ervaringen met kat met vlooienallergie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

ervaringen met kat met vlooienallergie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 00:18

Hai,

Onze oude kat van bijna 18 heeft al ruim een jaar een vlooienallergie, op dit moment is het rustig maar hij heeft echt een hele grote kale plek op zijn rug omdat hij het haar eruit trok. Nu geven wij hem eens in de maand vlooiendruppels die wij van de dierenarts gekregen hebben en dat werkt aardig. Maar toch blijft hij aardig trekken met zijn vacht. De huidspray die wij van de DA kregen werkte helaas averechts.
Wat zijn jullie ervaringen met katten met een vlooienallergie en tips voor onze kat? Groeit het haar wel weer aan uiteindelijk?

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 00:24

Onze vorige poes had dat ook. Zodra er maar een vlo op haar rug zat, was ze al kaal op haar rug. Gelukkig had ze weinig last van vlooien ondanks dat ze best veel buiten liep. Zodra er enige tekenen waren dat ze kaal werd deed ik haar gelijk vlooiendruppels in haar nek en dat was het zo over. en dan groeide het haar ook weer zo aan. Gewoon de vlooiendruppels van de dierenwinkel hielpen haar al goed. Maar ik denk dat onze poes er minder last van had als die van jou.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 00:24

Onze kat kreeg ook kalende plekken. Of dit van een vlooien allergie komt weet ik niet. Maar sinds wij zijn over gestapt op een ander anti-vlooienmiddel en hij van die simpele vitamine snoepjes krijgt heeft hij geen last mee van kalende plekken. Of dit nou komt door het nieuwe anti-vlooienmiddel of de vitamine snoepjes weet ik niet, want hij heeft beide vanaf dezelfde tijd gekregen.
Ik zelf denk dat het komt door de vitamine snoepjes.

vuurneon

Re: ervaringen met kat met vlooienallergie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 00:33

Wat voor vitamine snoepjes zijn dat? :)

Onze kat heeft het inderdaad vrij erg, wij moesten eerst helaas veel antivlooienmiddelen uittesten voordat wij er eindelijk 1 vonden die wel werkte. Tegen die tijd was zijn rug vol korsten, ontstoken en dus erg kaal...
(misschien dat zijn leeftijd ook tegen hem werkt)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 08:57

Leeftijd werkt dan idd ook wel tegen. Yamcha heeft geen vlooienallergie, maar is wel allergisch voor de meeste anti-vlooienmiddelen. En dan krijgt hij dus hotspots :(

Ik heb nu Advantage van de DA, ben er erg tevreden over, geen last meer :)

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 11:49

Welk middel gebruik je nu TS?
Middel wat het beste werkt bij allergie is Advantage. Dit is namelijk 1 van de weinige middelen waarbij de vlo niet hoeft te bijten om dood te gaan, en er ontstaat dus geen wondje waar het vlooienspeeksel inzit ;).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 12:10

Dan zal mijn kat toch wel een vlooienallergie hebben dan, want Advantage is het enige middel wat goed werkt :)

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 17:26

In mijn beleving is houdt vlooienallergie in dat je een heel goed anti-vlooien middel kunt hebben maar als de kat eenmaal aan het jeuken is gelagen moet ik naar de DA om een jeukremmende prik te halen. Anders blijft ze jeuken totdat het allemaal open ligt.
Misschien heeft mijn kat een ernstige allergie, maar zodra er kale plekken ontstaan weet ik gewoon dat ik naar de DA moet.....

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 17:31

ik geef mijn kat met vlooienallergie nu al een tijdje vectocyt,dat zijn druppels tegen vlooien
http://diergeneesmiddelen.info/bestande ... tocyt.html

zijn druppels die je over het voer kunt doen.

mijn poes had steeds jeuk bij de staartaanzet en veel korstjes op de rug.
sinds ik die druppels gebruik heeft ze geen korstjes meer en een mooie vacht.
valt dus te proberen?
Laatst bijgewerkt door ellepel op 06-02-09 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 17:31

muis heeft het ook.

zomers geen probleem maar in de winter is ze helemaal kaal.
haar dochter heeft het ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 17:35

Heeft je poes niet een combinatie van een vlooien allergie en een voedsel allergie?
Ik dacht ook heel lang dat mijn pers allergisch was voor vlooien, is ze ook wel alleen het voer speelde ook mee.
Ik ben ook benieuwd wat je voor vlooien middel gebruikt, het moet iig werken tegen dermatitis, zo heet die aandoening. Frontline bv helt hier niet meer afdoende tegen omdat de vlooien resistent zijn geworden, funset bij een allergie.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 19:11

Advantage gebruiken wij, want de rest werkt inderdaad voor geen meter (elke maand druppelen wij uit voorzorg).

Zover wij weten heeft hij geen voedselallergie, DA vond het typisch geval van vlooienallergie. Prik hoeft hij gelukkig nog niet, maar ik zou wel graag willen dat zijn vacht wat beter aangroeit := Want hij verliest ook veel warmte zo (die kalere plek is erg warm). Maar goed, ik ben al heel blij dat hij geen korsten en ontstekingen meer heeft!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 19:50

Ja een cortisone prik ik zo gegeven, en werkt ook als een trein binnen een zeer korte tijd, alleen is het een paardenmiddel, slecht erg slecht voor je kat en het komt weer terug mss wel drie keer zoveel.
Ik zou als ik jou was toch gaan kijken naar een hypoallergeen voer, mijn kat was er net zo erg toe als jou een paar jaar geleden.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 21:48

Ik heb wel een hond met een vlooienallergie, telt dat ook? :+

Hij hoeft maar 1 vlo te hebben en hij bijt z'n hele achterpoten kaal (zijn dan net kippenbouten die eronderuit steken) en z'n oksels krabt hij tot bloedens toe open.

Tegenwoordig draagt hij gewoon een vlooienbandje van de Action (2 euro) en die ververs ik zeer regelmatig. Soms was ik hem en spuit hem daarna in met water met teatree olie erdoor en dan kan hij er weer tegen. De kapotte plekken in z'n oksels smeer ik dan een paar dagen in met Calendulan en dan is hij weer als nieuw.

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 23:47

mijn kat heeft t ook maar niet zo erg. bij toeval kwamen we er achter dat de medicijnen die hij tegen zijn niesziekte aanvallen krijgt ook goed werken tegen die allergie. ik weet helaas niet hoe het heet, maar misschien kun je het aan je DA vragen? (t is een injectie)

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 23:50

ellepel schreef:
ik geef mijn kat met vlooienallergie nu al een tijdje vectocyt,dat zijn druppels tegen vlooien
http://diergeneesmiddelen.info/bestande ... tocyt.html

zijn druppels die je over het voer kunt doen.

mijn poes had steeds jeuk bij de staartaanzet en veel korstjes op de rug.
sinds ik die druppels gebruik heeft ze geen korstjes meer en een mooie vacht.
valt dus te proberen?

dit heeft die van mij ook
ik ga ook die druppels proberen
waar kan ik ze kopen?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 23:54

bij de dierenwinkel.

mijn poes kan niet tegen druppels in de nek,dan word ze kaal en krijgt heel erg jeuk.
vlooienband vind ik gevaarlijk en spray is oorlog.
dus moest ik wat ander sproberen.
die vectocyt druppel je over wat blikvoer en ze eet het gelukkig zo op.

het is dus tegen vlooien,maar niet tegen de allergie he?
maar sinds ik het gebruik is mijn poes wel klachtenvrij,dus ben ik heel tevreden

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 18:00

Hihi onze kat laat gewoon zijn voer staan als er druppels op komen!
gelukkig kan hij wel tegen druppels in de nek.

Vlooienband krijgt hij altijd af.

Zou water vermengt met tea tree olie ook goed zijn voor de kattenhuid?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 18:04

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 18:05

o jeetje! Dat klinkt inderdaad niet goed! Bedankt voor de verwijzing!

Wat kun je wel op een kattenhuid doen als het zo geirriteerd is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 18:23

Ik deed er niets aan, ze slikken het er toch alleen maar af. Je kan wel flea relief geven, dat is een vlooien allergie middel wat tevens tegen vlooien werkt.
Ik heb het toen ook besteld en als zij wat korstjes heeft geef ik dat en werkt erg goed.