Vandaag nieuwe hamster! wie o wie heeft er nog tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

qt_shetties

Vandaag nieuwe hamster! wie o wie heeft er nog tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 22:07

Ok een beetje raar, ik met een hamster.... :+ ik ben 23 jaar, werk in een dierenspeciaal zaak, heb vroeger altijd hamsters gehad, maar sinds ik met dieren werk, vind ik ze heel schattig maar dooooood eng! Ik ben al zo vaak gebeten. En om m'n hamsterfobie te overwinnen heb ik vandaag uit de winkel een hamster mee genomen :o , hij is heel lief en schattig, maar durf m nog niet op te pakken. Dat komt vast wel, ik hang regelmatig even mn hand in de bak, en durf m wel te aaien, zo kunnen we rustig aan elkaar wennen, hij is gelukkig niet angstig aan gelegt.

Wie heeft er nog tips om hem goed tam te maken? En evt. dingen die ze leuk vinden? Of die leuk zn voor in het hok?
Overigens heeft hij nog geen naam, het is een goudhamster wildkleur. Dus alle iedeen en tips zijn welkom!

Thats_Me

Re: Vandaag nieuwe hamster! wie o wie heeft er nog tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 22:46

Nooit en dan ook nooit van boven af pakken. Dan ben jij het roofdier en heb je veel meer kans dat je hamster je bijt ter verdedeging. Altijd een kommetje van onderaf scheppen. Dan is de kans dat je gebeten wordt eigenlijk nihil.

Zorg voor een groot hok waar ze lekker in kunnen klimmen en klauteren. Hier op bokt staan wel mooie voorbeelden van hamsterkooien en inrichting.

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 22:50

thnx voor de tip, eigenlijk wist ik dat al, kijk alle praktische dingetjes weet ik wel, want dat vertel ik eigenlijk de hele dag door op mn werk aan klanten natuurlijk, maar op een of andere manier is het in de praktijk anders, en kan ik natuurlijk nog een heleboel leren!

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 22:53

Met tam maken, dan denk ik aan zoveel mogelijk met de hamster proberen te doen, zoveel mogelijk aandacht geven (als ie wakker is, niet wakker maken). Ik denk dat de hamster op die manier ook het beste aan jou kan wennen.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 22:55

ik geloof niet dat syren een wildkleur kleur hebben. Wel goudkleur,ook wel goud hamsters genoemd.

Verder gebruik geen hamster wol. Hier kunnen hamsters in verstikken en de poten kunnen erdoor geamputeerd worden.

weet je overigens of het een man of een vrouw is?

en waarom heb je de hamster vanuit de winkel mee genomen als je er bang voor bent. je had een hamster beter bij een fokster kunnen halen, en dan had je al een tamme gehad.

Wil natuurlijk een foto zien :D

sayenti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 23:05

wij hebben ook een hamstertje ik heb er echt bang voor als hij moest bijten en ik druk hem misschien plat van het verschieten daarom draag ik hem altijd op mijn mouw :D
en smorgens als ik de baardaagms al fruit groenten geef sta meneer altijd tewachten op zijn stukje wortel of appeltje en daarna ga hij terug in zijn nestje .
en krijgt hij niets blijft hij zolang aan de trailies staan tot je hem uit medelijden wat geeft .

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 23:39

pubelia schreef:
ik geloof niet dat syren een wildkleur kleur hebben. Wel goudkleur,ook wel goud hamsters genoemd.

Verder gebruik geen hamster wol. Hier kunnen hamsters in verstikken en de poten kunnen erdoor geamputeerd worden.

weet je overigens of het een man of een vrouw is?

en waarom heb je de hamster vanuit de winkel mee genomen als je er bang voor bent. je had een hamster beter bij een fokster kunnen halen, en dan had je al een tamme gehad.

Wil natuurlijk een foto zien :D

Volgens mij is de gewone "goudkleur" de wildkleur, de oorspronkelijke kleur zoals de korenwolf. Ik heb uitgelegd dat ik vroeger altijd hamsters gehad heb, en doordat ik zovaak gebeten ben, (hamsters komen net van transport, stress, alles is eng, ik ze toch in een hokje moet zetten) ik ben daar door wat angstig geworden, maar vind ze nog steeds heel schattig. Ik wil me dus over mn angst heen zetten. Waarom ik de hamster uit een dierenwinkel komt? Omdat ik daar al 3 jaar werk, en weet waar onze hamsters vandaan komen, ik zou idd niet zomaar een dierenwinkel uitkiezen om een dier aan te schaffen, maar hier weet ik dat het goed zit. En ik vind het juist leuk om met mn hamster bezig te zijn, en m zelf tam te maken, ik denk dat dat voor mij in ieder geval goed is. Hij heeft geen hamsterwol, maar zit op een hele zachte bodem bedekking "no smell," hij heeft het dus niet nodig.

?Ik snap ook dat ik een hamster niet moet wakker maken 8-) gelukkig is hij wakker als ik thuis ben (denk ik) want ik ben alleen s avonds thuis vanaf een uurtje of 8.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 23:11

Probeer hem lekkere dingetjes uit de hand te voeren. Zonnebloempitjes (niet teveel), stukjes fruit/groente, bananenchips, hondenkoekjes, wilgentakjes.

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 23:47

ok ik schaam me nu echt heel erg,.... maar wat als je hamster ontsnapt is? Hoe snap ik ook niet, maar hij zat er om 8 uur nog in en lag te slapen, ik kom om 10uur thuis van stal en hamster pleite.... Tips????

fjord_brucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 23:52

Kooi op de grond open zetten vers voer erin komt vanzelf terug om eten te halen.

En anders een diervriendelijke muizenval neerzetten.Hebben jullie vast wel in de winkel.

en goed kijken in hoekjes en gaatjes.Had je hem in je slaapkamer staan?Dan ook kijken onder je kasten en tussen je kleding.

Ik ben mijn hamster een half jaar 'kwijt' geweest kwam hem tegen tussen de kerst versiering.En hij leefde nog.

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 00:53

Gelukkig dat je hem terug vond! ik baal echt!!!Ik weet dat ie niet echt weg kan zijn, maar ik kan m dus niet vinden, en deze 7 weken oude frummel kan natuurlijk overal zitten. Ik heb eten en drinken buiten het verblijf gezet, want ik heb alleen aan de bovenkant een opening en daar kan hij dus niet in....

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 00:56

je kunt ook een gewone muizenval neerzetten :D

pffff iig deuren en ramen dichthouden; overal tussen en onder kijken met behulp van een zaklamp?
en, het hok hamsterproof maken :D

Marloessjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 10:42

Heey! Leuk dat je een hamster hebt gekocht zeg. Je hammie komt vast snel weer terug, zodra hij honger heeft gaat hij denk ik wel weer terug naar zijn plaatsje. Hij zal toch niet eerder gaan slapen voordat hij zich veilig voelt. Kijk goed in donkere plaatsjes, & hou ons op de hoogte!

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 13:15

Wildgirl schreef:
je kunt ook een gewone muizenval neerzetten :D

pffff iig deuren en ramen dichthouden; overal tussen en onder kijken met behulp van een zaklamp?
en, het hok hamsterproof maken :D

Hahaha ja gewoon zo;n goedkope lelijke muizenklem... Ahhhwww nee m'n hammie, hij had nog niet eens een naam ;( . Ik ga vanavond wel even goed zoeken, kasten leeghalen e.d. helaas is mijn 2pers. boxpring niet te verplaatsen, maar hij kan er wel onder zitten! Ik had een bakje voer en een bakje water neer gezet, maar ik hoop niet dat dat muizen aantrekt. Hij kan zelf niet in z'n bak, want hij zit in een glazen bak. Maar ik houd jullie op de hoogte,

Waar ik alleen mee zit, is dat gister avond mn deur dus even heeft open gestaan, en hij was nu net zo lief, als ik hem over een hele tijd terug vind, weet ik niet of ik hem nog snel tam krijg,

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 22:26

Heb je je hammie al terug gevonden?