Konijn had kale plekken, nu vooral jeuk!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

chocobroodje

Konijn had kale plekken, nu vooral jeuk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 11:05

Wie oh wie,

Ik ben afgelopen maandag met mijn konijntje bij de DA geweest. Beestje had enorme jeuk en een aantal kale plekken en verliest veel haar. At verder prima dat wel maar zat niet helemaal lekker in het velletje. De DA kan GEEN parasieten vinden, Hij heeft hem eens goed doorgekamd (er kwam idioot veel haar uit zei de DA zelf) met een speciaal kammetje wat ik ook meekreeg voor thuis. Verder heeft ie 2 spuitjes gehad 1 met ivomec (preventief voor parasieten) en 1 spuitje met B12. We kammen konijn elke dag een keer of 2/3, en hij blijft haar verliezen, wel stuk minder als in het begin.Welzijn de kale plekken zo goed als verdwenen. Je ziet wel nog waar ze hebben gezeten maar dat geneest verder goed. Maar die jeuk die blijft!
Ik zou maandag bellen met de DA over hoe het gaat. Dat is dus komende maandag. Maar:

Is er iemand die weet of konijnen gevoelig zijn voor bepaalde allergische reacties op voer, hooi ed. Ik heb zelf 3,5 jaar in een dierenwinkel gewerkt maar ik heb dit nog nooit gezien. Ook de DA kon niet vertellen wat het precies was, zoiets had hij ook nog niet echt meegemaakt, zeker in combinatie met het vele haar verlies en het afwezig zijn van parasieten. Dus wie weet het? Had zelf al gedacht aan een voedingsallergie, maar volgens mij zijn konijnen daar niet echt gevoelig voor maar ik kan er naast zitten dus wie weet het??

Don_Zhivago

Re: Konijn had kale plekken, nu vooral jeuk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 23:44

heeft hij ook een afkrabsel gemaakt van de huid??

het klinkt namelijk als schurft o.i.d en dat vind je niet in de haren en boven de huid.. die zitten diep erin

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 17:30

Nee hij heeft geen afkrabsel genomen. Waar eerst de kale plekken zaten is het haar weer mooi terug gegroeid. Ik denk zelf dat ie nu nog jeuk heeft juist doordat zijn huid weer aan het herstellen is. We kammen hem trouw 2x per dag en hij verliest heel veel haar. Voor nu laat ik het maar even zo hij lijkt zich stukken beter te voelen! Als het weer opnieuw begint ben ik zo bij oom DA ;)

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 20:53

oww okeej.. ik zou het wel in de gaten houden... blijft de jeuk en de kale plekken, dan moet je even vragen voor een huidafkrabsel..

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 03:07

klinkt indd als schurft, hou je zijn oren ook in de gaten...
Als het doorslaat en ze zitten ook in zijn oren die oorontsteking krijgen zo was t wel bij mijn konijn gegaan .suc6