1 van de 2 katten ziek, maar welke?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Figaro

1 van de 2 katten ziek, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-09 20:35

Ik heb twee katten van 1,5 jaar oud. Gecastreerde katers, geen broertjes.

Nu is een van de twee (of allebei??) al een paar dagen flink aan het overgeven. Voor zover ik kan zien eten en drinken ze allebei nog goed. Ze zien er geen van beiden ziek uit, ze zijn niet lusteloos en willen nog graag naar buiten. Ik heb niets veranderd in voer oid, ze krijgen brokjes van Royal Canin.

Ik heb dus echt geen idee welke kat het kan zijn. Mijn vriend gaat morgen even bellen voor een afspraak met de DA. Ik neem ze allebei wel mee, maar het zou fijn zijn als ik een beetje een idee had welke het is..

Jullie enig idee waar ik het nog aan zou kunnen zien? Of wat het zou kunnen zijn?

Pluttersput

Re: 1 van de 2 katten ziek, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 21:24

Kan een overgevoeligheid voor het een of het ander zijn, misschien ineens allergies voor het eten. WIj hebben iets vergelijkbaars, een kat die opeens begon over te geven van zijn voer.
Je zou ze eens apart kunnen zetten, maar goed, als je morgen gaat bellen voor een afspraak denk ik dat dat erg veel moeite is om ze uit elkaar te halen als ze altijd samen zijn..

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 21:31

plassen ze wel allebei goed? Bij blaasgruis heb ik n.l. de ervaring dat ze ook gaan overgeven. Is hier 1 van de alarmbellen die gaan rinkelen. ondanks dieetvoer had mijn ene ex-kater vorige week toch weer een verstopping.

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-09 21:35

Ze komen vaak buiten dus echt zicht op de ontlasting heb ik niet. Ze hebben hier wel een kattenbak, daar ligt wel regelmatig een plasje in, maar van welke kat dat is..?
Met blaasgruis oid zijn ze ook wel lusteloos/koortsig of niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 22:00

Er gaat een heftige kattenbuikgriep rond, je ziet niets aan ze maar ze kunnen van de een op het andere moment doodziek worden en dan wordt het rennen DA. Gelukkig heb je morgen een afspraak.
Je kan het heel simpel checken hoor, even tempen de temp moet rond de 38.5 zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 22:35

Even tempen inderdaad, wellicht heeft 1 vd 2 verhoging?

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 09:45

naar mate het vorderd worden ze ook lusteloos en slap ja omdat ze zichzelf vergiftigen

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 20:56

Nou ze zijn vandaag even bij de DA geweest. Zij had het idd ook over een virus dat rondging.
Met de katten was verder alles goed, temp, gewicht, maag alles in orde. Dus ze wist ook niet welke van de twee het was ;)
Ze hebben medicatie gekregen tegen het overgeven, dus nu maar hopen dat ze er zo weer overheen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 21:29

Zie dat je in HHW woont, ik woon daar ook in de buurt, gaat idd een heel vervelend virus rond, mijn kat heeft drie dagen in de kliniek hiervoor gelezen zij heeft vrijwel nooit iets.
Beterschap iig!