Laika schreef:Ik ben ook van mening dat je het verkeerd aanpakt. De hond aanlijnen in huis als er kinderen komen, attendeerd haar er al op dat er iets "anders" is dan anders. Op deze wijze krijgt zij de negatieve aandacht en de kinderen dus de positieve. Het recept voor jalouzie dus. Zoals al eerder gezegd ga er mee naar een gedragstherapeut. Probeer haar in ieder geval gewoon in haar eigen doen te laten als de kids komen, maar hou de kids erbij vandaan. Een Jack Russell kan aanzienlijke schade aanbrengen aan een klein kindje!
ik heb niet alles even goed neergezet hier boven kenelijk want ik bedoelde dat het aanlijnen aan de rollijn in het begin was omdat de kinderen ook niet om konden gaan met honden. ik kon haar toen wel los laten maar dan wist ik zeker dat ik 1 van de kinderen meteen naar het ziekenhuis had moeten brengen. het is haar huis en daar kwam opeens een klein hummeltje binnen dus vond ik het niet verandwoord dat ze gewoon los liep terwijl 1 van de kinderen ook rond liep. nu ze er meer aan gewend is en het dochtertje van mijn vriendin er goed mee om gaat durf ik het aan om haar los rond te laten lopen. de laatste x was ik gelukkig net op tijd met haar te pakken want het meisje ging opeens rennen en lucky ging er bijtend achteraan. het ging echt net goed.maar wat hier boven ook gezegt is met het voeren probeer ik ook. als 1 van hun blijft eten dan laat ze bijv hun fruithapje leeglikken als ze klaar zijn.en voorzichtig koekjes geven.
ik ga nu ff kijken of ik een cursus kan vinden.