Gaat de poes bevallen???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

raket

Gaat de poes bevallen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 00:48

Ik ben pleeggezin voor het dierenasiel in Breda. Nu heb ik sinds vrijdag een zwangere poes in huis. ik ken haar dus nog niet zo goed, maar ze is hoogzwanger.
Het is heel de tijd al een lieve kat geweest, maar nu is ze sinds een uur vreselijk aan het mauwen en heen en weer aan het lopen.....

Gaan we vannacht een bevalling krijgen of niet??
Wrs kan ze prima alleen af, maar ik ben er liever bij.

Ik kon daarnt wel aan haar megabollebuik voelen dat er wat schuivingen plaats hebben gevonden, want nu voelde ik duidelijk het hoofdje van een kitten.

Wie heeft er tips op dit tijdstip?
Gelukkig ben ik nachtdiensten gewend.

Nivada

Re: Gaat de poes bevallen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 00:51

Wanneer ze 'normaal' niet zo mauwt en heen en weer loopt lijkt het erop dat ze gaat bevallen ja, maar dit kan ook best lang duren (mijn kat toendertijd)Maar goed dat is dan ook mijn enige ervaring. Ze vroeg toen ook heel veel aandacht kwa mauwen.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 00:56

Gewoon nu gaan slapen en over een uur even de wekker zetten. Als ze dan nog onrustig is weer de wekker zetten..
En leg even iets van een kleedje/deken klaar ofzo.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 00:59

Gelukkig er zijn nog hulptroepen wakker. 8-)
Ik ken deze kat dus helemaal niet, haar baasje is overleden en ze is hier pas 4 dagen.

We weten dus ook niet hoe lang ze al zwanger is.

Ik heb een mandje met een deken weggelegd, een doos met een handdoek en een zadeldekje, dus madame kan kiezen. :+ :+

Ze at wel gewoon daarnet, tepels zijn al opgezet vanaf vrijdag, maar er is natuurlijk ook veel gebeurd voor deze kat. Baasje overleden, gevangen door de buurvrouw, naar asiel gebracht, daar paar uur gezeten en met de dierenambulance weer naar mij.

Suusw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 01:05

Dikke kans dat ze idd snel gaat bevallen, maar omdat de kat nog maar heel kort bij jou is zou het best kunnen dat ze wacht tot ze alleen is. Dus ik zou lekker naar bed gaan ;) en de wekker over een uurtje ofzo zetten en dan even kijken of alles goed gaat.

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 01:08

ik zou inderdaad gewoon nog even de wekker zetten, als ze echt gaan bevallen eten ze meestal niet maar het zou best kunnen dat het vannacht gebeurt. ze heeft heel veel meegemaakt de laatste dagen dus rust is nu het beste anders kan ze of niet bevallen of gaan slepen met de kittens. echt pers weeen kan je herkennen hoor bij de kat dus als ze die had dan had je het wel gemerkt.

succes vannacht! spanned hoor,

raket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 01:12

Dat is nou net het probleem, ze wil niet alleen zijn, ze breekt mijn keuken af a;ls ik de deur dicht doe.
Ze zat eerst ook in mijn logeerkamer. Lekker rustig dacht ik. Geen last van mijn eigen katten en hond, kan ze wennen en bevallen en dan kijken we weer verder.
Maar ze wilde niet eten als ze alleen was, zat onder een kast en kwam alleen als wij er ook waren.
Dus de keuken verbouwd (witte suede stoelen weg, voor de zekerheid).

In de keuken voelt ze zich thuis, en eigelijk mauwde ze de afgelopen 4 dagen niet... De deur is ook open als ik thuis ben, maar voor de zekerheid mogen de dieren niet door elkaar lopen als ik er niet bij ben. Ze is trouwens grote vrienden met de hond. Onze hond vindt het eng, want die weet at zo'n kat schere nagels heeft. :+ :+

Dus is ze nu verwend aan het raken of gaat ze bevallen?

De wekker over een uur zetten gaat mijn vriend niet grappig vinden. Die staat namelijk om 5 uur op.

Ik hoef niet tewerken, ivm recente operatie aan mijn oog.
Misschien maar een nachtje op de bank.

Suusw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 01:14

Ok, dan zou ik idd ook kiezen voor nachtje op de bank! Mauwt ze op een andere manier? Net zoals katten doen als ze krols zijn? Daarmee bedoel ik hard :+

raket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 01:16

Ik heb nog nooit een krolse kat gehad, alles wordt hier gesteriliseerd en gecatreerd, maar ze is wel heel dwingend hoor.

Ik wordt er bang van. :+

Ik mocht de afgelopen dagen niet aan haar buik zitten nu wel.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 01:20

Als ze plat ligt en ze verlegd constant haar achterpootje weet je helemaal dat ze snel komen! ;)
Maar misschien is dit nog wel een vet vals alarm en lig jij straks de rest van de week op de bank :P

Suusw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 01:23

Oh wees blij haha, maar het is dus erg luid? Hmm, misschien werkt het wel verzachtend ofzo als je aan haar buik zit. Weet het ook niet hoor :+

Weet wel dat het bij mijn kat erg snel ging, dacht dat ik nog wel ff weg kon omdat ze toch nog doelloos aan het rondlopen was maar even later was de eerste er al!

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 01:25

grote kans dat ze jou ziet als steun, dus dat ze wil bevallen maar het niet alleen wilt doen.

onze poes moest bevallen, zeker weten smorgens! maar mn moeder MOEST echt gaan werken, en zei kom op poes, je kan het ook alleen! Maar nee hoor, pas aan het einde van de dag toen mn moeder thuis kwam: begon de poes pas en plop het eerste poesje kort daarna.
zo ook een keer savonds, mn moeder kon niet meer en ging maar naar bed want het gebeurde niks leek... en volgende morgen stond ze op en poes begint weer opnieuw te mauwen en gaat bevallen... :P

Ook eten de poezen hier gewoon tot de bevalling haha.. Maar ook aan de buik zitten, graag zelfs.

succes, het komt vast goed!

raket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 01:45

Katten hebben echt personeel he....
Onze bank ligt heerlijk om te slapen, maar de hond snurkt zo hard!!!
Ze heeft nu opeens aandacht voor mijn dekje, terwijl ze de hele week alleen op de plavuizen wil liggen.
Ik blijf maar op de bank, kan latijd nog tegen een uur of 3 het bed in duiken, mijn vriend staat dan om 5 uur op, kom ik er zelf om 7 uur weer uit.

Het zou me niet verbazen, als het nog 3 dagen duurt, maar als het binnen een half uur gebeurd zou het me ook niet verbazen.

Misschien moet ik de kalender even laten zien, weet ze dat ik vrijdag weer ga werken . :+

raket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 06:55

Na een nachtje wakker liggen op de bank, besloot ik om kwart voor vijf dan toch maar even te gaan liggen op bed. Even de poes geaaid, licht aan gedaan, mijn vriend ging tenslotte toch opstaan....

Dus ik zei nog tegen hem, kijk even bij de poes en jawel, de eerste was geboren....
Helaas heeft madame bedacht dat ze op de kattenbak wil bevallen. Dat wordt een zooitje kan ik je vertellen. Nog geprobeerd om haar ij het mandjes te krijgen, maar helaas...
Inmiddels was de 2e ook geboren. Willen jullie een beschrijving van hoe dat dat er uitziet??? Een natte kitten+ moederkoek in een bak met goede kattenbakvulling???? :Y) :Y) :Y) :Y) :Y)

Goed, kitten +moederkoek schoongemaakt. Gelukkig vindt moederpoes mij erg lief, ze gaat ook heel hard miauwen als ze mij niet ziet. Gelukkig ben ik nu bij haar in beeld.

Ondertussen de kattenbak bedekt met handdoek en theedoek en ze moet het me nageven, de 3e was veel schoner. Ik heb het vermoeden dat er nog wel 1 of 2 komen, althans dat leek ik te voelen in haar buik...

De kittens drinken alledrie en mauwen als de beste.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 07:01

Oeh wat spannend!

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 07:13

En hoeveel zijn het er ondertussen :D

Ze zoeken soms ook de raarste plaatsen op om te bevallen :Z

raket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 07:15

Het zijn er nog 3, maar de weeen zijn nu net weer begonnen, dus dat zal wel van korte duur zijn.
Ik hoop dat ze straks verscheept krijg naar een mandje.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 08:01

Hihihi wat een plek om te bevallen heeft ze uitgekozen :D
Succes met de kraamtijd ;)

raket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 08:06

Het zijn er nu 4. mijn eigen katten kijken vol verbazing via het raam naar haar. Gelukkig vindt ze dat niet erg.
Ze begint heel dwingend te mauwen als er weer 1 komt, als ik dan er naast ga zitten dan is ze stil.
Wel een leuke kat die je al zo snel vertrouwd, voel me echt vereerd.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 08:12

Wat ontzettend goed wat je doet zeg.
Wat sneu dat de baas van de poes overleden is.
Het arme dier, hoogzwanger en dan dit meemaken.

Wat een dommie dat ze in de kattenbak wilde bevallen, dit zal waarschijnlijk het meest vertrouwd hebben geroken.

Als ze klaar is kun je dr proberen te verplaatsen, heb je iets van een bench ofzo?
Vaak willen onzekere/bangere katten de kittens in een echt holletje hebben, ik gebruik altijd een grote hondenbench, en hang er een handoek voor, zodat ze echt een veilige haven hebben.

Gefeliciteerd met de kroost.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 08:27

Ik heb geen bench, maar ze zat steeds onder mijn eetkamerstoel en dat had ik helemaal afgeschermd dmv dozen. Verder had ik inderdaad nog wat hokjes gemaakt. De eerste dag durfde die muts niet eens op de kattenbak...

Dit is mijn 3e jaar als pleeggezin, is echt leuk hoor.
Ben benieuwd of er nog meer komen, ze is nu al even rustig. En ik heb me toch een slaap!! In het ziekenhuis kan ik altijd goed wakker blijven, zelfs als ik onerverwachts de nacht in ga en dus niet geslapen heb, maar ik heb hier te weinig te doen. Ik kan natuurlijk niet gaan opruimen ofze, het moet wel rustig blijven voor de poes in huis. :+ :+ :+

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 09:08

Nou ik heb er net een nachtdienst opzitten dus lees vanmiddag wel hoeveel het er geworden zijn ;)
Heb je misschien nog een lege kattenbak dat je daar een mandje voor haar in kan maken zodat ze lekker geborgen ligt met haar kroost *D

succes met je uitbreiding. Ben benieuwd hoeveel er nog volgen.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 09:12

Gelukkig vindt ze me lief en heb ik haar in een mandje kunnen leggen. Ik denk dat het er 4 blijven. Ze volgden elkaar allemaal op in een klein half uur, en nu al meer dan een uur rust in de tent, maar watje als ik ben durf ik ook niet te gaan slapen.

Jij ook alvast welterusten.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 09:14

oehhh gaat goed zo te horen!
het kan trouwens best zijn dat het eerste jong niet zo makkelijk ging.
1 van onze katten heeft ook twee keer op de kattenbak haar eerste jong gekregen omdat het niet zo makkelijk ging!
( daar voor heeft ze uren achter mn moeder aan lopen krijsen)
maar ze is nu geholpen, want we waren bang dat we bij het volgende nestje met spoed naar de DA moesten met een jong klem...

heb je trouwens al namen??
en foto's :Y)

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 09:21

ben benieuwd hoeveel het er geworden zijn :))