'jammer dat er weer nieuwe dieren op de wereld zijn gezet'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

'jammer dat er weer nieuwe dieren op de wereld zijn gezet'

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 11:22

Citaat:
Ik vind het jammer dat er weer 8 nieuwe hondjes op de wereld zijn gezet, waar eigenlijk geen plaats voor is. Ik hoop dat de hond ik kwestie nu wordt gesteriliseerd.

Naar aanleiding van dit soort uitspraken.. Waar ik me dood aan kan ergeren.. Open ik dit topic. :D
Wanneer iemand een topic opent met baby dieren kun je steevast deze antwoorden verwachten. Tuurlijk zijn er veel dieren en hebben deze mensen ook gelijk. Maar wat dacht je van de mens zelf? Daar zijn er pas teveel van, en toch blijven desbetreffende mensen zich doorfokken terwijl zij het wéten! Kunnen ze beter zichzelf gaan sterilliseren. Wanneer iemand zijn kind showt op bokt komen er ook niet zulke antwoorden als bij die dieren..

Wat vinden jullie van dat soort uitspraken en valt er wat tegen te doen?

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 11:24

Ik sta volledig achter zulke uitspraken. Kijk de asielen eens stampensvol zitten. Al die dieren die daar hun dagen slijten in veel te kleine hokken. En mensen die het "zo leuk vinden om een nestje te fokken" zonder papieren, zonder tests op ziekten en zonder besef van de honderdduizenden dieren die in asiels zitten weg te kwijnen.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 11:26

Nou hoor je mij hier niet dat soort uitspraken doen, maar als ik er eerlijk naar kijk ben ik het er ergens wel mee eens. Waarom altijd maar fokken terwijl er zoveel bijvoorbeeld asieldieren zijn die een plekje zoeken? En wat mensen betreft, het is wel 1 van de redenen waarom ik geen kinderen wil.
Maar goed, ik ben er niet pertinent op tegen dat er gefokt wordt, maar wel als dat zo'n beetje in het wilde weg gebeurt (dus zonder dat er over nagedacht is).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 11:27

Mindfields: Ja dat wel, als je leest zie je ook dat ik het met zulke uitspraken eens ben. Het gaat er mij alleen om dat het nogal schijnheilig is, want de mens heeft verstand en die fokt ook gewoon door met zichzelf. Personen die zulke uitspraken doen hebben zelf 3 kinderen bij wijze van spreken.. Zouden ze dan ook niet zichzelf moeten gaan sterilliseren? Dáár erger ik me aan; die schijnheiligheid.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-02-09 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 11:29

sifra01 schreef:
Nou hoor je mij hier niet dat soort uitspraken doen, maar als ik er eerlijk naar kijk ben ik het er ergens wel mee eens. Waarom altijd maar fokken terwijl er zoveel bijvoorbeeld asieldieren zijn die een plekje zoeken? En wat mensen betreft, het is wel 1 van de redenen waarom ik geen kinderen wil.
Maar goed, ik ben er niet pertinent op tegen dat er gefokt wordt, maar wel als dat zo'n beetje in het wilde weg gebeurt (dus zonder dat er over nagedacht is).

Ben het met jou eens ;) Wil zelf ook geen kinderen trouwens :) De mens bepaalt dat voor de dieren, wat ook wel moet omdat zij zelf geen maat kunnen houden. Maar dan moet de mens ook eens naar zichzelf gaan kijken.. Hoeveel daar wel niet nutteloos doorgefokt wordt..

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 11:30

Maar je mag er wel vanuit gaan dat ze zelf voor die kinderen zorgen (uitzonderingen daargelaten), die zullen wss niet in een of andere opvang terecht komen, zoals veel dieren waar doelloos mee gefokt wordt. Ligt dus denk ik wel iets genuanceerder.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 11:30

Misschien is het verschil wel dat de mens meestal niet 4 tot 10 kinderen tegelijk krijgt :D

Mindfields

Re: 'jammer dat er weer nieuwe dieren op de wereld zijn gezet'

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 11:31

De vergelijking met de mens ontgaat mij volledig, inderdaad omdat mensen meestal zelf voor hun kinderen zorgen en kinderen niet in asiels gestopt worden.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 11:32

O ja, en met papier mag je fokken en zonder papier zit ineens een asiel vol.................
:Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 11:33

sifra01 schreef:
Maar je mag er wel vanuit gaan dat ze zelf voor die kinderen zorgen (uitzonderingen daargelaten), die zullen wss niet in een of andere opvang terecht komen, zoals veel dieren waar doelloos mee gefokt wordt. Ligt dus denk ik wel iets genuanceerder.

Wanneer je de honden hun gang laat gaan zorgen ze ook zelf voor de pups hoor :)

raket

Ik vind dat soort opmerkingen niet storend, maar wel als ze herhaald worden. Na 1 keer is het ook wel duidelijk en kun je nagaan wat TS er van vindt. Ik vind een discussie er over vervolgens niet gepast.

Ik heb pas zelf een topic geopend over een nestje en daar heb ik geen vervelende reacties gehad, alhoewel ik dat wel verwacht had. Dit was dan ook wel een asielkat, maar ik vind dat er vaak zo slecht gelezen wordt. Maar dat was in mijn geval dus niet zo.

geerke

petite...daar heb je natuurlijk wel een punt...de mens fokt ook maar door....maar daar word over het algemeen wel over nagedacht...bij dieren is het zo dat wij voor ze moeten denken.
Door middel van sterilisatie/castratie.
Ik ben het wel met de stelling eens...de asiels zitten tjokvol..
Ik mag er wel commentaar op hebben...ik heb geen kinderen(bewust) en mijn honden heb ik van de straat opgeraapt of uit het asiel.

DameBlanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 11:34

Als jij zelf voor je kinderen en/of dieren zorgt is daar toch niks mis mee? Ben er op tegen als mensen een veulen fokken (of een ander dier) om dat het zo lief is al ze klein zijn! En vervolgens niet aan de staatstenen kwijt kunnen als ze er van af willen! Wil in de toekomst misschien (denk er dus heel goed over na) twee konijnen nemen, maar dan wel uit een opvang!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 11:35

Mindfields schreef:
De vergelijking met de mens ontgaat mij volledig, inderdaad omdat mensen meestal zelf voor hun kinderen zorgen en kinderen niet in asiels gestopt worden.

Eén mens is veel vervuilender voor het milieu en de natuur dan 8 hondjes..
En Moonchloe een mens krijgt er niet 8 tegelijk nee, daar heb je een punt ;) Maar je zou eens tegen iemand op Bokt moeten zeggen die zijn derde kind heeft gekregen: Jeetje is dat nou nodig er zijn al zoveel mensen, je kunt jezelf beter sterilliseren..

Rennie89

Re: 'jammer dat er weer nieuwe dieren op de wereld zijn gezet'

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 11:36

Ik ben er gedeeltelijjk mee eens. Zoals bijvoorbeeld boerderijhonden, die krijgen altijd pups, die worden ook bijna nooit gestereliseerd of gecastreerd. Maar met rashonden vind ik het weer een ander verhaal, die vinden meestal wel een huisje. (boerderijpups ook vaak, maar niet altijd). Zoiezo is stereliseren niet alleen een middel tegen pups, maar ook tegen ziektes enzo

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 11:36

Echt waar?? Waarom ligt er in mijn buurt om 1 meter wel een hoopje hondenstront :r (ik snap het wel hoor, wij produceren inderdaad een hoop afval :) )

3e kind vind ik eigenlijk niet eens zo erg,, 19 kinderen vind ik wel veel :D

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 11:37

Petite schreef:
Mindfields: Ja dat wel, als je leest zie je ook dat ik het met zulke uitspraken eens ben. Het gaat er mij alleen om dat het nogal schijnheilig is, want de mens heeft verstand en die fokt ook gewoon door met zichzelf. Personen die zulke uitspraken doen hebben zelf 3 kinderen bij wijze van spreken.. Zouden ze dan ook niet zichzelf moeten gaan sterilliseren? Dáár erger ik me aan; die schijnheiligheid.

Een kind neem je niet met 'leuk een kindje 'fokken'. Daar is over na gedacht en zit je heel je leven aan vast :+
Vind de vergelijking dus erg slecht.

Daarbij is het leven 'schijnheilig'.
Paardrijden doe je ook niet voor je paard etc etc.

Het ondoordacht dieren fokken of kopen vind ik niet goed. Je moet wel zorgen dat de dieren goed terecht komen, dan heb ik er geen problemen mee.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 11:37

MoonChloe schreef:
Misschien is het verschil wel dat de mens meestal niet 4 tot 10 kinderen tegelijk krijgt :D

dat zal het wel zijn :+

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 11:38

Sta volledig achter zulke uitspraken.

geerke

Petite schreef:
Mindfields schreef:

Eén mens is veel vervuilender voor het milieu en de natuur dan 8 hondjes..
En Moonchloe een mens krijgt er niet 8 tegelijk nee, daar heb je een punt ;) Maar je zou eens tegen iemand op Bokt moeten zeggen die zijn derde kind heeft gekregen: Jeetje is dat nou nodig er zijn al zoveel mensen, je kunt jezelf beter sterilliseren..

ik geloof zelfs dat baby's het milieu heel erg belasten met hun luiers enzo....maar die baby's houden de economie wel draaiende als ze groot zijn....

Anoniem

geerke schreef:
petite...daar heb je natuurlijk wel een punt...de mens fokt ook maar door....maar daar word over het algemeen wel over nagedacht...bij dieren is het zo dat wij voor ze moeten denken.

Dat klopt, het is ook wel nodig om voor de dieren na te denken inderdaad, maar dan moet je ook naar jezelf kijken. Daar wordt dan misschien wel over nagedacht: Ooh ja zo leuk voor mijn 3 kinderen als er een vierde bijkomt.. Maar dat praat het nog niet goed. Kijk eens naar de mensen die geen anticonceptie gebruiken, waar ze overigens zelf vrij in zijn hoor, die zo 8 of misschien wel 12 kinderen krijgen.. Vind ik prima, maar als je er zoveel hebt heb je ook het recht niet meer om te zeggen dat de dieren gesterriliseerd moeten worden, want dan kun je beter jezelf gaan sterilliseren.

Dana82

Ik vind deze opmerking terecht. Meestal willen de mensen kweken met hun dieren omdat zij die jonkies schattig en leuk vinden. Maar wat er met die dieren zal gebeuren als ze wat groter zijn??? Daar denken ze dan niet aan.
De asielen zitten overvol, met paarden wordt er naar je hoofd gegooid. Da's vooral triest voor die dieren, die hun plekje op de wereld niet zullen vinden. Gewoon omdat er ooit iemand was die zo'n kleintje "schattig" vond.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 11:39

Inderdaad en die honden, katten, paarden etc niet..
Misschien ook de verschil dat de meeste mensen hun (huis)dier wegdoen wanneer ze financieel niet oke zijn en hun kinderen niet..

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 11:39

Mindfields schreef:

Nou... Waarom verzint de mens dan kinderdagverblijven, naschoolse-opvang en oppas oma's en opa's? ;)

(Degene daar gelaten die wel s'middags met een kopje thee en koekje klaarzitten zoals mijn moeder vroeger deed :D )
Laatst bijgewerkt door EeCee op 24-02-09 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 11:41

lifaya schreef:
Ik ben er gedeeltelijjk mee eens. Zoals bijvoorbeeld boerderijhonden, die krijgen altijd pups, die worden ook bijna nooit gestereliseerd of gecastreerd. Maar met rashonden vind ik het weer een ander verhaal, die vinden meestal wel een huisje. (boerderijpups ook vaak, maar niet altijd). Zoiezo is stereliseren niet alleen een middel tegen pups, maar ook tegen ziektes enzo

voorlopig zitten er meer rashonden in het asiel dan bastaards.
het wil helemaal niet zeggen dat als je veel geld voor een goed gefokte hond neertelt dat je er na een half jaar niet vanaf wil omdat de vakantie begint...