benangelique schreef:vreemde omgeving door de omgeving en die is niet weg te nemen. dat is een kwestie van wennen...
ze zijn in het oude huis begonnnen met blaffen, omdat langzaamaan die plek veranderde in een bouwval zonder veel vertrouwde spullen.
Voor mijn gevoel is er dan toch iets niet helemaal in orde met het aanpassingsvermogen van de hond(en). Honden staan er over het algemeen juist bekend om, dat ze zich razendsnel kunnen aanpassen aan nieuwe situaties/omgevingen e.d.
Zoals ik het nu lees, is de aanwezigheid van de wél vertrouwde zaken (zoals de eigenaar en als het goed is roedelleider), niet voldoende om de angst die blijkbaar is ontstaan weg te nemen.
Is er al eens gekeken wat bijvoorbeeld bach bloesem therapie voor de honden zou kunnen betekenen?
Ik zou daar zelf sterk de voorkeur aan hebben boven het inzetten van chemische en sufmakende medicijnen zoals antidepressiva.
Het is en blijft toch chemische rommel wat de honden (tijdelijk of permanent?) binnen krijgen.
Als ik wel eens hoor wat dat soort middelen voor invloed kunnen hebben op mensen, dan kan ik me voorstellen dat die invloeden toch ook deels voor honden gelden.