Hond geeft steeds gal over

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nijn

Hond geeft steeds gal over

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 15:31

Mijn hond geeft steeds gal over, ongeveer een week terug is het begonnen, ze was al niet helemaal lekker dus ik zocht er weinig achter.
Rijst gegeven en rustig aan weer brokken en het leek goed te gaan, weer terug naar brokken.
Nu is het al weer 3 dagen raak, en zo juist weer puur gal.
Ze krijgt vandaag niets meer en morgen avond weer rijst met kip, maar ik kom maar niet achter de oorzaak.
Ze heeft geen gras o.d. gegeten, sowieso let ik heel goed op of ze buiten iets eet.

Verder heeft ze ook knalgele ontlasting, dat gaat overigens onderzocht worden door een DA alleen ik kan dat alleen brengen om maandag ochtend.

Iemand enig idee waar ik dit moet zoeken? Ik heb haar op hetzelfde voer gehouden als het asiel (Eukanuba).

Brainless

Re: Hond geeft steeds gal over

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 15:36

Van rijst kunnen ze ook gele ontlasting krijgen.
Maar samen met het braken kan het ook van de alvleesklier komen.
Hoezo kun je niet nu al ontlasting brengen?

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 15:38

De gele ontlasting was al voor dat ik begon met het geven van rijst.
Ik kan het nu niet brengen omdat de onderzoeken alleen op maandagochtend plaats vinden, en ze het zo vers mogelijk willen hebben.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 16:27

In sommige gevallen geven honden ook over omdat ze een lege maag hebben. Doet zij dit op bepaalde tijden?

Als dit het geval is, is het juist niet goed om ze te laten vasten. Ze heeft ook last van maagzuur denk ik. Hoe zwaar is ze? Anders zou ik haar een halve rennie geven :j

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 18:46

Het is niet een bepaald tijdstip dat ze dit doen.
De ene keer ik het na het eten de volgende keer midden in de nacht, en nu dus midden op de dag.

Ze is zo'n 30kg, heb nog wel rennies maar vind dat zelf altijd wel dubieus, mensen dingen aan een hond geven.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 18:49

toch even je DA bellen denk ik.. en even langsgaan.. als jij de oorzaak niet weet, hoe moeten wij dat weten dan ;)

slimste lijkt mij even naar de dierenarts te gaan en niet gaan afwachten tot maandag aangezien dit niet de eerste keer is.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 18:50

Jollie ik kan wel eerder langs gaan maar dat heeft totaal geen zin, als ze het niet kunnen onderzoeken kunnen ze mij ook geen antwoord geven.

En er zijn heel wat bokkers met honden, dikke kans dat er iemand is die dit ook heeft mee gemaakt en tips heeft :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 18:51

moeten ze perse alleen de ontlasting onderzoeken dan??
bloedonderzoek kan ook heel wat opleveren :j

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 18:54

Nijn schreef:
Jollie ik kan wel eerder langs gaan maar dat heeft totaal geen zin, als ze het niet kunnen onderzoeken kunnen ze mij ook geen antwoord geven.

En er zijn heel wat bokkers met honden, dikke kans dat er iemand is die dit ook heeft mee gemaakt en tips heeft :)

Als het een virusje is, heeft het weinig zin om alleen ontlasting in te leveren.
Als je niet naar een DA wilt gaan, ga dan het eten in hele kleine porties geven, en aankomende 2 uur even niets. Probeer het laat op de avond ook nog te doen, zodat de overgang niet zo groot is tussen avond en ochtend, zodat de darmen bezig blijven. Dus verdeel de voeding over meerdere keren. Als het dan nog niet beter gaat, dan zou ik toch even langsgaan.
En hou in de gaten dat ze niet dehydrateert.

Maar gele ontlasting is idd niet normaal, en vind het een beetje apart dat het alleen op maandag kan.
Laatst bijgewerkt door Sassieja op 18-02-09 19:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 18:59

Ik zou een andere DA zoeken die wel gewoon doordeweeks mestonderzoek doet.
Gele ontlasting is NIET normaal!
Zou voor mij al iets zijn om naar de DA te gaan en wil hij het niet doen, zou ik een ander zoeken...

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 19:00

sinds wanneer heb je de hond? want hij komt uit het asiel zeg je? heeft hij daar geen griep ofzo opgedaan? of toch niet net gecastreerd/steriliseerd?
ik zou wel heel vlug bij de DA staan denk ik :o desnoods een andere

xsimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 19:02

Mijn hond had ook een virus, paar maanden geleden.
Het begon met diaree, die ook erg geel was. Rijstewater laten drinken maar ze was echt ziek. Ging een halve dag weer wat beter totdat ik thuis kwam en heet de benz zat onder de diarree, ze was er echt heel ziek van geworden, ook gal overgeven ect. Toen uurtje later naar de DA gegaan, en die heeft dr gelijk een spuit gegeven en medicijnen. Mijn hond is best wel oud (10) dus was het hopen hoe het verder zou gaan. Medicijnen sloegen gelukkig aan en de DA heeft nog een paar keer gebeld hoe het ging, hun hadden er ook een hard hoofd in.

Zou dus als ik jou was gewoon naar de DA gaan als je het niet vertrouwd, als je echt een zieke hond hebt, kunnen ze haar niet laten wachten tot maandag, gezondheid gaat voorop!

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 19:03

De gele ontlasting is raar, echt geel door de ontlasting?
Kan slijm oid zijn...

Het gal opgeven kan komen door het voeren op vaste tijden.
Ze hoeven hierom niet op dezelfde tijden over te geven!
Het gaat er puur om dat ze precies weten wanneer ze eten krijgen, soms is dat patroon doorbreken al voldoende!

Mocht het aanhouden en weigert ze te eten en te drinken, dan zou ik het niet te lang aankijken hoor!

succes

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 22:11

Hoe zit het met de ontworming van de hond? Wormbesmettingen zorgen vaak voor gal spugen en ook vreemde gekleurde ontlasting zou daar kunnen passen. Verdere diagnoses kunnen wij ook niet zien vanaf de PC.
Het alleen op maandag brengen van ontlasting lijkt me vreemd. Wij versturen het op de praktijk elke dag alleen niet in het weekend. Hoe eerder een uitslag er is hoe beter voor de hond. Verder lijkt me bloedafname ook heel zinvol. Verder kan de DA je medicatie geven waardoor het braken stopt en de hond zich wat beter gaat voelen. Dus een DA bezoek is zeker wel heel zinvol.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 22:56

een goede DA doet de hele week ontlastingsonderzoek, zo veel tijd neemt dit onderzoek niet in beslag, en de meeste assistentes kunnen dit ook.

Ik zou binnenkort langsgaan. Gele ontlasting is verre van normaal. Ik zou verder onderzoek eisen.

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 21:50

Ga naar een dierenarts! braken en diarree is nooit goed helemaal niet als het geel is, ik zou bloed onderzoek laten doen, Je kan hier niet te lang mee wachten, vooral niet als ze veel spuugt ze raken dan veel vocht kwijt,