Hond kwijlt plotseling heel veel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pollewoppy

Hond kwijlt plotseling heel veel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 16:25

Mijn hond van 16 kwijlt sinds vanmiddag opeens veel meer dan normaal. Het water loopt bijna in straaltjes uit z'n bek. dit heeft hij anders nooit zo erg. Hij is verder niet anders dan anders wat gedrag betreft ofzo.

Iemand dit wel eens meegemaakt?
Het kan zijn dat hij wat verkeerds gegeten heeft. Vanochtend met wandelen stond hij wel iets te vreten, ik kon alleen niet zien wat. Vandaar dat ik er toch niet helemaal gerust op ben.

Anoniem

Re: Hond kwijlt plotseling heel veel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 16:26

waarschijnlijk moet hij overgeven, veel honden gaan daarvoor eerst heel erg kwijlen. Hoe ziet zijn tandvlees en gehemelte eruit? Is het een nette roze kleur of wit? als het wit is zou ik naar de DA gaan

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 16:31

Ik kan zijn tandvlees niet bekijken, dat is net het lastige.
Het is een hond met verleden en dat staat hij niet toe. (Ik heb hem uit het asiel sinds een paar maanden)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 16:33

ok, dan zou ik het nog een uurtje aankijken of hij gaat overgeven ofniet en dan naar de DA gaan, je hond is natuurlijk ook al erg oud. klinkt misschien vreemd dat ik zeg een uurtje aankijken maar ik ga zelf nl niet voor elk wissewasje naar de DA. weer een vraag, als jij je hond gaat uitlaten geef je hem dan daarvoor of daarna eten? Want zit nu te denken dat het ook mogelijk is dat je hond een maagtorsie heeft.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 16:35

Onze hond krijgt voor het uitlaten zijn eten.
Een maagtorsie denk ik zelf niet. Daar is hij verder niet 'goed' voor. Hij doet verder helemaal niet ziek aan. Zijn buik is ook niet pijnlijk of opgezet.

Ik kijk het nog even aan en bel anders de dierenarts. Zeker omdat hij zo oud is ben ik wat voorzichtiger met hem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 16:39

als je hem eten geeft VOOR het uitlaten dan zou ik nu naar de DA gaan, eten geven voor het uitlaten is erg slecht en verhoogd de kans op diverse maagproblemen ( ik heb het via de harde weg moeten leren en geloof me dat is niet leuk). Zeker met de leeftijd van de hond zeg ik ga nu naar de Da en vermeld duidelijk dat hij eten krijgt voor het uitlaten en dat hij iets uit de bosjes heeft gegeten, ik weet ook niet waar je woont maar heb alweer meerdere verhalen over vergiftiging gehoort. Succes en sterkte

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 16:40

Stom, ik schrijf het verkeerd op...
Foutje ik ken namelijk de risico's van een maagtorsie.

Karlijntjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 16:41

ik volg dit topic even!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 16:43

Ik denk zelf trouwens dat hij vanochtend iets van eenden- of ganzenpoep heeft gegeten. Het was langs het water, waar weinig andere honden komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 16:47

Heb dit soort problemen wel vaker voorbij zien komen 9 van de 10 keer zat er een stokje dwars in zijn verhemelte kan je ook niet kijken mbv een beloning?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 16:51

Nee, dat is het lastige dat we hem nog niet zo lang hebben en zijn vertrouwen in het verleden een flinke deuk heeft opgelopen.

Aan zijn gedrag te zien is het geen stokje (die kans is ook heel klein want hij heeft totaal geen interesse in stokken / stokjes). Hij probeert niet om iets dat klem zit weg te krijgen zeg maar.

Het is puur alleen kwijlen, verder niks afwijkends...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 16:59

Ah okay dan kan dat uitgesloten worden. Wat me ook te binnen schiet er gaat een heftig virus in de rondte onder alle dieren in Nederland wat zich manifesteerd met braken en diarree.
Ik heb het ook hier in huis gehad, begon bij mijn kat die enorm begon te kwijlen, it begon op een zondagnacht, heb geen moment getwijfeld en ben di enacht naar de DA gegaan.
Bleek dat dit hoog nodig was want dr zat een fikse ontsteking,
ze oogde dus ook helemaal niet ziek!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 17:05

Oei, dat klinkt niet goed.
Maar ik zit er niet zo om te springen om meteen naar de dierenarts te gaan, niet om de kosten of moeite, maar om de hond. Hij is dan zo van slag, dat ik het liever eerst even aan kijk.

Hij ligt nu trouwens lekker op z'n kussen en het kwijlen lijkt wat minder te worden.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 17:39

Idd even in de gaten houden. Wij hadden een kat die vreselijk begon te kwijlen, daar waren de nieren ermee opgehouden... Zeker op die leeftijd, liever het zekere voor het onzekere nemen denk ik. Maar denk dat je dat zelf goed kan beoordelen wanneer je moet gaan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 20:45

Hoe gaat het nu met je hond? ben je nog naar de DA geweest?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 09:18

Het gaat gelukkig weer goed met hem. Het kwijlen is gestopt.

Bedankt voor de reacties

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 13:57

Dan was hij waarschijnlijk gewoon misselijk (van iets dat hij gegeten heeft). Gelukkig is het over, super dat je hem nog een goede oude dag bezorgt!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 15:00

Chiqa schreef:
Ah okay dan kan dat uitgesloten worden. Wat me ook te binnen schiet er gaat een heftig virus in de rondte onder alle dieren in Nederland wat zich manifesteerd met braken en diarree.
Ik heb het ook hier in huis gehad, begon bij mijn kat die enorm begon te kwijlen, it begon op een zondagnacht, heb geen moment getwijfeld en ben di enacht naar de DA gegaan.
Bleek dat dit hoog nodig was want dr zat een fikse ontsteking,
ze oogde dus ook helemaal niet ziek!

Klopt, mijn hondje heeft dit ook gehad..

Wat voor ras is je hond? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 22:43

Het kan soms ook zijn dat ze even willen 'grazen' , onze hond wil als hij overmatig begint te kwijlen graag gras eten en braakt dat dan weer uit, samen met hetgene waarvan hij wat beroerd is geworden.