Leuke en creatieve spelletjes voor een speelgrage kat..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Flower

Leuke en creatieve spelletjes voor een speelgrage kat..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 19:36

Ik heb een kater van nu 6 maanden en zijn favoriete hobby is: spelen! Het liefst zo
veel, zo gek, en zo lang mogelijk.

Omdat m'n trucjesdoos een beetje leeg begint te raken (van kraakpapier, tot propjes, tot dozen, tot ontelbare speeltjes en krakend papier) doe ik een beroep op jullie creativiteit! :D

Welke speeltjes en spelletjes hebben jullie voor jullie katten? Mag ook zelfgemaakte creaties zijn!

Kiki

Re: Leuke en creatieve spelletjes voor een speelgrage kat..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 19:38

De mijne speelt heel leuk met elastiekjes :P Dan gaat ze er met 1 poot op staan en met die andere gaat ze hem uitrekken zeg maar:P Je kan ook aan een tak ofzo een lang touw/lint maken.. vinden ze vaak ook leuk!

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 19:39

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 19:39

oww ik heb een hele makkelijke, maar het enige waar mijn katten mee willen spelen is een echte veer, dus eentje uit het bos met het luchtje er nog aan...
en ook wel met sprietplanten willen ze wel spelen...
voor de rest heb ik giga veel speelgoed gehad, en maar aan het dierenasiel gegeven omdat ze hier gewoon te lui zijn...

heb je pingpongballetjes al gehad? en voerballetjes?

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 19:41

De katten van de mevrouw die mij bijles geeft spelen graag met een blokje hout. Vinden ze het allerleukste.

Shorks

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 19:42

ik deed altijd een kraal (grote) aan een touwtje en dan aluminium folie er omheen wikkelen. gingen ze het helemaal verscheuren enzo :D
een nadeel is dat je zelf heel de tijd bezig ben, maar je kan het natuurlijk ook aan een deurkruk oid hangen!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 19:46

Tampons ^)
Wel opruimen als je bezoek krijgt :D

Of een laserlampje tegen de muur.

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 19:48

Een voerbal heb ik nog niet gehad, laatst wel snoepjes verstopt in een doos, was hij ook even zoet mee :D

Een blokje hout? Gaan ze daar tegenaan tikken enzo?

Laserlampjes kunnen ze helemaal gestoord van worden, dus daar bedank ik voor.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 19:49

Die van mij houden erg van nepmuisjes van bont en met kattengras erin (vermoed ik 8-) ). En druppende kranen.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 19:52

wattenstaafjes!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 19:56

Walnoten,sokken,kindersurprisekokertjes gevuld met van alles en nog wat,tennisballen en eigengemaakte speeltjes met belletjes, eventueel ook om op te hangen. Een uitgebreide krappaal doet ook al wonderen. ;)

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 20:02

Vende schreef:
(van kraakpapier, tot propjes, tot dozen, tot ontelbare speeltjes en krakend papier)

Ik vraag me af wat het verschil is tussen kraakpapier en krakend papier? :))

Die van ons zijn dol op van die nepmuizen met (konijnen?)bont eraan, daar lopen en spelen ze mee alsof het echte zijn. Ook hebben we twee verschillende laserlampjes, daar worden ze helemaal hyper van en voor de rest ligt hier een zooi balletjes en speeltjes maar die muizen zijn wel favoriet. We hebben ook een pluchen wortel met hanenveren eraan en zo'n zakje catnip erin, die hebben we ook aan de kat van mijn ouders gegeven en die had binnen no time alle veren eruit getrokken :=
Verder is mijn ene poes gek op allerlei soorten dichtbindertjes, plastic en metalen, je weet wel, van die platte dingen waarmee je zakjes dichtbindt. Maar die pak ik altijd af, want ze kauwt erop :=

Zo'n stokje met veertjes en een belletje eraan doet het ook goed en heb je al een (hoge) krabpaal staan? Gegarandeerd plezier :j

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 20:14

Die van mij zijn helemaal gek op knuffelbeestjes, die ik meestal voor een krats bij de Action haal. Ze slopen ze letterlijk tot er niks meer van over blijft.
Ook kerstboomslingers vinden ze helemaal geweldig, jammer alleen dat het zo'n troep geeft :D

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 20:19

Dat is nou juist het 'probleem', meneer heeft een krabpaal staan met verschillende verdiepingen en holletjes, en hij kijkt er totaal niet naar om :roll: .

@ Zwartwitje: nou kraakpapier heeft een andere structuur en een andere manier van kraken dan krakend papier! oke oke ik was gewoon te enthousiast met typen en typte 't dubbel :D

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 09:56

Vende schreef:
Laserlampjes kunnen ze helemaal gestoord van worden, dus daar bedank ik voor.

Oh apart, de mensen die ik ken (en waarvan ik posts lees op het kattenforum) zijn er allemaal erg positief over :) Maar het kan hoor, dat jouw katten er anders op reageren.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 10:06

Ik speel er ook niet te lang mee, hoor. Ze worden er helemaal tureluurs van en (of dat nu slecht of zielugh is weet ik niet ;) ) ze kunnen het niet pakken natuurlijk, daarom is het eigenlijk geen goede prooi. Maar om voor even mee te spelen is het hartstikke leuk. Je moet niet een uur lang met zo'n lampie gaan schijnen :=

Vende, staat die krabpaal wel op de goeie plek in de kamer? :)
Van die van ons werd gretig gebruik gemaakt, ze zaten elkaar achterna op dat ding en sliepen erop, was echt hun plekje. Totdat hij tijdelijk in een andere (saaie, want geen raam in de buurt en het ligt ook niet op de 'aanvliegroute') hoek moest staan ivm oud en nieuwfeestje. Toen deden ze er ineens veel minder mee. Nu staat de paal weer in een andere hoek en dat is leuker; naast de bank en met voldoende uitwijkmogelijkheden.

Het is ook zo dat katten graag krabben op plekken waar ze hun territorium afbakenen, daarom is een afgelegen hoek van de kamer niet echt logisch om een krabpaal neer te zetten. Logischer is naast de deur ofzo. Daarom mogen mijn katten ook krabben aan de wasmand, die staat boven in de slaapkamer bij de deur. Maar ze mogen niet krabben aan de rieten stoel die een stukje verderop staat en dat doen ze dan ook niet.. of bijna niet dan, ze weten iig dat het niet mag O:)

Maar misschien is een paal wel helemaal niet weggelegd voor jouw kat.. dat soort types heb je ook :(:)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 10:10

Nee je moet niet de hele dag met zo'n lampje gaan spelen, maar goed... na een kwartier ben je het zelf ook wel zat :D

Je zou ook aan de krabpaal beestjes kunnen hangen aan van die elastiekjes, bevalt bij ons prima!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 10:13

Oh, ja dat is leuk idd, die hebben ze er bij ons afgesloopt := :))

Die lampjes zijn juist heel gebruiksvriendelijk, als in, je kunt vanuit je luie stoel die kat helemaal gek maken :D en wij gebruiken ze soms ook om ze uit de kamer te lokken als we weggaan en ze op de gang moeten.

Tessaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 11:37

Ik heb er een speelkameraadje bij genomen ;) Werkt echt heel goed!! Nu slopen ze samen mijn gordijnen en dat is natuurlijk veel leuker :P

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 12:28

Een speelkameraadje komt erbij zodra mijn vriend en ik samenwonen, ik woon nu nog bij m'n moeder en die ziet twee katten niet zo zitten :D.

De krabpaal heeft al op verschillende plekken gestaan, maar hij moet er gewoon niks van hebben :D Hopelijk vindt de tweede kat die erbij komt de krabpaal fantastisch!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 12:32

Propjes van zilverpapier vinden ze helemaal geweldig, een stok met zo'n elastiek eraan met onderaan een pluim en een belletje is ook favoriet. En inderdaad zo'n laserlichtje, maar daar hou ik zelf ook niet zo van, ze blijven nog een half uur nazoeken naar dat ding :+
Onze ene kat is gek op de krabpaal, de andere speelt het liefst met zo sober mogelijke muisjes, klein rammeltje er in, maar niks speciaals er aan.

Ook zijn ze gek van catnip, had een stoffen speeltje met catnip en die hebben ze volledig gesloopt tot die rotzooi dus oooveral lag! (lekker stofzuigen :roll: )