Leergierige hond, wat voor 'kunstjes'?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

iefke

Leergierige hond, wat voor 'kunstjes'?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 00:03

Perro kan al redelijk veel, maar lijkt het leuk te vinden om nieuwe dingen te leren. Nu ben ik door mijn kunstjes heen. We hebben verschillende cursussen gevolgd en ze doet de standaard dingen als lig/zit/staan/blijf/volg etc.
Verder rollen (liggen en daarna een rol maken) twist (soort hondachtige keertwending en dan heel snel :') ) mooi zit (langer blijven zitten met de pootjes omhoog) Niet uit mijn linkerhand een beloning pakken, maar alleen rechts.

Iemand nog andere ideeën? Ik wil eigenlijk een behendigheidscursus gaan volgen, maar die heb ik hier in de buurt geen waar ik aan zou kunnen sluiten.

Rollen en twist :')

belle_boef

Re: Leergierige hond, wat voor 'kunstjes'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 00:06

omrollen, springen, rondje, rondje op 2 poten, rondje in de lucht, apporteren, tijgeren(kruipen) achteruitlopen, high five, pootje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 00:08

Leuk! :)

Die van ons kan ook een high-five, dat kun je aanleren door een poot te laten geven, maar je hand steeds een stukje hoger te houden.
Verder kan ze "verstoppen," dus dat ze beide voorpoten over haar neus vouwt :) . Ik heb dat haar kunnen leren omdat ze het altijd deed als je tegen haar neus blies, dus nu kan ze het ook op commando.
En ze kan "buigen," dat is eigenlijk gewoon een soort uitrekken. Haar achterpoten staan gewoon, terwijl ze haar voorpoten voor zich uit strekt.
En misschien kun je je hond leren tussen je benen te slalommen? Vindt die van ons ook erg leuk! Of over dingen heen springen of ergens doorheen laten lopen.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 00:10

Rondje op 2 poten, dat is een leuke :j Hoe leer je dat aan? Tijgeren(kruipen) achteruitlopen, high five, pootje geven kan ze ook al :o

Verstoppen, ook leuk :j Springen doet ze ook al :+ :D Toffe aanvullingen Loveshadow!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 00:17

rondje op twee poten, laten springen/staan op 2 poten en daarna een draaiende beweging met je hand maken, commado er aan koppelen, zo heb ik he bij die van mij gedaan

Kusje geven, riem pakken, speeltjes opruimen

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 01:29

dansen :P

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 10:44

Die van mij kan zitten, liggen, poot, wissel poot, opzitten, linksom rollen, rechtsom rollen, links plat, rechts plat, naar een 'mark' toelopen, blaffen, grommen, iets halen, om iets heen lopen, apporteren, rondje draaien linksom, in en uit een doos springen, rondje rechtsom, en dat was het geloof ik wel :)

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 10:50

Wow gaaf man! Ik wou dat mijn hond dat allemaal graag wilde leren.. maar die van mij doet alles alleen voor een koekje hihi :P
hij heeft een aantal commando's die er eigenlijk stiekem ingeslopen zijn :o
Hij kan zit, poot, lig ( moet je wel daarbij je hand op de grond leggen), kusje geven, 'zakken' is van de bank/stoel op de grond, 'ga je mee' is nog altijd een toverwoord en 'koekie' weet ie ook altijd wel! haha. Roep je 'Murphy kom eens hier!' dan komt ie naar je toe :)

Wat ook misschien leuk is om aan te leren Iefke, is dat ze bijvoorbeeld de bal pas mogen pakken op '3' ! ik heb hier vaak filmpjes van gezien maar ik weet niet hoe je dit aanleerd :)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 10:57

mijn zoon heeft ze leren ganzenborden :D
ze mogen om de beurt met de dobbelsteen gooien en hij zet hun pionnen op het bord. :D Hij geeft ze wel hun eigen dobbelsteen, want die van hun wordt wel wat kleverig. :+
En boos dat ze zijn als ze in de put zitten :D want dan mogen ze niet gooien. haha

Ze vallen ook neer als ze 'neergeschoten' worden met het klappertjes pistool. En kunnen heel leuk verstoppertje spelen: ze moeten om de hoek in de gang liggen, wachten op het commando om te komen zoeken: en vals dat ze spelen: stiekem naar voren kruipen om te kijken en als hij dan roept dat ze vals spelen, kruipt de ene weer snel terug op zijn plaats. De ander is pas 1, die vindt dat het commando om toch meteen te komen zoeken.

Als ik thuis kom, dan halen ze mijn sloffen en brengen mijn schoenen terug naar de gang. Heel handig. En ze halen echt een paar: dat heeft wel wat weken geduurd voor ze door hadden dat sloffen bijelkaar horen. In het begin had ik vaak een maat 38 en een maat 46. Nu zoekt hij ze echt bijelkaar.

Op zaterdag zetten wij de autoklep open en halen ze samen alle boodschappen binnen en leggen het op het aanrecht. heeeeeeeeeeeeeeel handig.
De pup wil nog wel eens met vleeswaren linksaf slaan richting zijn mand, die moet je nog wel in de gaten houden. Maar als echte labradors vinden ze apporteren geweldig.

Kortom je kan ze zoveel leren. Ik wil ze nog leren strijken, maar heel raar: ze vinden het niet leuk, net als ik. :D