Hondje is ziek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Hondje is ziek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 16:19

Mijn hondje (in mei 2 jaar) is sinds dinsdag ziek. De heeft de hele tijd diarree, gisteravond heb ik haar wat brokjes gegeven, en vannacht heeft ze de hele gang ondergepoept en vamiddag begon ze ook met overgeven.

Mijn moeder en ik denken dat het komt door de (varkenshuid/vet) botten die ik haar maandagavond en dinsdag gegeven, en dat denk ik eigenlijk ook, maar aan de andere kant zou ze nu dan beter moeten zijn, aangezien ze die er nu vast wel uitgegooid heeft!

Nu laat ik haar een dagje 'vasten', en morgen ga ik rijst voor haar koken, dat schijnt goed te helpen..

Doe ik het in dit geval goed of moet ik het anders aanpakken? Ik wil haar er zo snel mogelijk vanaf helpen, soms ligt ze gewoon te piepen van de pijn :(:)

Eeffii

Re: Hondje is ziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:21

Zit er ook bloed bij? dan kan het een verschijnsel van parvo zijn..

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:22

Als ze zo'n pijn heeft lijkt mij een bezoekje aan de dierenarts geen overbodige luxe...

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 16:23

Nee geen bloed :n

Mijn moeder wil het nog een dag aanzien voordat we naar de dierenarts gaan.

Eeffii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:28

Oke. ik heb ook een hondje verloren aan parvo.. dat begon ook met diarree en overgeven.. als je daar te laat bij bent is het niet meer te redden, als het al te redden is..
een bezoekje aan de dierenarts kan geen kwaad.. sterkte ermee;)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 16:36

Nee parvo is het sowieso niet, je maakte me al bang :+
Heb dit even opgezocht:

Symptomen

De eerste symptomen van parvo zijn lusteloosheid, niet willen eten en veel slapen.
De typische symptomen van parvovirose breken na enkele uren tot dagen uit: hoge koorts, braken en diarree. De diarree is erg waterig en meestal bloederig en erg stinkend (typische 'parvo-geur'). De symptomen zijn zeer hevig en ontstaan op zeer korte tijd. Gezien het braken en de massale diarree zullen de dieren snel uitdrogingsverschijnselen vertonen.
Het virus kan ook de hartcellen aantasten, met dodelijke gevolgen.

Bijou heeft gewoon diarree en geeft over, verder is ze niet lusteloos, ze slaapt wel veel maar dat doet ze normaal ook :+

Daarbij is ze in januari nog ingeënt (jaarlijkse enting) en dan is de kans op dat virus echt nihil :)

Maar bedankt voor je reactie!

Eeffii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:37

oke.. nou iig sterkte ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:24

Idd niet meteen utigaan van het ergste. Als mijn hond lkast van buikklachten heeft vast ik een dag, daarna rustig aan kleine porties rijst met kip en beschuit, de dag ernaa mss ook nog wel.
Pas op de derde dag weer voorzichtig wat van het voer geven.
Alleen wel even tempen bij koorts voorzichtig zijn.

sowieso

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:28

mijn honden hebben vorige week ook diaree gehad, het honde griep virus gaat een beetje rond.
Je kan ipv kip en rijst ook het gewone eten verdelen over heel veel kleine porties, door de overgang naar ander eten (in dit geval kip en rijst) kunnen ze ook weer buikklachten krijgen. Wel goed in de gaten houden dat er geen uitdrogingsverschijnselen ontstaan.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 18:40

Volgens mij knapt ze weer een beetje op :)
Ze zat net al te schooieren toen ik crackertjes had, en ze speelt ook weer en loopt wat in het rond :)

Maar ik doe wel rustig aan met haar, morgen ga ik haar gewoon rijst geven? Is dat goed of moet ik iets anders voor haar koken wat niet te zwaar op de maag ligt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 18:51

Nee hoor, gewoon een dag vasten. Daarna beginnen met wat hierboven gezegd is.