mijn poes loopt niet meer goed...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

mijn poes loopt niet meer goed...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 01:11

Hallo,

Mijn poes Pukkie heeft een half jaar geleden een ongeluk gehad ofzoiets waardoor ze haar kruisbandje aan
haar linker achterpootje had gescheurd. De dierenarts heeft toen nieuwe kruisbandjes erin gedaan, en een
tijdje liep ze redelijk goed nadat ze hersteld was. Echter de laatste tijd merk ik dat ze erg mank loopt weer,
dus proberen we te voorkomen dat het erger word door haar binnen te houden, zodat ze haar pootje minder
belast, maar Pukkie is een erg druk poesje en blijft springen etc. En als ze bijvoorbeeld net ontsnapt is uit huis,
en dan weer binnen rent, loopt ze vreselijk mank!

Ik voelde net aan haar pootje, ik strekte et eerst en keek of ze het weer terug kon buigen, en dat ging niet soepel.
Haar andere pootje deed het wel normaal. Ik maak me nu egt zorgen, want ik zie haar egt aftakelen, al is het niet
om haar poot, dan ook dat ze niet naar buiten kan vind ze vreselijk...

Komt iemand dit bekend in de oren, of weet iemand wat ik het beste kan doen in dit geval?

Alle tips zijn welkom!!!!

liedje89

Re: mijn poes loopt niet meer goed...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 01:15

terug naar de dierenarts lijkt me. als ze echt op rust moet moet ze mischien een tijdje in een (grote) honden bench zodat je nog wel ronddan lopen maar niet meer zo kan klimmen en springen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 01:18

Ja de dierenarts wou ik eigenlijk ook heen gaan, maar ik wou eerst weten of er mensen zijn met dezelfde ervaringen, want mischien lopen alle katten wel mank na zo'n operatie, mijn kat zit ook op een debiele manier, en veel katten doen dat ook na zo'n operatie, dus mischien was dit ook weer zoiets... Maar idd, als ze zondag nog ernstig mank loopt zoals nu (net terug van buiten is ze, ze was weer eens ontsnapt) dan denk ik dat ik die week naar de dierenarts ga, voor controle

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 08:46

Ik zou niet wachten maar meteen naar de dierenarts gaan, of in ieder geval nu al bellen en om advies vragen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 09:48

Zou in elk geval even bellen en de situatie uitleggen :j

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 09:51

bellen!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 12:23

ik zal het vanavond met me ouders moeten overleggen, want ik denk dat mijn vader het niet nodig vind (vond hij ook niet toen ze dus haar kruisbandje had gescheurd, hij zei; we zien wel of het beter gaat en dan gaan we naar de DA, en dat terwijl Pukkie egt kermde van de pijn) dusjah, het word lastig. Ze zit nu in mijn kamer, ook vooral omdat ze daar minder gestrest is gezien het huis nu word verbouwd, en ze een superachstig poesje is wat betreft lawaai.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 12:27

bellen kost je niks! Gewoon advies via telefoon vragen. Vertel desnoods dat je vader zo "moeilijk" doet, dan begrijpen ze wel dat je niet direct kan komen.
Ik denk namelijk dat je toch echt wel heen moet voor een controle.