Ik heb een rattenkooi gevonden van bxlxh 43x77x53. Hij heeft verschillende verdiepingen. Nu vraag ik me af of dit groot genoeg is, aangezien ik op veel websites zie dat een kooi toch wel 70cm hoog mag zijn. Ik heb het even naast onze vogelkooi vergeleken met een meetlatje en ik vond het toch niet klein ogen. Wat denken rattenkenners ervan? Het gaat overigens om twee ratjes (vrouwtjes), ik wil ze wel het beste geven dat er is en als dat niet deze kooi is zoek ik verder.
Anoniem
Geplaatst: 13-02-09 22:25
Hier kan je uitrekenen wat het maximum aantal ratten is dat je in een kooi kan houden:
De diepte is 43 cm. dan, neem ik aan? Moet in principe kunnen, al klimmen ratten wel graag en dan is 53. cm niet al te hoog. Maar met genoeg speelgoed en verdiepingen lijkt het me niet zo'n probleem. Ik vind trouwens 2 ratten wel het maximale voor die afmetingen, niet 3 zoals die site aangeeft. Daar zullen de meningen echter wel over verschillen.
Ik heb er geen foto van, ik wil hem via het internet kopen en het was voor de verkoper niet mogelijk om een foto te maken (als ik hem koop ga ik hem overigens ophalen). Ik ben ook echt van plan om 2 ratten te nemen, dus dat is geen probleem.
Ik vindt het voor 2 ratten nog wel te doen, maar persoonlijk zou ik de voorkeur geven aan een hogere kooi, omdat ratten idd graag klimmen...
Anoniem
Geplaatst: 13-02-09 23:01
Ik geef ook de voorkeur aan een hogere kooi, maar voor 2 ratten is het qua afmetingen echt wel okee.
Hoeveel verdiepingen zitten er in, en wat zijn de afmetingen daar van? Zijn het tralieverdiepingen? Met die hoogte heb je namelijk niks aan (te) veel verdiepingen en tralieverdiepingen zijn riskant in verband met 'bumblefeet'. Weet je misschien al wel, maar ik meld het maar even.
Denise
Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-09 23:13
Dat is een goede vraag die ik meteen even ga stellen, daar had ik nog niet aan gedacht.
Anoniem
Geplaatst: 13-02-09 23:27
Als het wel tralieverdiepingen zijn kan je ze er wellicht uithalen en vervangen door de losse verdiepingen van Ferplast, die zijn wel prettig.
Ik heb ook wel eens een kooi gehad waar de tralieverdiepingen niet uit gehaald konden worden, toen bedekte ik de tralies altijd met dikke handdoeken (vastgemaakt met klemmetjes, want ratten verbouwen altijd alles ). Dat werkte ook, maar het is wel iets om rekening mee te houden als je op zoek bent naar een kooi.
Het lijkt me zelf handiger om in de eerste instantie een kooi aan te schaffen waar ik neit van alles aan hoef te verbouwen. Misschien zoek ik dan toch even verder, het heeft toch geen haast. Nog even een duidelijker antwoord afwachten, want met het vorige mailtje kon ik dus echt niks.