Hond los of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

elzjuh

Hond los of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-09 08:40

Hallo,

Ik zit nu met een soort probleem. Mijn Beagle van nu 7 maanden die kan opeens niet meer los.
Voor deze tijd kon die altijd los. hij kwam meteen als we riepen. Maar sinds deze week komt ie niet meer zo snel.
Hij is gisteren nog een half uur kwijt geweest!

Nu weet ik ook wel dat beagles moeilijk zijn in loslopen enzo. maar ik vind het vreem dat ie het eerst wel goed deed en nu
niet meer. Verschillende mensen om ons heen zeggen dat ie aan het puberen is en dat we hem een tijde niet meer los moeten
laten. Is dit nou de goede oplossing? Hebben jullie nog tips?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 08:43

Is inderdaad puberen, dus gewoon een tijdje aan de lijn houden is het beste.Ik was mijn hond ook zo vaak kwijt, dus ging gewoon aan de lijn.

Liezel1

Re: Hond los of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 08:47

Ga je met de hond op cursus?
anders kun je het wellicht bespreken tijdens de training en hier specifiek op trainen.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 09:12

Voorlopig niet meer los doen. Zeker in een losloopgebied zijn veel honden dus veel afleiding. Wacht totdat hij uitgepuberd is en ga het dan weer proberen.

Inderdaad cursus wil ook wel helpen voor tips :)

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 10:17

Duidelijk aan het puberen.
Wat ik deed was met een loneerlijn lopen, kon hij nog wel rondrennen en heb je toch nog controle ;)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 10:43

Ik heb een spanjaard mee genomen ooit en ik kreeg de volgende tip,een hele lange lijn aan zijn halsband doen,die gewoon over de grond laten slepen.De hond voor je uit laten lopen en als de hond te ver gaat iets zeggen.Bv halt of wachten en als de hond het doet uit gebreid belonen.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 13:34

Denk dat hij ook aan het puberen is geslagen :).
Je hebt, zoals Marleen als zegt, ook speciale lange lijnen. Zijn ong 8-9 meter lang en wegen heel weinig. Daardoor kan je het heel makkelijk oefenen. Het dier weet niet dat hij vast zit, maar hij kan toch niet weg ;).
Een manier waarmee je dit heel goed kunt timen is met een clicker :D.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 13:40

haha echt beagle eigen :')

lange lijnen zijn idd een goede oplossing

loslaten zou ik voorlopig maar even laten voordat er dingen gebeuren waar je later spijt van gaat krijgen

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 15:04

Herkenbaar, mijn hondje is nu 6 maand en alle bosjes in en vooral niet komen als ik roep, ik loop dan weg en dan komt ze wel .. maar nu eerst voorlopig niet meer los!
In ieder geval succes :)

elzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-09 17:07

Bedankt voor de reacties allemaal :)

Ik ben op cursus geweest maar die heeft op dit moment even geen plek om te oefenen en begint waarschijnlijk in maart weer.

over die lange lijnen zijn dat van die uitrol dingen? want op cursus zeggen ze juist dat die NIET goed zijn. en als het die niet zijn waar kan je ze kopen ? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 17:22

elzjuh schreef:
Ik ben op cursus geweest maar die heeft op dit moment even geen plek om te oefenen en begint waarschijnlijk in maart weer.

Jammer!! Juist nu je hond begint te puberen heb je het zo hard nodig. Mijn hond is nu ook 7 maanden, loopt altidj los maar heeft soms ook wegloopbuien. Meestal rend ze naar huis toe, maar dit kan natuurlijk niet.

Wij krijgen de tip idd een lange lijn. Roepen, komt ze niet, heel langzaam binnenhalen, en dan belonen natuurlijk.
Daarmee leren ze dat ze op jou moeten letten. Moet toegeven dat ik het wel een heel gedoe vind hoor met zo'n lijn, en omdat ze het niet altijd doet heb ik hem ook niet altijd bij me.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 17:23

Het zijn niet de flexi's. Bij die lijnen voelen ze namelijk nog een lichte weerstand aan de halsband. Als je hem dan later voor het oefenen echt los hebt, dan voelt hij de weerstand niet meer en zal hij hem smeren ;).
Moet je eens zoeken op zweetlijn of lange lijn. Of natuurlijk de longeerlijn van je paard :).

Piietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 17:26

Idd een longeerlijn is goed te gebruiken!
Ik loop wedstrijden met mijn hond (behendigheid),maar je moet dan wel weten of je hond weer terug komt als je hem roept wij doen nieuwe hondjes dan ook altijd eerst aan de logeerlijn!En natuurlijk niet vergeten,belonen als hij komt!

elzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-09 17:29

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 17:53

elzjuh schreef:
ik denk maar dat ik hem ga kopen
:P

Tip dat touw is verkrijgbaar bij de Action voor nog geen euro, musketon dr aan en gaan met die handel.
Zo heb ik hem ook gemaakt.