Hooi uit de dierenwinkel, meer poeder?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LadyElmira

Hooi uit de dierenwinkel, meer poeder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 18:23

Hoi,

Gezien ik geen paard meer heb haal ik ook geen grote balen hooi meer en ga ik naar de dierenwinkel. Nu heb je pakjes van 6,99 en daar zit nog geen 100 gram in, en je hebt pakjes van 1,70 en daar zit 250 tot 500 gram in. In de goedkopere pakjes is het hooi in elkaar geperst, in de duurdere zit het los in een zak. Echter is 1 zo'n duurder zakje bij mij in 1 dag al op. Die goedkopere haal ik uit elkaar, het zijn porties dus dat is makkelijk te doen, echter valt het uit elkaar als poeder? Er zit maar een enkel sprietje in..stelt niets voor dus. Jullie nog een suggestie voor een wat beter merk, waar voor eventueel die 6 euro wel wat meer in zit?

benangelique

Re: Hooi uit de dierenwinkel, meer poeder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 18:45

ik haal mijn hooi altijd bij een groothandelen voor dieren in de buurt.
is er geen boerderij waar je tegen een kleine vergoeding wekelijks een fikse vuilniszak met hooi mag vullen?

die goedkope zakjes hoeven mijn nijn niet eens, verwende nesten :+

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 19:08

Ik haal altijd bij de welkoop (boerenbond) hooi. Zo'n zak van 5kilo (liter? :D) en das dan rond de 4 euro ofzo. Ik duw het dan in een vuilniszak, omdat het nogal lastig uit de verpakking te halen is. Die zakken met porties hooi haal ik nooit, dat is inderdaad net poeder.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 19:11

Ik zal wel eens gaan kijken dan ja. Misschien advertentie plaatsen op marktplaats, in principe zitten hier wel wat boeren dus wie weet. Nee van mij hoeft die zooi van de dierenwinkel ook niet meer.. Laatst een zak van 8 euro gekocht, zat hartstikke weinig in en de helft was meer poeder..ze vonden het niet eens lekker.

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 19:14

ik zou gewoon langs wat boeren gaan en vragen voor opties :j
meestal kun je wel wat regelen!

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 19:17

Wauw!Voor die prijzen wil ik ook wel hooi verkopen! :oo

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 19:51

Ik ben over het algemeen tevreden over het alpenweidehooi van vitakraft of weidehooi van puik, ik betaal iets tussen de 3 en 4 euro voor 2,5 kilo (Is er beide ook in 1 en 5 kilo) Mijn konijnen vinden het lekker, hoeveelheid gruis vind ik acceptabel, hoewel puik iets meer klein spul heeft, omdat het voorgesneden is in porties. En het gehalte aan stekelige planten valt ook mee, dat vinden mijn handen ook wel fijn.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 19:54

ik heb voor mijn 2 nijntjes gewoon een grote baal hooi en een grote baal stro. Ik haal deze bij een boer op. Is veel goedkoper en goed spul. ik doe er bijna een jaar mee dan.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:16

Mijn konijnen krijgen gewoon lekker het paardenhooi ;). Zou idd eens in de buurt gaan vragen, wij hebben ook mensen in de buurt die zo af en toe wat komen halen. Hoeven ze niet eens voor te betalen, halen dan 1 plakje hooi en dan kunnen ze weer een maand vooruit :D.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:19

ik haal ook altijd een pak stro, heb een grote zak waar precies een pak inpast en zo heb ik voorraad voor een paar maanden
Ook kan ik bij mijn buurman, die een hooischuur heeft, los stro en hooi pakken.
Ik betaal voor gewoon pak stro 2- en hooi 3-
belachelijk wat zulke kleine zakken bij iderenwinkels kosten

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:43

splash1999 schreef:
ik heb voor mijn 2 nijntjes gewoon een grote baal hooi en een grote baal stro. Ik haal deze bij een boer op. Is veel goedkoper en goed spul. ik doe er bijna een jaar mee dan.

na een aantal maanden hoeven die van mij het niet meer hoor! dan wordt het veel te stoffig

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:55

niet als je het goed opslaat.

marieke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 20:38

bij ons komen ook vaak mensen vragen om wat hooi, we hebben er altijd openliggen voor de paarden of de kalfjes. Dan krijgen ze 1 of 2 sneetjes mee van een baaltje,we vragen een halve euro per snee en iedereen is dolgelukkig dat ze goedkoop goed hooi kunnen krijgen (in vergelijking met de winkel dan)

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 03:07

Ik koop mijn hooi altijd per baal van 20kg bij de groothandel.
Daar betaal ik 12 euro voor.

Ik vind het beter kwaliteit dan dierenwinkelhooi.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 15:17

dan betaal je ook veel. een normale baal is rond de 25 kilo, dus een beetje meer en misschien max 5 euro