Ik heb 2 katten en een hond waar ik helemaal gek op ben . 1 kat heb ik al vanaf dat hij anderhalf week is Dit is ook echt mijn (flessen) kindje , puk is ook al 8 jaar bij mij Een kat met een gebruiksaanwijzing maar waar ik mee kan lezen en schrijven Dan hebben we nog Zappa mijn hond van nu 5
Deze 2 gaan heel goed samen Zijn praktisch vriendjes en spelen zelfs wel eens met elkaar en gaan gewoon verder erg goed , kan deze twee ook naast elkaar eten geven doe ik niet maar om aan te geven hoe goed ze samen gaan
Dan hebben we nog mijn 2 jarige kater Herbie Hancock Deze heb ik met veel gedoe ergens weggehaald waar hij het niet goed had Deze kat is zo geweldig , gewoon een heerlijke kat die elke dag wel even een verhaal komt vertellen en lekker komt knuffelen niet al te slim maar dat maakt hem zo komisch
Zappa en pukkie tollereren Herbie helaas niet in het begin dacht ik dat het gewoon een kwestie van wennen was en liet ze begaan Puk was alleen meteen duidelijk en wou niet meer eten , ook toen dacht ik die is gewoon even boos op me dat komt ook wel goed Herbie is op een gegeven moment gewoon lekker naar buiten gegaan en profileerde zich ook echt als een buitenkat de rust keerde wat weer omdat herbie wat meer buiten was maar zodra hij naar binnen kwam om te eten begon het gevecht al nu kan het er hard aan toegaan tussen katten dus daar trok ik me ook niet teveel van aan
Herbie gaf ik gewoon in een aparte kamer eten en puk en zappa ook
verder hebben ze gewoon hun eigen inloop en gaan wanneer ze willen
als Herbie naar binnen ging begon het gevecht meteen weer want Puk duldt hem echt niet en blijft hem aanvallen heel af en toe betrap ik ze dan weer samen op bed , dus ik dacht dat het wederom wel goed kwam Ook zappa vertoonde wat aggressief gedrag naar Herbie toe maar ik vond wel dat ze haar grens mocht bepalen ze heeft Herbie nooit iets gedaan en het blijft bij grommen en waarschuwen
Maar nu bemerk ik al een behoorlijke tijd dat Pukkie het niet meer zo goed doet Hij vermagerd en kan zijn eten niet zo goed binnen houden vooral als herbie ook in huis is ik heb het idee dat hij dan het idee heeft dat hij vlug moet eten omdat herbie eraan komt het is wel eens gebeurd dat ik per ongeluk de kamer heb open laten staan waar puk eet en herbie heeft hem toen het eten afgepakt Nu ja , voor het vermageren heb ik er maar een wormenkuur tegenaan gegooid en ook daar werd het niet beter van dus maar naar de DA , na verschillende onderzoeken is er niks lichamelijks uitgekomen maar ook de dierenarts vermoedde dat het door stress kwam en dat valt me toch heel erg op Als herbie en puk samen binnen zijn zie ik puk stressen en zich verstoppen , als ik hem dan eten geef kotst hij dat er dan steevast uit brokjes hebben ze onbeperkt maar ook dat komt eruit als herbie binnen is Is herbie buiten dan probeer ik meteen puk eten te geven en dan eet hij dit ook rustig op en is er niks aan de hand Pukkie laat zich dan ook gewoon wegjagen bij de brokkenbak , ik heb er door het hele huis drie staan maar waar puk wil eten komt herbie ook ik heb heel erg het idee dat herbie het niet slecht bedoeld , waar hij wegkomt zat hij met 11 andere katten samen dus hij is heel erg gezelschap gewend en zoekt dit dus op bij Pukkie maar puk duldt dit niet
Ik heb niet het idee dat Herbie echt ongelukkig is maar Pukkie des te meer Herbie mist volgens mij de aansluiting van andere katten wel maar lijd er niet echt onder heb ik het idee
maar ik vraag me af wat het veranderd aan puk die hem gewoon niet duldt of herbie nu aandacht van hem wil of gewoon in de kamer is puk zie ik dan wegkwijnen
Nou dat je een hele andere kat ervoor terug krijgt, en je andere dieren meer rust. ik snapte die advertentie niet zo hoor, zag het woord 'niet gecastreerd' staan en vroeg mij meteen af waarom dit niet in je op was gekomen.
Zappa
Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-09 20:24
dit is wel in mij opgekomen , zeker
maar wederom om hetzelfde wat ik hierboven zei herbie zelf is een hele goede kat die eigenlijk niks verkeerd doet en gewoon kat is die niet eens Puk echt lastig valt alleen zijn aanwezigheid is al genoeg voor stress bij puk ik dacht niet dat dat iets zou veranderen aan hoe puk over hem denkt
Anoniem
Geplaatst: 21-02-09 20:27
Ik heb monsters van katers die de hele buurt terroriseerden, en constant met een wilde blik in hun ogen rondliepen omdat ze zo opgehitst waren door de hormonen. Heb zelf ook zo'n kater, hij slachtte iedereen om zich af of loopt te etteren. Resultaat een bange sproeiende poes, toen de ballen dr af waren veranderde dit als sneeuw voor de zon en nu liggen ze samen te slapen.
Als je hier maar niet te laat mee bent, imo had je al veel eerder in moeten grijpen. Maar dit is iig het minste wat je kan doen, rust en hij hoeft zich ook niet meer te misdragen.
Herbie misdraagt zich niet en is gewoon lekker kat sterker nog herbie is een voorbeeldige kat die exact weet wat wel en niet mag
Pukkie is jaren geleden al gecastreerd
castratie zit eventueel in de planning maar dit is een probleem wat bij pukkie wegkomt
cissy
Geplaatst: 21-02-09 22:36
en hoe weet je dat zo zeker dat het aan je andere kat ligt? Dominante katten zitten vaak alleen maar stil om zich heen te kijken en de rest krijgt daar stress van, ze weten dondersgoed van elkaar wie de baas is, daarvoor hoeven ze niet te vechten. Pukkie zal er dusdanig van onder de indruk zijn dat die zich gaat verstoppen om maar niet bij Herbie in de buurt te hoeven zijn, terwijl het toch écht aan Herbie ligt! In je andere topic zeg ik ook al castreren die kerel! Herbie is naar jou een voorbeeldige kat maar niet naar zn soortgenoten.....
Zappa
Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-09 14:06
hoi
bedankt voor jullie tip herbie gaat zo snel mogelijk gecastreerd worden en blijft eerst lekker hier ik had hier ook al eerder aangedacht maar niet gedacht dat het probleem bij hem lag maar we kunnen het gewoon altijd proberen
@cissy herbie is echt een voorbeeldige kat waar ik met pukkie heel veel ''problemen heb'' gehad met aanrecht en slopen enz enz zo heb ik met herbie nog nooit een ''probleem'' gehad 1 vingertje wijzen en hij gaat schuldbewust in een hoekje zitten haha
nee het is gewoon een heerlijke kat die ik liever ook niet kwijt wil ik neem namelijk geen dieren om ze weg te doen , dit zou ook de eerste keer zijn van mijn huisdieren stapel dat ik dat zou doen gister zag ik het na veel gedoe helemaal niet zitten en ik werd ook boos dat in mijn ''verkoop'' topic tips werden gegeven want ik had al de beslissing genomen maar na een nacht niet slapen weet ik gewoon dat ik er spijt van ga krijgen dus herbie blijft de eerste tijd gewoon hier wil het na castratie nog niet dan kijken we wel weer verder
O wat goed van je dat je de knoop door heb gehakt en je het gaat proberen met hem door hem te laten castreren. Moet toch wel een hele opluchting zijn dat je hem houden mag!