Help, poes op dak!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Britt

Help, poes op dak!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 11:06

We kregen net een telefoontje van mn schoonouders dat hun poes al de hele nacht op het dak zit en er niet vanaf kan en durft. Het is een puntdak en als ik het goed opgevangen heb zit hij op de nok.. De dakpannen zijn spekglad dus dat durft hij niet en zo hoog kunnen ze zelf ook niet komen.
De brandweer is gebeld en die komt niet, de dierenambulance zelfde verhaal :=
Iemand een idee hoe je dit arme beest weer naar beneden krijgt? Hij heeft het natuurlijk hartstikke koud gehad vannacht en zit dus niet helemaal lekker meer in zn vel en t is al een vrij 'pittig' ding :+

CM_

Re: Help, poes op dak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 11:07

Wat belachelijk dat de brandweer niet komt !

Dit is een klusje voor hen....

Ik kan ook geen manier bedenken, probeer wat te rammelen met brokjes, en je kunt de landig evt verzachten met een doek dat je met meerdere mensen vasthoud.

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 11:08

Och jeetje :oo
Met eten buiten voor het huis rammelen? Als hij daar al een hele nacht zit moet hij wel honger hebben..
Waarom komt dierenambulance en brandweer niet?

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 11:09

de dierenambulance of brandweer hoort gewoon te komen. wellicht de dierenbescherming inschakelen, mschn kunnen die nog iets doen? of de politie bellen? hebben wij toen met onze hond ook gedaan, die was weggelopen over de grote weg en de politie weer de DA ingeschakelt....vervelend dit hoor! sterkte!

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 11:10

Normaal horen de brandweer en of de dierenambulance daar voor te komen geloof ik.. Hebben jullie geen mogelijkheid om vanuit 'n raam bij 'm in de buurt te komen ofzo?
En of idd proberen met een bakje met voer te rammelen

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 11:11

Ik vind het ook belachelijk dat ze niet komen, dit is idd juist iets voor hen! Als hij er nog langer zit bel ik zelf wel, ik ben dan niet zo lief :Y)
Een doek is misschien wel een slimme, maar weet niet of ie dat durft, ga het iig opperen aan ze!

Wel fijn dat ik niet de enige ben die het belachelijk vind dat ze niet komen en bedankt dat jullie meedenken!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 11:43

Ik vind het echt belachelijk dat ze niet komen.

Kennen jullie niet iemand met een hoogwerker, zodat jullie haar er misschien zelf af kunnen halen?

reggie98

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 11:46

Ik vind het ook echt raaar dat ze niet komen!

I

reggie98

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 11:47

M_EL_ISSA schreef:
Och jeetje :oo
Met eten buiten voor het huis rammelen? Als hij daar al een hele nacht zit moet hij wel honger hebben..
Waarom komt dierenambulance en brandweer niet?

Ja, het kan wel is alleen wel gevaarlijk want zoals ze al zei is het spekglad....

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 12:27

Heeft de brandweer daar dan niks tegen zeg maar? T is toch min of meer hun werk...

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 12:30

Misschien kan je bijv een bedrijf bellen die dakpannen legt bellen? Die hebben lange ladders. Tja ik vind het eigenlijk maar raar dat de brandweer niet komt. Gewoon blijven bellen denk ik dan :P

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 12:32

Bel je glazen wasser, die heeft ook een lange ladder, hij wil vast wel helpen.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 12:35

Nou de dierenambulance die kan toch niets beginnen. Want hoe moeten die op het dak komen :+ Maar de brandweer zou wel moeten kunnen helpen die hebben speciale hoogwerkers. Máár als er andere noodgevallen tussen zijn gekomen met brand enzo gaat dat wél voor een kat :)

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 12:38

heel vreemd dat de brandweer niet komt,ze halen ook poesjes uit bomen :+

arm diertje :(:)
hopelijk komt er toch snel redding :(:)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 14:28

Nou ze is er af hoor :+
Ze hebben een vriend van ze gebeld die heel handig is en die heeft een aantal dakpannen verwijderd waardoor hij wat meer grip had op het dak en zo heel voorzichtig de kat gepakt en doorgegeven.
Beest was koud en had honger idd, maar dat maken ze denk ik wel weer goed vandaag haha. Is al een lekker verwende, nu dus al helemaal!

Wel superfijn dat jullie allemaal zo meedenken!

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 14:29

Gelukkig maar!

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 14:33

gelukkig maar idd :)

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 14:36

gelukkig maar zeg, arm beest.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 14:40

Overigens wilde de brandweer wel komen hoorde ik net, maar dan wel pas ná 24 uur. Dat het nog best flink vriest 's nachts en waait zonder dat het beestje beschutting heeft maakt dan blijkbaar niet uit :(:)

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 14:52

BrittKitt schreef:
Overigens wilde de brandweer wel komen hoorde ik net, maar dan wel pas ná 24 uur. Dat het nog best flink vriest 's nachts en waait zonder dat het beestje beschutting heeft maakt dan blijkbaar niet uit :(:)

Ik snap dat wel. Je moet ergens een grens stellen en als een kat langer dan 24 uur er zit dan kan je er van uit gaan dat hij niet zelf het dak af kan komen. Zal namelijk vast wel voorgekomen zijn dat ze uitrukken en het dier dan zelf naar beneden is gekomen voordat de brandweer geariveerd is.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 15:05

Ja maar deze kat zát er al een hele nacht.
Ik denk dat je met -3 toch wel kan zeggen dat ze er zelf niet af kan komen anders had ze dat toch echt wel al gedaan...

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 17:12

gelukkig is ze warm binnen :D

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 17:31

Fijn zeg !!

En ik zou toch wel een boze brief naar de gemeente sturen mbt de brandweer.
Ookal is het geen brand, een dier verdient het ook om gered te worden. Zeker met deze koude.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 23:48

Mijn eega is brandweerman van beroep en hij moet ook weleens katten redden uit hoge bomen. Maar dan komen ze er aan met de brandweerauto, gaan met zo'n mandje (hoogwerker) omhoog. Die kat ziet ze aankomen en springt zo de boom weer uit of via de takken zo naar de volgende boom. Hier is ook de regel dat zo'n kat 24 uur (of langer ) moet zitten, zodat ze weten dat die kat er niet zelf uit kan komen. Maar dan nog springen ze zelf wel eens de boom uit als zo'n kat zo'n enge man aan ziet komen.
Gelukkig zit jouw kat weer lekker warm bij de kachel. Voorlopig zal die het wel uit zijn hoofdje laten om het nog eens te doen (hoop ik).