Huisdier doet dier na dat hij niet is

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Liiesjjj

Huisdier doet dier na dat hij niet is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-09 21:04

Onze hond is opgegroeid met onze kat, dus veel dingen die poeslief doet, doet hondje na;
Ze springt met zo'n huppeltje op het einde, zodat ze zacht land zegma.
Rekt en strekt zoals een poes (eerst achterpoten, dan een voorpoot naar voren en 1 oor naar achter, dan datzelfde met met haar andere voorpoot en de rug rekken natuurlijk)
Slapen zoals de poes, op de vensterbank zitten zoals de poes, kopjes geven zoals de poes.
De poes is er al vanaf begin af aan dus de hond ziet hem als voorbeeld :Y)
Verder speelt ze wel altijd met honden, maar niks gaat op tegen met een poes spelen!

Ik ben wel benieuwd of jullie huisdieren zich ook wel is als een ander dier gedragen.

ikenindi

Re: Huisdier doet dier na dat hij niet is

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 21:05

konijn die zich als kat gedragd. heeft geen voorbeeld gehad aan een kat, maar ligt graag in de vensterbank, op de rand van de openhaard, op een kussen op de bank...

oja, en springt op tafel :o

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 21:06

de hond van een kennis wast na het eten zn pootjes )ook achter zn oren!!). naast de poes.....
ziet er echt heel schattig uit!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 21:07

een kat die meent dat die hond is
knaagt aan botten van mijn hond, apporteerd speeltjes en gaat mee wandelen

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 21:07

wij hebben een kat die altijd in "konijnenhouding" gaat liggen, met de achterpoten naar achter gestrekt. Erg komisch gezicht, helemaal toen ze zo lag met mn konijn ernaast in dezelfde houding!!
Verder gedragen alle beesten zich zoals ze horen te doen...

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 21:09

Heb het nog nooit gezien maar lijkt me wel grappig.
Dat ze dingen na doen kan ik wel inkomen maar zoveel...

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 21:09

Mijn ouders hebben een Westy ( west highland white terrier) en hij is als pup opgegroeid met katten.
Toen hij 6 maanden was moest hij daar weg en is hij bij mijn ouders terecht gekomen.
Ondanks dat Westy een hekel heeft aan katten, doet hij precies wat een kat doet, idd ook kopjes geven,slapen in de vensterbank etc.

Onze kat Whiskey gedraagt zich af en toe net als een hond, hij gromt nog harder als onze Goldenretriever en hij gaat voor geen enkele hond aan de kant.
Whiskey was er trouwens eerder als onze hond Beau.
Whiskey liep eerdaags ook altijd mee als we de hond uitlieten ( hij komt nu uit veiligheidsredenen niet meer buiten).

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 21:10

Zwerte schreef:
wij hebben een kat die altijd in "konijnenhouding" gaat liggen, met de achterpoten naar achter gestrekt. Erg komisch gezicht, helemaal toen ze zo lag met mn konijn ernaast in dezelfde houding!!
Verder gedragen alle beesten zich zoals ze horen te doen...

wij hebben een hond die dat ook doet :')

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 21:22

Wij hebben een knijn wat denkt dattie n hond is :P Speelt ook met mijn hond, springt op schoot, en loopt los door de kamer! (wel als wij erbij zijn zeg maar) Hij ziet er ook een beetje uit als een hondje, is een deels angora knijn, vandaar :D

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 21:27

knijn _O-

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 21:31

Mijn dieren hebben zelf geen identiteitsproblemen maar leggen dat bij de ander neer. Zo mag mijn merrie de hond graag schoffiekrauwen en behandeld hem als een shetlandpony en andersom speelt de hond met haar alsof ze een andere hond is. Ook ligt hij graag bij haar en likt haar om de mond alsof ze een hoger in rang staande hond is.

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 21:32

Haha, wat een grappige beesten allemaal hier :')
Wij hebben ooit een konijn gehad die altijd door de kamer liep (z'n hok stond ook binnen) en hij lag ook regelmatig op de leuning van de bank voor het raam naar buiten te kijken :Y) Soms zag je mensen echt naar binnen kijken van uhhh _O- Nu hebben we inderdaad ook een hond die met z'n poten languit naar achter ligt 8)7 en m'n pony die pakt soms weleens een stok van de grond of m'n pet van m'n hoofd...apport :P }:0

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 21:36

ik kan me niet herinneren dat wij ooit een dier hebben gehad dat zich als een ander dier gedroeg. Nouja behalve dat ik met m'n oude schaap kon wandelen kan nog enigzins overeen komen met een hond (en met m'n andere schapen kan ik dat niet ) maar ik ben eigenlijk wel erg nieuwschierig naar enkele foto's of filmpjes? iemand die z'n huisdier in 't zonnetje wil zetten als die even voor kat of konijn speelt of in ieder geval dat wat die nét niet is? :D

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 21:42

Mijn hond wast zichzelf (overal waar die bij kan...)
En dan ook z'n voorpoot natmaken en door zijn ogen wrijven :+

(Mijn hond is een kruising dog van 50 kg......staat best raar :+ )

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-09 21:44

Wat een grappige dingen komen hier langs!
Onze hond eet ook een haar poot op en gaat daarna achter haar oren (en erin) wassen en daarna weer op dr poot knauwen, een beetje overgenomen van de poes:P

Ik heb wel een paar foto's dat gyps hetzelfde ligt als joshy, hier t topic:
[BB-ITP] Joshua en Gypsy doen elkaar na.. als kat en hond

Van het rekken, springen ect. ben ik net altijd te laat, maar op een dag krijg ik dat ook erop :D

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 21:52

Oorspronkelijk was het de bedoeling dat we 3 poezen en een reu zouden hebben. Maar we hebben 2 poezen, een kater en een teefje geloof ik :=

De hond wast zich als een kat en wil graag net zoals de katten op de verwarming liggen. Hondenvoer wil ie niet eten, hij wil alleen maar kattenvoer maar dat mag ie niet dus probeert ie 't stiekem ;) ook speelt ie graag met de katten en vind ie met honden spelen niet zó leuk. Ook wil meneer graag op schoot.

En zodra je 'Ga je mee?' roept is de kat er bijna nog eerder dan de hond. De kat moet ook perse mee wandelen. Zodra de brieven in de bus worden gegooid, raced de kat naar de voordeur toe.

ach, ze sporen wel :=

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 21:54

Mijn vogel (valkparkiet) noemt zichzelf een "mooie poes" en miauwt ook.

Sinds kort vind hij zichzelf ook een adelaar want in het Engels zegt hij "I'm an Eagle!" :D

Hij denkt trouwens ook dat hij een mens is, want hij voert hele gesprekken met zichzelf. Ook is hij niet te beroerd om je op je fouten te wijzen en commandeerd hij je wanneer je niet snel genoeg naar hem toe komt :+

Tevens heeft hij altijd het idee dat het kerst is en dat hij deel uitmaakt van de zeven dwergen :(:)

Hij heeft dus een redelijke persoonlijkheidsstoornis :(:)
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 10-02-09 21:55, in het totaal 2 keer bewerkt

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 21:54

Wij hadden een hond die blij op de kattenpaal ging zitten en door de vensterbank heen wandelde en daardoor alle planten op de grond gooide. En néé, dit was geen kleine hond.. hier praten wij over een Amerikaanse Stafford. :D

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 22:02

Cayenne, wat heb jij een komische vogel... _O-

Tja..d'r zijn dus meer dieren met een identiteitscrisis... :D
Ik heb tot twee keer toe (!) een kat gehad die nogal hondse neigingen hadden; grommen naar de postbode, aan de voet lopen, commando's kennen (tot verbijstering van de buurt als ik door het raam riep 'Stoffel DOWN!' en meneer netjes ging liggen :') ).
Grappig is wel dat beide katten niet echt hondenliefhebbers waren, om het maar netjes te zeggen, in tegensteling tot mijzelf, ik vind honden hartstikke leuk...

Ook heb ik weleens een konijn meegemaakt die dacht dat ie een kip was. Was in een park waar nogal eens beesten werden gedumpt, waaronder dat konijn. Konijn sloot zich aan bij een kudde loslopende kippen en gedroeg zich net zo. Alleen met het op stok gaan in de boom had nijntje wat moeite, opvliegen was iets wat er maar niet in wilde... :D

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 22:05

We hebben een konijn van 8kilo in de tuin lopen en die waakt beter dan de hond. (golden retriever) (Beestje jaagt alles wat niet in de tuin hoort uit de tuin, ooit een konijn een egel op zien jagen?)

En verder, de hond eet alles wat het konijn ook eet.. konijn eet sla... dus de hond eet OOK sla (en hij vind het helemaal niet lekker! dat koppie wat hij dan trekt)
Nog grappiger is eigenlijk dat het konijn in de hondenmand slaapt en de hond ervoor of buiten onder het konijnenhok.

En ze spelen ook wel eens tikkertje in de tuin, ook heeel grappig om te zien.

(we hebben een grote tuin, 1400 m2, en ze lopen beide altijd samen los, dag en nacht)
Verder is het ook wel grappig, dat als we bijvoorbeeld een balletje gooien voor de hond, de hond er keihard achteraan rent, maar het konijn altijd sneller bij het balletje is en er vervolgens bovenop gaat liggen zodat de hond niet meer bij het balletje kan.

Wie nou konijn is en wie nou hond, dat weten we allebij soms niet.

Ow en hier heeft een buurvrouw een schaapje met de fles grootgebracht en het dier is opgegroeit met 4 honden, slaapt op een bank, en als het beest andere schapen ziet dan staat hij echt zo te kijken van "stomme witte beesten!" Hij speelt ook als een hond en loopt aan een riem enz. Echt heel vet om te zien!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 22:05

De buren kijken wel eens verbaasd over de schutting wanneer hij in de zomer met zijn kooi buiten staat en kerstliedjes loopt te zingen terwijl het 30 graden is _O-

Helaas kan ik hem geen 5 minuten alleen laten buiten omdat hij dan dus ook de kat van de buren roept :o ("Kom maar poes! Kom maar! Kom maar hier! Kom dan!")

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 22:11

ow en nou we het toch over vogels hebben :D

Ik heb ook nog een tamme parkiet (rode prachtrossela), en die meent dat hij een winkeldeurbel is, zodra je binnekomt begint hij te *schieten* (heel agressief te piepen, klinkt beetje als een laserpistool PIEWPIEW). Er kan dus niemand ongemerkt bij ons binnen komen.

En hij blijft netzolang doorgaan tot je jas op de kapstok hangt, want waag het eens om je jas over een stoel te gooien... dan komt hij je persoonlijk ff vertellen (in je kuiten pikken) dat die op de kapstok moet. (als ik het zo typ klinkt het als mijn moeder ....)

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 22:13

mijn hond wast zich precies hetzelfde as de kat.
Maar mijn kat heeft het zitten en af liggen op commando weer van de hond over genomen

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 22:14

wahaha urko wat een goed opgevoed beestje! kun je m niet verhuren aan een winkel? haha

CairaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 08:52

Een van mijn katten begint zich steeds meer als een hond te gedragen, hij wil de hele dag zijn muis aporteren en gisteren heb ik hem leren liggen. Tom LIG. Beest deed het ook nog.