katten binnen houden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vfrgirl

katten binnen houden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 18:01

hallo allemaal

ik heb 2 katten van twee jaar oud. ze mochten vanaf een half jaar al lekker naar buiten. daar hebben ze ook dankbaar gebruik van gemaakt. Nu gaat 1 van de twee katten (breezer) de hele tijd naar de overburen en komt daar ook binnen. we hebben deze buren al enkele malen verzocht breezer niet meer binnen te laten, maar ze zeggen nee, maar doen het ondertussen wel. Ander buren zien breezer namelijk voor hun raam liggen (aan de binnenkant). het gevolg is dat breezer bijna niet meer thuis komt en niets van ons wil weten. Nu hebben we sinds 3 dagen het kattenluik gesloten. Maar nu hebben we 2 chagereinige katten. De andere kat (gismo) heeft niets misdaan, maar wordt hier wel de dupe van.
hoe kan ik dit oplossen en hoe kan ik ervoor zorgen dat breezer niet meer bij de buren binnenkomt?

groetjes jessica

Storm

Re: katten binnen houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:05

Kan je geen schrikdraadje tussen de tuin van de buren en jullie eigen tuin spannen (1 cm boven de schutting, of juist aan de onderkant als hij eronderdoor kruipt).
Dan kan hij nog wel naar de andere buren en rondlopen, maar niet meer naar hun toe.

vfrgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 18:08

nee, dat wordt lastig er zit een weg tussen :)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:09

En een schrikdraadje om je eigen tuin? Dan kunnen ze de tuin niet meer uit, maar wel lekker naar buiten toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:13

Zucht, ik herken dit heb ook een bemoeizuchtige buurvrouw die de hele buurt in huis haalt, zels sterriliseerd en castreerd of het haar eigen katten zijn :(
Mijn kat haalde ze ook binnen, beest vrat bijna niet meer luste ook bijna niets meer omdat hij van alles te rveten kreeg daar.
Binnenhouden was geen optie, dan sloopte hij alles en brulde de hele boel bijelkaar.
Ik ben naar haar toegegaan en haar mijn porbleem eerlijk verteld, en dat ik op het punt sta hem weg te doen omdat mijn nachtrust en aan gaat.
En dat was ook zo want hij brulde alles bijelkaar zo onrustig was hij.
Gelukkig schrok ze daar van en haalt hem nu niet meer binnen.
Zou als ik jou was een gesprekje met ze aangaan op een rustige manier want dit slaat echt nergens op, neem zelf dan een kat denk ik dan.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:18

Binnenhouden, en een grote ren aan het huis maken, of je tuin zo maken dat de katten er niet uit kunnen,is de enige optie.

Katten kiezen hun eigen baasje, sommige katten hebben na verloop van tijd geen aard meer in hun huidige huis en zoeken elders hun geluk. Laat je je kat buiten, dan kun je dit niet voorkomen, zeker niet als er mensen de kat ook nog binnenhalen en voeren.

Dus op je eigen terrein houden is de enige optie.

Wat je ook kan doen is hem een keer besrpenkelen met Valeriaandruppels, voor kat niet schadelijk, ze vinden het vaak lekker zelfs.
Maar voor die mensen een enorme stinkkat dan :))

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 19:08

Heb je het binnen wel gezellig gemaakt voor de katten??
Leuke krabpaal, speeltjes, verstop het eten op meerdere plekken hoe ze lekker bezig.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 17:43

Dit ken ik ook van vroeger.
Verschillende mensen namen ook mijn kater en een poes in huis. Ze kregen dan kattevlees, vers vlees ed van die mensen.
Verschillende keren naartoe gegaan om de kat en poes op te halen, kregen dan te horen dat de dieren helemaal niet daar waren, terwijl wanneer we omliepen naar de achtertuin daar voerbakjes ed in de tuin lagen met onze katten erbij.
Dit duurde een week zo, toen besloten om de katten binnen te houden maar zodra zij kans zagen om weg te komen (door een raam dat op een kier stond voor ventilatie oid) dan waren ze ervandoor gegaan.
Uiteindelijk heeft mijn moeder besloten dat zij de katten mochten houden omdat de katten altijd besloten weg te komen en ze waren al 12 jaar gewend om buiten te komen, maar alleen als zij goed voor de dieren zorgden. Dit hebben ze ook gedaan, wij waren een maand later verhuist en de katten zijn er rond de 18 jaar geworden.
Mijn moeder heeft het er wel heel erg moeilijk mee gehad.
Ik heb mijn 2 katten binnen, ze zijn het gewend en ik heb een redelijk drukke weg voor de deur en er werden al regelmatig katten aangereden.
Ik vind het niet normaal dat zij aan de katten van een ander zitten, neem dan zelf een kat maar ga die niet van een ander nemen of zomaar eten geven, je weet nooit of een dier op een dieet oid zit en het is niet jouw kat dus blijf je er imo vanaf.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 18:31

Als jij een kat hebt met een speciaal dieet, dan kun je het niet maken deze los te laten lopen, want dan weet je nooit precies wat ie allemaal naar binnen werkt...

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 18:52

crossmonster schreef:
Als jij een kat hebt met een speciaal dieet, dan kun je het niet maken deze los te laten lopen, want dan weet je nooit precies wat ie allemaal naar binnen werkt...

Dat is ook waar, helemaal mee eens, was een verkeerd voorbeeld.
Ik heb trouwens geen kat met een speciaal dieet, nam het als voorbeeld en dat was geen goeie.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 18:57

tjah, heb het hier ook maar ik maak er geen problemen van, heb ze alleen verzocht het zelfde katteneten als mij te geven als ze persé willen voeren. Nu vinden ze het daar belijkbaar niet echt interessant meer zonder dat blikvlees :D

vfrgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 17:48

mijn katten zijn nu een week binnen. ze beginnen wat bij te trekken en ook weer te spelen met de speeltjes waar ze eerst niet naar om keken. Mijn katten werden ook gevoerd alleen niet met kattenvoer. de eerste dagen stonk hun stront verschikkelijk. ik hoop als ik ze straks weer naar buiten laat, dat ze ophouden met binnenhalen en voeren.

stomme buren... neem zelf een kat !!!

Margo0tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 18:06

Jeempie, ze moesten eens aan mijn kat zitten. Ik houd de mijne binnen, omdat het hier te druk is maar lijkt me een lastige situatie!
Succes!
Margootje

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 10:40

vfrgirl schreef:
mijn katten zijn nu een week binnen. ze beginnen wat bij te trekken en ook weer te spelen met de speeltjes waar ze eerst niet naar om keken. Mijn katten werden ook gevoerd alleen niet met kattenvoer. de eerste dagen stonk hun stront verschikkelijk. ik hoop als ik ze straks weer naar buiten laat, dat ze ophouden met binnenhalen en voeren.

stomme buren... neem zelf een kat !!!

waarom zou je ze nu binnen laten en dan straks weer naar buiten. Als je buren de katten dan weer naar binnen halen moet ij ze weer laten wennen aan het binnen blijven...
Maak je tuin(tje) katproof en houd ze lekker binnen en in je eigen tuin ...

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 19:11

^sluit ik me bij aan; als een eerder gesprek met de buren niets uithaalde is de kans heel klein dat ze nog veranderen (hoewel het met die valeriaandruppels te proberen is :+ ) Er zijn mogelijkheden genoeg om een kat in eigen tuin te houden, en nu wen je ze er toch al aan om in huis te blijven.
Ivm drukkenweg houd ik mijn eigen kat ook binnen. Kom ik in een huisje met aansluitende tuin te wonen (mijn huidig tuintje is achter de garage), dan gaat ie zeker 'katproof' gemaakt worden