Dekkater gezocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sies

Dekkater gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 13:21

Afbeelding
Voor mijn kruising Main Coon ben ik opzoek naar een dekkater, dit zal niet haar eerste nestje worden.
Ze heeft al eens 4 gezonde kittens op de wereld gezet.

Voordat iedereen over mij heen valt over fokken zonder papieren.
Ik heb tot 8 kittens al een goed tehuis en verwacht niet dat het nest groter wordt.
Dora is populair in mijn kennissenkring.
Dit zijn ook mensen die niet een kat uit het asiel gaan halen, dus voro die waarschuwing schrijf ik dit topic ook niet.
Ik ben opzoek naar een langharige kater of een blauwe kater. Ras is minder belangrijk omdat Dora ook een kruising is.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 13:24

Op welke manier is ze populair?

Want mijn kat lijkt totaal niet op zn moeder qua karakter en gedrag.

En zeker als je er eigenlijk een willekeurige kater op gaat zetten dan weet je geen achtergrond en dus ook niet wat er door gegeven gaat worden

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 13:31

Duplo schreef:
Op welke manier is ze populair?

Want mijn kat lijkt totaal niet op zn moeder qua karakter en gedrag.

En zeker als je er eigenlijk een willekeurige kater op gaat zetten dan weet je geen achtergrond en dus ook niet wat er door gegeven gaat worden

Ik heb veel bekenden die een nakomeling van haar willen, haar vorige nestje waren er 4, en ik heb gezegd haar nog 1 keer te laten dekken, dan wordt ze gesterriliseerd.

En was is willekeurig, haar loslaten buiten dat is willekeurig, ik zoek een kater en dan beslis ik of het mij aanstaat

Rosita

Re: Dekkater gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 13:33

Is Dora FELV en FIV getest?

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 13:36

Rosita schreef:

Ja bij haar vorige dekking

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 13:57

en draagt ze verdunning? want anders heeft met een blauwe kater dekken niet veel zin...

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 14:21

Sies schreef:
En was is willekeurig, haar loslaten buiten dat is willekeurig, ik zoek een kater en dan beslis ik of het mij aanstaat

Een raskater die getest is kost waarschijnlijk geld (geen idee of dat veel is).
En een ander HTK-kater ken je geen achtergrond van qua ziektes etc.

Dus ookal kies jij de kater het blijft een willekeurige kater waar je weinig tot niets van weet

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 15:47

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 16:26

Rosita schreef:
Hier kun je dekkaters 'uitzoeken' http://www.kittentekoop.nl/dekkat.html Ik ben benieuwd naar de reacties die je krijgt.

ik zoek meer iemand die gewoon een leuke kater heeft en daar eens een keer een nestje mee wil fokken, geen "prof"
Maar bedankt voor je link.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 21:52

Een keer een nestje fokken? Ik zie hier in het topic niets over fokken hoor, enkel over vermeerderen.

Als die kennissen nou nog een maandje geduld hebben, dan kunnen ze dózen met kittens gratis afhalen (langs de weg).

Wat een onzin.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 22:47

Is ze op HCM en PKD getest?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 02:22

Quellian schreef:
Als die kennissen nou nog een maandje geduld hebben, dan kunnen ze dózen met kittens gratis afhalen (langs de weg).

Wat een onzin.

Hier ben ik het wel mee eens, en op zich had je dit soort reactie's kunnen verwachten in deze tijd.

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 12:52

[quote]Rosita schreef:

Ja bij haar vorige dekking[/quote

had je haar bij voorbaat al laten testen dan?
ze was toen toch eigenlijk aan de poezenpil en per ongeluk gedekt door een onbekende kater?

vind dora zelf wel een leuke kat maar ben het met de meeste anderen eens, er lopen al zoveel leuke katten rond waar geen tehuis voor is, laat mensen eerst daar maar eens tussen zoeken voor dat er nog meer komen.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 12:57

Laat dat meisje nou toch gewoon een nestje willen fokkenvan haar mooie en lieve poes! Er zitten ook zat kinderen in pleeggezinnen, dus waarom zou iemand nog zelf een kind willen? :z Dit is toch geen argument, of wel?

Ik hoop dat je een leuke kater vindt voor je poes hoor, en ik ben nu al benieuwd naar de fotos van het resultaat!! succes!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 13:44

probabeest schreef:
vind dora zelf wel een leuke kat maar ben het met de meeste anderen eens, er lopen al zoveel leuke katten rond waar geen tehuis voor is, laat mensen eerst daar maar eens tussen zoeken voor dat er nog meer komen.

Zeg je dat ook tegen de stamboomfokkers? Of zitten er dan opeens niet veel katten meer op een baasje te wachten?

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 23:20

als ze aan het vermeerden zijn wel, als ze serieus aan het fokken zijn en dan voornamelijk ook hoge gezondheids eisen hebben aan de ouder dieren niet.
en dat is waarom de meeste hier denk ik ook een negatief gevoel hebben over deze kittens in de maak, ik geloof niet dat moeder poes ook maar ergens op na gekeken of getest is en voor de aankomende pappa geld dit waarschijnlijk ook.
neemt niet weg dat er wel hele leuke, liefe en gezonde kittens uit kunnen komen hoor.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 11:04

probabeest schreef:
als ze aan het vermeerden zijn wel, als ze serieus aan het fokken zijn en dan voornamelijk ook hoge gezondheids eisen hebben aan de ouder dieren niet.
en dat is waarom de meeste hier denk ik ook een negatief gevoel hebben over deze kittens in de maak, ik geloof niet dat moeder poes ook maar ergens op na gekeken of getest is en voor de aankomende pappa geld dit waarschijnlijk ook.
neemt niet weg dat er wel hele leuke, liefe en gezonde kittens uit kunnen komen hoor.

Wat ik nou echt niet begrijp is waarom het opeens niet meer zielig is voor al die katten als een fokker 'serieus' fokt. Diezelfde zielige katjes zitten dan nog steeds in het asiel hoor, die dus wéér geen plaatsje krijgen omdat fokkers zonodig extra katten moeten fokken.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 11:06

Raskatten zijn over het algemeen te duur om in het asiel terecht te komen. Dat is net als wanneer je je paard voor goed geld verkoopt; kleine kans dat ze bij de slager terecht komen, daar zijn ze al snel te duur voor.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 11:11

Queilian je wil niet weten hoeveel persen ed in het asiel zitten. Je zal je erover verbazen. Maar dit zijn geen katten van fokkers, maar van mensen die zon kat hebben gekocht en er om wat voor reden afstand van moeten doen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 11:13

Quellian schreef:
Raskatten zijn over het algemeen te duur om in het asiel terecht te komen. Dat is net als wanneer je je paard voor goed geld verkoopt; kleine kans dat ze bij de slager terecht komen, daar zijn ze al snel te duur voor.

Je snapt mijn punt niet. Ik heb het er niet over dat raskatten wel of niet in het asiel komen. Ik heb het er over dat er zoveel katten in het asiel zitten, dat niet alleen de vermeerderaars, maar ook de fokkers geen nieuwe katjes op de wereld zouden moeten zetten.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 11:18

Voor mij maakt het niet uit of een kat wel of niet ras is (ben zelf van de dump-katjes).

Wat je wel vaak ziet op bokt, is dat de kattenfokkers vinden dat zij het alleenrecht hebben w.b. fokken en dat vind ik fout. Tuurlijk weet je alles over voorouders als je een kat met papieren hebt, maar als jij een kind adopteert dan weet je ook niet hoe de ouders in elkaar steken.

Je moet sowieso een kat laten testen voor je haar laat dekken, ongeacht wel of geen ras. Maar het voorjaar komt eraan... duizenden kittens die geen huisje hebben, die gedumpt worden langs de weg of in een container... waarom dan nog meer kittens de wereld op schoppen? Omdat kennissen zoveel interesse hebben in jouw kat? Of omdat je er zo lekker geld aan kan verdienen? (laatste geldt voor de raskat-fokkers).

Voor mij is het sowieso onzin, of het nou ras of geen ras is.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 11:24

Quellian schreef:
Wat je wel vaak ziet op bokt, is dat de kattenfokkers vinden dat zij het alleenrecht hebben w.b. fokken en dat vind ik fout.

waarom dan nog meer kittens de wereld op schoppen? Omdat kennissen zoveel interesse hebben in jouw kat? Of omdat je er zo lekker geld aan kan verdienen? (laatste geldt voor de raskat-fokkers).

Voor mij is het sowieso onzin, of het nou ras of geen ras is.

Dan zijn we het toch wel met elkaar eens.

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 11:33

Dan zal ik je even uit de droom helpen...
Ik kies! voor een raskat voornamelijk om het karakter...leuke
bijkomstigheid het uiterlijk wat me hopelijk aanstaat en eventuele
gezondheidstesten (afankelijk van ras)...Dan kunnen er nog zo
veel zielige katten in het asiel zitten...Ik hoef niet op te draaien
voor stommiteiten van mensen die hun dieren niet laten helpen
(om maar even een voorbeeld te noemen)...
Dat geld dus ook voor fokkers die weloverwogen en serieus fokken,
dat zich niet hoeven te vrantwoorden voor andermans stommiteiten.

Dan zou ik dus geen raskat meer kunnen kopen omdat die niet meer
gefokt worden...Daar worden de asielkatjes niet mee geholpen...Dan
zou ik ws helemaal geen kat hebben...

Die zielige katjes hadden bij mij dus al geen plaats gehad omdat ik
voor een 'ras' kat kies...Er zitten vele mate minder raskatten in het
asiel als htk's...Het asiel noemt een langharige kat al snel een pers
of een Noor en Coon...Om zo het katje makkelijker te plaatsen.
Langhaar komt ook bij de htk voor...
Als ze er wel zitten (met stamboom dus anders weet je niet of het
een raskat is) is dit vaak van mensen die overleden zijn, waarvan
de familie niet weet wat ze ermee aan moet...Jij moet ook maar een
pers willen opvangen waarvan je minimaal 2 á 3 keer per week de
vacht moet kammen...en als de kat het dan ook nogeens niet leuk vind...

Als mensen dan nog zo nodig een nestje willen, doe het dan goed...Laat
je dieren testen...HCM...PKD...FIV en FelV...(PL...CIN) Voor een kater
van een serieuze fokker kom je al snel niet in aanmerking (terecht) Zie
dan maar eens een katereigenaar te vinden die wel wil testen (toch al
snel €150,-...als het al niet meer is)

Nou klinkt het misschien zo alsof htk's minderwaardig zijn...Dit is helemaal
niet zo...Maar waarom kiest iemand een arabier? en niet een kruising van
het een of ander?

Over het wel of niet verdienen hebben we het maar niet meer...Dat blijkt
nog steeds niet door te dringen...Voor een dekken al de testen...reken
maar uit...Oh ja en ook een fokker kan niet tegen de kat zeggen...nu
krijg je er 7 hoor dan kan ik eindelijk eens iets verdienen...Nee dan krijgt
ze er 1 en dan moet er heel dik geld bij...Het blijft een hobby geen baan
met een vast inkomen...

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 11:38

Chichiba, al jouw punten ken ik, die worden nl. altijd genoemd. Ik vind bepaalde raskatten ook super, maar ik neem ze niet. Ik heb gewone huis-tuin-en keukenkatjes, omdat ik vind dat die een huisje verdienen (en ze zijn me gewoon véél te duur). Dat andere mensen fouten maken, draai ik dan maar voor op. Doe ik niet voor die mensen, maar voor die katjes. Ik denk aan de katjes, zouden meer mensen moeten doen.

En wat betreft het geld verdienen op een nestje: ik heb laatst ook in een hondentopic gevraagd om een lijstje van kosten van een nestje. Dat doe ik bij deze hier ook. Ik weet bijna zeker (net als dus bleek bij de honden) dat er meer geld aan overgehouden wordt dan uitgegeven.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 11:39

Zal wel off-topic zijn, etc... Maar ik begrijp niet dat je gaat fokken wanneer er zo'n overschot is aan katten.