... :D