Dit wil ik al een hele tijd. Samen met mijn hond naar het strand en daar lekker uitwaaien samen. Maar omdat ik geen auto kan rijden en ook niemand ken die even mee gaat, moet ik met het openbaar vervoer. Weet iemand een strand waar ik mag komen met het hondje en dat ook makkelijk bereikbaar is met het ov?
Mjay
Geplaatst: 19-02-09 00:39
in de zomer maanden rijdt er hier (castricum) een bus naar strand... maar denk dat echte bad plaatsen ook nu bereikbaar zijn:? gewoon even proberen op 9292ov.nl!
En tegenwoordig heeft Ter Heijde zelfs een buslijn. Leuk is bijvoorbeeld om in Monster uit te stappen, naar Kijkduin te lopen over het strand (duurt ongeveer een uurtje), daar wat te drinken (honden zijn gewoon welkom in de restaurantjes), en daar weer de bus terug te pakken naar Hollands Spoor of Centraal.
In Den Haag heb je een stuk strand waar je de hele zomer mag komen, ook overdag. Als je met de trein gaat en vanaf centraal lijn 24 pakt kun je tot het einde blijven zitten en zit je met 2 min lopen op het strand!
Hm, ja, maar geloof me, als je het strand hebt als achtertuin, kom je er echt niet zo vaak meer. Ik moet 3x struikelen en loop het strand op, maar ik kijk ieder jaar uit naar mijn Veluwe vakantie.
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Geplaatst: 23-02-09 15:30
Wij zijn ook wel eens met de hond in de trein naar Hoek van Holland gereden. Afstand strand/station is goed te lopen.