Hallo, Vandaag hadden we de konijnen even losgelaten in de tuin en toen we ze naar binnen deden toen zag ik dat Snoet een wittestip op zijn oog heeft. Ik weet niet hoe het komt of wat het is ? We bellen morgen de Da in ieder geval. Maar ik wou graag weten of jullie weten wat het is. Ze vertoont ook aggeresief gedrag tegen het anderen konijn waar het eerst wel mee klikte. Heel vreemd.
Het zou op zicht staar kunnen zijn als je even googled kan je zo vinden hoe dat eruit ziet.
P_A_R_Love
Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-09 20:04
Ik weet het niet. Ik kan hem niet even snel pakke het is totaal geen knuffelkonijn. Maar ik zal morgen even proberen. Maar het is niet een kleinstipje maar echt een groote stip. Staar was ook het eerste waar ik aan dacht ja.
CTJ
Geplaatst: 12-02-09 20:05
Is het niet een vuiltje? Of is het meer een vliesje?
kan je hem niet met wat lekkers lokken zodat je even beter kan kijken? Hoef je het dier niet eens op te pakken. Het klinkt als staar o.i.d. maar dat is zonder foto echt niet te beoordelen. Verminderd zicht zou die agressie ook kunnen verklaren. Ik zou dr wel mee naar de DA gaan (tenzij het een vliesje is natuurlijk), mogelijk dat deze de oorzaak kan achterhalen (wel een DA die ervaring met konijnen heeft!)
P_A_R_Love
Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-09 20:14
We gaan zowieso naar de da tenzij het een vliesje is. De Da behandeld altijd onze konijnen en hij heeft er we; verstand van. Ik kan nu ook geen foto maken ben bij me moeder.
ik denk ook zo'n slijmvliesje/slijmklodder ding. Waarschijnlijk een zandkorreltje geweest wat er nu uitgetraant word. Staar is nooit plotseling, dus dat kan het niet zijn
P_A_R_Love
Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-09 19:57
Het is weer terug gekomen :
Ik heb het even schoongemaakt met koudgekookt water.
Het ziet eruit als staar. Mijn konijn had het in het begin ook op dezelfde manier als de jouwe, een beetje een wazige gloed over het oogje. Inmiddels is 1 oogje helemaal wit geworden. Volgens de DA is het inderdaad staar.
Volgens mij is dit geen staar. Ik denk dat dit een reactie op een beschadiging is. Ik denk dat er een beschadiging is geweest, en dat daar bacteriën op reageren. Je kan daar als het goed is bij de dierenarts een zalfje voor halen, als je dat smeert, zou het over kunenn gaan. Dit lijkt mij geen staar, want staar komt van binnen uit het oog, dit lijkt er echt op te zitten. Vooral omdat het er zo ineens is, lijkt dit me geen staar.
Prima Ik denk idd dat je waarschijnlijk een zalfje zal krijgen als het een beschadiging hebt, ik denk cavasam zalf. Mocht hat staar zijn, dan krijg je denk ik geen zalf mee Ben benieuwd!
Het kan ook zijn dat er iets in het oog is gekomen of is aangevallen door het andere konijn in zijn oog? Heb dit namelijk ook gehad met mijn paard, maar na oogzalf ging het meer weg. Komt daarna wel vaker terug! Het witte zal nooit helemaal weggaan.
Ja dat weet ik dus niet.. Het is geen schootkonijn hij zit lekker met een vriendje in de grote ren en af en toe komt di eeven buurten. Dus of die geprikt is ofzo ? I don't know