miauw poes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

plientjedres

miauw poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-09 12:01

ik heb een kat met een verleden, vind ik ;(

mijn kat komt van zwerfkat.nl dus mijn kat is als kitten van straat gehaald :(:)
vertroeteld en mak gemaakt en na een tijdje geplaatst bij mensen.
mevrouw werd zwanger dus de kat werd weer netjes terug gebracht naar de stichting :(

vorig jaar rond deze tijd hebben wij haar opgehaald :D en het is gewoon echt een vresselijke lieve en "makelijke" kat.
kan zonder problemen alleen thuis blijven komt lekker op schoot zitten en is gek op aandacht.

maar ze was echt zoekende, miauwde de boel bij elkaar en bleef voor alle deuren staan schreeuwen en dan bedoel ik dus gewoon echt hard en klagend miauwen.
maar verder toonde ze erg tevreden.
op advies en ook omdat wij dat graag wouden een britsche schone erbij gekocht, was meteen raak met de liefde.
(zijn 2 vrouwtjes hoor.)
maar ze schreeuwd niet meer zo erg, ze miauwd nu gewoon tevreden tenminste zo klinkt het.
ze heeft haar staart fier overed staan en loopt langs je benen of te miauwen of vanaf haar woon toren :P
ze is ook vresselijk speels en actief.

wie kan mij vertellen wat dit betekent?
is ze echt tevreden zoals ik denk of zal het wat anders zijn?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 12:03

Zit er siamezen bloed in dat je weet, want siamezen praten heel vaak tegen mensen.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 12:07

Heeft ze altijd zo gemauwd of is het iets van de laatste tijd?

Ik heb een langharige kat, en die miauwde van de zomer de hele buurt bij mekaar, en ze wilde pertinent niet naar binnen komen. Lag languit op de tuinstenen te mauwen. Oogde verder gezond en tevreden. Zelfs nog bij de DA geweest, maar die kon ook niks vreemds opmerken (niet krols want ze is gesteraliseerd). Ze kwam wel binnen om te eten en vluchtte vervolgens weer direct naar buiten om weer languit op de stenen te gaan liggen.

Wat bleek? Beest had het bloedheet!! Kon in huis geen verkoeling vinden. We hebben d'r vacht enorm uitgedund en op d'r buik/borst weggeschoren. Miauw was gelijk over en poezel was weer vaker te vinden binnenshuis.

Ik wil niet zeggen dat jou kat het warm heeft, maar ik denk wel degelijk dat ze iets wil duidelijk maken, als ze vroeger in elk geval niet zoveel miauwde.

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 12:12

Het hoeft niet persé dat je kat iets duidelijk wil maken. Het ligt aan de manier waarop hij 'miauwt' zegmaar :+
Mijn kat gaat ook vaak ineens tegen me miauwen als ik naar hem kijk of als ik hem roep... Dat is meer een soort van antwoord geven. Ik denk dat je gauw genoeg merkt wanneer hij echt pijn heeft of ergens om zeurt... En zoals jij het beschrijft klinkt het niet echt alsof jouw kat ergens last van heeft :) .

plientjedres

Re: miauw poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-09 12:20

het is een gewone huis tuin en keuken kat.
ze komt niet buiten, ik woon op een appartement.
als ze op mijn balkon zit en ze hoort ook maar een klein vreemd geluidje vliegt ze meteen weer naar binnen.
binnen heeft ze gewoon haar rust.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 12:49

Wij hadden ook een babbelaar. Hele verhalen tegen zichzelf en tegen ons, altijd terug pratend. Wat ze er mee bedoelen, geen idee. Ook die van ons leek heel tevreden. Was gewoon een babbelkont of iets :D
wat het ook kan zijn is omdat ze wat doof is. Dan mauwen sommige katten volgens mij ook wat meer. Maar goed, dat is geen ramp.

Onze oudste doet het sind een jaartje of 1,5. Maar dan ook echt janken, en dat is puur omdat ze het gewoon niet meer weet. Hoor je haar klachelijk janken, ga je op zoek, en vind je haar op de raarste plaatsen zoals in de bakkuip richting muur aan het mauwen... Arm oudje die de weg weer kwijt is :(:) Maar dat is echt iets dat er pas later is gekomen.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 14:50

Wij hebben ook 2 katten, en één daarvan vertelt altijd hele verhalen.
Als ze op je schoot ligt, miauwt ze soms wat, als ze eten wilt miauwt ze, als ze aandacht wilt, als ze net buiten is geweest en het lijkt alsof ze je vertelt wat er buiten gebeurd is enz.
Onze andere kat daarentegen miauwt alleen als ze in de kelder wilt (jaaa zij houdt van de kelder :D). Ik denk dat het gewoon per kat verschilt, net zoals de ene mens voortdurend babbelt en de andere een ingetogen persoon is.. Volgens mij moet je er niets achter zoeken. :)

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-09 15:02

ha ha dement is ze hoop ik nog niet!
wel zielig als je je katje zo vind :(:)

nouja neem het dan maar voor lief, weet het anders ook niet.
alleen zo s'morgens als je vroeg je bed uit moet is dat getetter wel erg irritant :o

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 18:43

Wij hebben er ook zo'n 1, maar dat is puur om aandacht. Wat ze echt meer dan genoeg krijgt, maar bij mevrouw is het nooit goed genoeg :). Het is ook niet kalgend oid, gewoon 'vrolijk' gemiauw. En ze praat terug.
Denk opzich dat het niets ergs is, die van ons doet het ookal zo'n 2-3 jaar en mankeert helemaal niets :+

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 20:16

Hier ook een 2 babbelkonten hoor.
Een spinnende miauw als je gaat praten met ze of als je ze aait.
Een harde miauw als ze eten willen.
Een klagende, harde miauw als ze eruit willen.
Een scherpe, soort sissende miauw als ze stoeien/spelen.

Je moet het miauwtje leren kennen en dan kan je meestal wel raden wat er is ;)

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 20:48

Twee katten hier.
De een miauwt ontzettend hard (en net zo lang tot er iemand reageert..) als hij wat wil.
(deur open, deur dicht, eten, aandacht).
Deze loopt ook vaak 10 rondjes, huis in, huis uit. huis in, huis uit.
Wordt er compleet kierewiet van en hij krijgt dan ook wel eens een "NEE!" toegeschreeuwd.. waar hij zich overigens weinig van aan trekt.
Soms praat hij terug als je wat zegt of naar hem kijkt, maar dat is vaak een geluidloze miauw.. en meestal negeert hij alles.

De andere miauwt meer als "terugpraten", als ze binnenkomt, of me ziet, of ik zeg wat... als die naar buiten wil gaat ze gewoon voor de deur zitten wachten. Soms een echte miauw, maar vaker een korte "prr" of geluidloze miauw.

Verschilt dus erg per kat, maar je hebt snel genoeg door wat er is.

Poeks 2 is trouwens ook gesteriliseerd, maar doet nog wel krols qua gedrag in de zomer (wel veel minder dan ervoor). Neem ook aan dat dat door hormonen geregeld wordt?

Ranja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 22:53

[LZP] --> [BB]

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 22:57

De mijne praat ook, en ik praat ook terug :P . Krijg altijd een miauwtje als ik dr binnenlaat, of als ik dr wakker maak.
Ik vind het wel leuk :j

Lieset

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 23:05

Wij hebben sinds een weekje ook een katje van de straat. Beestje is ongeveer een maand of 4. Liep verloren rond, dus hebben we der binnen gehaald. Begint nu wel iets bij te komen, was veelte dun.

Ze mauwt vooral smorgens. En dan ook aardig hard. Meestal probeert ze dan te zeggen dat ze naar buiten wil. Ze snapt nog niet hoe een katten luik werkt.

Als ik er dan tegen praat praat ze gelijk weer terug. Ook wel grappig.