[BB] Grote lobbes gaat op reis

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

belle_boef

[BB] Grote lobbes gaat op reis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 17:19

Na 8 jaar is het moment gekomen dat mijn grote lobbes weggaat.
De DA wou hem eerder nog wel oplappen, dit hebben wij even gedaan met poeders en opijnstillers en dit hielp super, maar van de week zag zijn poep er zp slecht uit (bloed,slijm, kleur, wisseldend) en hebben we toch besloten dat het genoeg is, inwendig is hij waarschijnlijk toch helemaal op.
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=73&t=1050089&hilit=hond+pijn

Voor vele heeft hij veel mogen beteken als therapiehond, speelmaatje, troostmaatje, wandelmaatje en oppashond.

Na een jaar in een kennel kochten wij hem op 6 jarige leeftijd voor teveel geld, maar dat maakte niet uit mijn moeder zocht een knuffelhond.
Veel heeft hij bij ons geleerd, hij beet andere reuen, was dominant, voerbaknijd en leerde nieuwe truucjes. We zijn met hem op cursus gegaan waar wij met hem leerde omgaan, na een half jaar liep meneer los over het industrie terrein en hij luisterde super, lette op ons maar rende wel zijn eigen weg 50 meter vooruit, het water in. maar de hond bloeide op.
Hij ging door waar wij hem al hadden opgegeven, 2 jaar geleden hadden wij hem afgeschreven maar hij liep stug door, leefde weer op en had er weer lol in.
Maar nu is het voor hem tijd om zijn laatste reis te gaan maken, waarheen mag hij zelf bepalen.

Raar is het dat we al weten waar en wanneer. Toch leef ik er niet naartoe, nu ik er aan denk schieten de tranen me wel in de ogen, maar die veeg ik zo weer weg.
Donderdag 4 uur dan zal ik pas echt huilen, wanneer hij deze keer niet meer terug komt.

Gelukkig heeft deze goedzak ons mooie jaren gegeven en is hij toch maar even 14 jaar geworden.

Dit is mijn enerlaatstegroet aan mijn grote vriend.

Afbeelding

Karina_1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 17:24

Tjee meid, heel veel sterkte donderdag :(:) .
Wees blij dat je afscheid kan nemen! en geniet van hem de laatste dagen.

Princess_

Re: [BB] Grote lobbes gaat op reis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 18:40

Vreselijk. Wens je veel sterkte :(:)

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 19:22

Sterkte donderdag.

Arlette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 19:26

Wat erg, enorm veel sterkte!

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 19:28

heh bah!
heel veel sterkte donderdag!en verwen hem nog maar lekker.
ik zal aan jullie denken donderdag!

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 19:32

Heel veel sterkte en wat moet je veel van je hond houden om deze beslissing te kunnen maken!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 19:46

Het was een hele moeilijke beslissing, die we ook lang hebben uitgesteld en telkens accpeteerde we meer van de hond. Maar zo zal het het beste zijn voor de hond. Ik ben wel benieuwd hoe onze andere honden reageren, de DA komt namelijk thuis.

En hij wordt zeker nog even flink verwend, werd hij altijd al maar nu nog wat meer.

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 15:59

Hoe gek je ook met ze bent, ze hebben ook nog recht op doodgaan. Goed dat jullie dat niet uit het oog verloren zijn, Norski. 14 is een hele leeftijd voor zo'n grote hond (wat een prachtig dier). Veel sterkte donderdag.
De andere honden zullen waarschijnlijk niet of nauwelijks reageren; tenminste dat deden ze bij mij altijd. Ze wilden er niets van weten en liepen weg alsof ze het angstig maakte.

Nogmaals sterkte de komende dagen en donderdag en verwen Lobbes nog ff. Hij kan terugkijken op nog 8 prachtige jaren, en datzelfde geldt voor jullie.

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 18:17

Geniet van je grote vriend, hij zal rustig gaan en er vrede mee hebben.
Houden van is op het goede moment los laten en dat doe je...

Hou je taai voor je vriendje!!

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 17:21

heel veel sterkte vandaag!!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 17:37

De dierenarts is net weg, het ging allemaal heel rustig, na een kwartier sliep hij rustig en daarna was het zo over. De pups en onze andere hond vonden het allemaal maar vreemd.