sheltie dekreu gezocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dinopino

sheltie dekreu gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-09 17:06

Voor mijn sheltie sable zoek ik een leuke, gezonde lieve dekreu. Ook sheltie. Wie heeft er een of weet een leuke?

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 20:20

De rasvereniging contacteren? Die hebben normaal toch wel een bestand met dekreuen.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 01:19

wat is de reden dat je wilt gaan dekken? is jou hond getest op erfelijke afwijkingen?
heeft je hond een stamboom etc etc..

Brainless

Re: sheltie dekreu gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 01:22

Hier in Ermelo zit iemand met een dekreu, maar die dekt alleen teven met een stamboom en die op afwijkingen getest zijn.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 01:27

Brainless schreef:
Hier in Ermelo zit iemand met een dekreu, maar die dekt alleen teven met een stamboom en die op afwijkingen getest zijn.

heel verstandig ;)

Inderdaad de rasvereniging informeren naar "dek" reuen...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 01:43

En als je het niet via de rasvereniging wilt spelen, is dit misschien wel een leuke pagina om je zoektocht te beginnen.

http://sheltie.startpagina.nl/

Ik ga er van uit dat je verder goed hebt nagedacht en van te voren hebt laten onderzoeken (of dat iig van plan bent) of je teef wel gezond is en geen drager is van erfelijke afwijkingen.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 10:32

:D Voordat iedereen me aanvalt. Ja het is een gewone gezonde sheltie met een goede stamboom. Wij hebben al vaker in die lijn shelties gehad. Ik heb al eens een nestje gefokt. De hond is prima gezond en de lekkere dure ogentest is ook gedaan. Heb al gegadigde voor de puppies. Alleen wij wonen nu in duitsland en daar zijn de eisen voor het fokken anders. Je moet verplicht met dat beest naar shows en daar heb ik geen zin in. Het wordt eenmalig en wij houden er 1. Onze honden komen altijd bij een fokker vandaan maar dat is geen garantie dat je ook een leuk karakter hondje krijgt is mijn ervaring. Daarom zoek ik iemand die een gezonde sheltie heeft die het misschien leuk vindt dat ie 1 keer vader wordt. dat was mijn vraag. En ik ga dus brainless even vragen wie zij bedoelt ;-)).

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 11:00

Als je in Duitsland woont kun je ook hier even kijken:

http://www.sheltie-club.de/index.html

Of had je perse een dekreu in Nederland willen hebben?

Op Marktplaats zie ik weleens Sheltie reutjes als dekreu in de aanbieding...

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 11:17

die op marktplaats staan zijn niet te vertrouwen. Daarvoor ben ik al door diverse fokkers gewaarschuwd. Cassidy bedankt voor de twee sites. Helaas zie ik bij mij in de club shelties van fokkers in duitsland die er qua uiterlijk prima uitzien maar geen goed karakter hebben. We gaan effe lekker op de sites snuffelen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 11:18

LimaMambo schreef:
wat is de reden dat je wilt gaan dekken? is jou hond getest op erfelijke afwijkingen?

Volgens mij was dat helemaal haar vraag niet hoor.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 15:56

Dinopino schreef:
En ik ga dus brainless even vragen wie zij bedoelt ;-)).

Ik zie haar vandaag of morgen vast wel lopen met haar honden (ze woont vlak bij mij...).
Ik zal haar gegevens vragen en die door spelen aan jou!!!

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 16:12

ah bedankt +:)+

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 16:33

Diablo schreef:
LimaMambo schreef:

maar wel mijn vragen aan TS ;)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 16:37

LimaMambo schreef:

maar wel mijn vragen aan TS ;)[/quote]

Ah op die manier. Oprechte belangstelling dus......

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 17:02

Ja, dat weet je hier toch. Alleen profi's (nou ja, ze denken dat ze dat zelf zijn hier := ) mogen nog fokken, of het nou om honden, katten of paarden gaat.
Anders ben jij er helemaal de schuld van dat de asiels zo vol zitten.

Dat Dinopino weet waar ze mee bezig is, de nodige ervaring heeft, niet op haar achterhoofd is gevallen en al gegadigden heeft, moet ze dan ook eerst hardop zeggen hier, anders kan ze nog véél meer en hard commentaar verwachten. Van snotneuzen die ook eens wat gelezen hebben. :Z

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 17:09

@Gamblerscup: Als TS echt zo prof was geweest had ze de vraag hier niet gesteld, maar was ze meteen de startpagina opgedoken en had ze een gerenommeerd fokker gevraagd of die akkoord gaat met een nestje uit haar teefje zonder het hele circus van de keuringen en wedstrijden vooraf, ipv van een nestje te willen fokken met een reu als vaderdier die ook een keertje "mag".

Niets tegen de TS, maar het komt niet professioneel over.
Kun je wel weer miepen dat dit typisch bokt is, maar ze hebben wel gelijk.
En wanneer bij jij voor het laatst in een asiel geweest?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 17:13

Cassidy, ik zeg nergens dat Dinopino een profi is. Wel dat ze er over nagedacht heeft, ervaring heeft en niet zomaar wat doet.

Ik ga niet naar asiels, ik neem altijd weer dieren mee naar huis.

Cassidy

Re: sheltie dekreu gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 17:18

Weet je wat het leuke is aan bokt? Dat niet alleen degene die de vraag stelt kan leren van de antwoorden van een ander, maar ook degenen die het lezen.

Dinopino mag er misschien over hebben nagedacht, je weet - en gaat ook nooit weten - wat de drijfveer en de motivatie en vooral de gedachtengang van iemand is die bepaalde dingen leest en daardoor op ideeen komt.
Dus de waarschuwing om uit te kijken met wat voor materiaal je fokt, is zeer zeker niet overbodig.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 17:24

Nee, daar heb je gelijk in. Maar wat hier vaak gebeurt en waar ik nu dus al op zit te wachten (sterker nog, zo'n reactie was er al, ben benieuwd hoe daar op ingegaan wordt) zijn de vermanende reacties, de opmerkingen dat je niet mag omdat je geen profi ben, de opmerkingen die jou doet overkomen alsof je als de sodemieter moet ophouden er ook maar aan de dénken zoiets te doen. Zoals altijd met dit soort vragen.

Ik wil hier in dit topic eigenlijk niet op verder gaan, ik heb niets toe te voegen waar de TS wat aan heeft eigenlijk...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 17:29

Er is niets mis met een hobbyist die een nestje wil fokken, mits dat goed doordacht gebeurt, en zoals men kan lezen (en voor degenen voor wie begrijpend lezen een probleem is, nog een keertje doen misschien?) zijn er al liefhebbers voor de pups, en ze houden er 1 zelf.

Dus als het een nestje is van 1 pup, houdt ze het zelf.
Als het een nestje is van 12, hoop ik dat ze 11 gegadigden heeft :D

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 17:51

Wanneer mijn sheltie 12 pups zou krijgen dan stop ik er gewoon weer 6 terug. :D Of mijn kenniskring nog wat uitbreiden. Zo hoog ligt dat niet bij shelties.
De volgende vraag van iemand kan nu zijn van heb je er wel tijd voor en de kunde om puppies gezond groot te krijgen. Hier ga ik vervolgens weer op in. Dan weer een vraag of ik wel genoeg ruimte heb en die vraag moet ik ook weer beantwoorden. En wanneer ik dan door de keuring ben heb jullie nog steeds geen dekreu voor mijn teefje. lijkt wel een echte datingsite. :D

Maar dit is volgens mij meer een discussie over het fokken van wie dan ook aan het worden en dit topic heeft toch echt een hele simpele vraag.... Weet iemand een leuke dekreu gezond en al.????
Ben je het in het algemeen niet eens met het fokgedoe dan open een topic.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 19:04

GamblersCup schreef:
Ja, dat weet je hier toch. Alleen profi's (nou ja, ze denken dat ze dat zelf zijn hier := ) mogen nog fokken, of het nou om honden, katten of paarden gaat.
Anders ben jij er helemaal de schuld van dat de asiels zo vol zitten.

Dat Dinopino weet waar ze mee bezig is, de nodige ervaring heeft, niet op haar achterhoofd is gevallen en al gegadigden heeft, moet ze dan ook eerst hardop zeggen hier, anders kan ze nog véél meer en hard commentaar verwachten. Van snotneuzen die ook eens wat gelezen hebben. :Z

ten eerste heeft hier niemand iets gezegd over onverantwoord fokken, asiels die bomvol zitten etc etc
en ten 2e.. beter een keer te veel gewaarschuwd dan te weinig..

dat TS zich er toch in heeft verdiept werd hier niet in de beginpost aan gegeven..

je leest hier te vaak over nestjes die zijn gefokt zonder er bij na te denken.. broodfok,pretnest met allemaal erfelijke ziektes etc etc..
dus zo raar is het niet lijkt mij... ;)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 20:57

LimaMambo schreef:
dat TS zich er toch in heeft verdiept werd hier niet in de beginpost aan gegeven..

Dat hoeft ze ook helemaal niet. Zoals TS zelf nog een keer aangaf, dit is geen topic over wel of niet verantwoord fokken, ze wil alleen maar antwoord op haar vraag. Ze opende dit topic niet om antwoord te geven op júllie vragen.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 21:03

Diablo schreef:
LimaMambo schreef:

Dat hoeft ze ook helemaal niet. Zoals TS zelf nog een keer aangaf, dit is geen topic over wel of niet verantwoord fokken, ze wil alleen maar antwoord op haar vraag. Ze opende dit topic niet om antwoord te geven op júllie vragen.

er word hier helemaal niet gesproken over onverantwoord fokken etc..
en niet iedereen wil mee werken aan een eventueel pretnest dus vind ik die vragen die iedereen stelt juist heel goed..

als ik bv een dekreu heb, wil ik toch wel het een en ander weten van de teef voordat ik mijn reu ter dekking aanbied.. ik zou niet mee willen werken aan lukraak fokken

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 21:53

limbomambo sorry ik wist niet dat jij een sheltiereutje had. Vertel..... Is het wat voor mijn eenzame dame die een minnaar zoekt voor een vluggertje }>