Help, wat moet ik doen poes (8 maanden)weg sinds vanmiddag

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lutjehorsy

Help, wat moet ik doen poes (8 maanden)weg sinds vanmiddag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-09 22:13

Hallo,

Mijn poes Lola van 8 maanden is zoek. We hadden haar samen met haar zusje in de tuin gelaten. Tuin is omheind en waren ze nog nooit uit geweest. Lola is over de schutting gegaan, naar de buurvrouw haar tuin. We wonen in een twee-onder-één kap. Toen is ze voorlangs gegaan en kwam ze op zij van het huis. Toen wou mijn vriend de deur van de schutting opendoen om haar weer in de tuin te laten. Alleen is ze toen weggerend en in één van de tuinen in de straat gerend.
Daarna gezocht en geroepen, maar niet gevonden. Meerdere keren gezocht en geroepen, blokje door aanleunende stratengelopen. Niet gevonden.
Ze heeft een zwart halsbandje om met een adreskokertje. Dus als iemand haar gevonden heeft zou diegene (lijkt mij)gebeld hebben of langs zijn gekomen. Niets gehoord en gezien. Wat kunnen we het beste doen?
Laatst bijgewerkt door Lutjehorsy op 31-01-09 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Flew

Re: Help, wat moet ik doen poes (8 maanden)weg sinds vanmiddag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 22:15

Waar in de provincie Groningen woon je? Ik zou sowieso even naar de asielen in de provincie bellen als ik jou was en toch nog weer even naar buiten gaan, roepen, zoeken. Anders posters maken en die aan de lantaarnpalen plakken + door brievenbussen gooien.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 22:17

Zoeken, kan je met iets van voer rammelen waar ze op reageert,asiel + DA's bellen, Amivedi inschakelen, kaartjes ophangen supermarkt, foto met gezocht uitprinten en ophangen, de buurt langsggaan enz.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 22:18

Ik zou even de dierenasiel/dierenambulance bellen alleen al om de melding even door te geven. Verder zou ik nog even afwachten.. HOelang hebben jullie haar nu??

Lutjehorsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-09 22:19

Ik woon in usquert. Asielen zijn gesloten (las ik net op internet). Ik ben net ook weer geweest, maar kan haar echt niet vinden:( We hebben al een poster gemaakt. Ga ik zo uitprinten en in de brievenbussen doen in de straat. We hebben Lola bijna 7,5 maand.

Lutjehorsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-09 22:22

Mijn vriend is nu de dierenambulance aan het bellen...
We hebben ook geprobeerd om haar te lokken met een rammelend bakje, helaas ook geen succes...

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 22:27

Is ze al geholpen??

Morgen Amivedi, asiel, dierenartsen in de buurt en buren inlichten.
Verder op rustige momenten roepen en rammelen.
Maak eventueel buiten of in de schuur een plekje met iets wat ruikt naar jou.

Lutjehorsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-09 22:28

Ja, ze is vorige maand geholpen.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 22:31

Als het mogelijk is de poort open laten zodat ze weer in de tuin kan komen. Mocht ze morgen nog niet terug zijn dan kun je Amivedi bellen.

Lutjehorsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-09 22:32

ik heb alle deuren in de tuin opengezet, dus ze zal als ze wil gewoon in de tuin kunnen komen.

loesje688

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 22:46

Grote kans dat ze weer terug naar huis komt als ze honger krijgt ;) Zeker als ze al 7,5 maand bij jullie is, ze weet dat ze daar eten kan krijgen. Ik neem aan dat jullie in de tussentijd niet verhuisd zijn?

Lutjehorsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-09 22:50

in de 7,5 maand dat ze bij ons is, zijn we 1 keer verhuisd en daar heeft ze 1,5 maand gewoond. Dus vrij kort en ze kwam toen ook niet buiten.
We hebben ookal bij ons vorige huisje gekeken (is namelijk 2 straten verderop).
Ik vind het zo raar dat ze niet terug komt. Normaal vindt ze buiten zijn ook niets aan en zit ze gelijk bij de deur te miauwen en probeert ze binnen te komen. Daarom ben ik ook zo ongerust!

Lutjehorsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-09 22:52

Ik ben nu foto's aan het versturen naar de dierenambulance. Mijn vriend is nu aan het bellen naar amvedi. Straks maar weer door de straat heen lopen en de posters in de brievenbussen stoppen.

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 23:00

ik zou me eigen niet te druk maken als ik jou was. ze is gewoon de wereld aan het verkennen en komt echt vanzelf wel terug zodra ze honger heeft daar ben ik van overtuigd!
ze weet echt wel waar ze eten krijgt. niet gelijk in paniek raken. heb je alleen jezelf mee en straks staat ze gewoon miauwend aan de deur en heb je je druk gemaakt om niets.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 23:20

Jeetje sorry hoor maar wel wat overdreven om direct de dierenambulance erbij te halen. :roll: Die kat is ook niet dom, vindt vast de weg naar huis wel weer.
Ze is nog maar een halve dag weg? Lijkt me niet dat ze dan al in het asiel zit ofzo, de meeste mensen brengen geen katten naar het asiel want die lopen altijd los rond.

Lutjehorsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-09 23:39

We zijn net terug van rondje lopen. We hebben Lola gesignaleerd. Ze reageerde op gemiauw van mijn kant. Ze is alleen in paniek en gestresst. Ze wil niet dichtbij komen en loopt weg. Amivedi zegt dat dit vaker voorkomt met katten, die anders nooit buitenkomen. Die katten verstoppen zich in de buurt en gaan sávonds en s'nacht vaak hun huisje proberen te zoeken. Die katten zijn in blinde paniek zei ze en dat herken ik ook. Ze is binnen heel erg aanhankelijk en niet van je af te slaan. Amevedi zei ook dat als Lola een paar dagen lang dit gedragvertoont en niet naar huis komt, we een vangkooi kunnen krijgen...

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 23:50

Ze is nog in de buurt dus zou ik mij geen zorgen maken.
Toen ik hier net een paar maanden woonde is ook 1 van de katen uit de tuin ontsnapt, ik hoorde haar wel janken maar wou, net als jou kat, niet gepakt worden. 's Morgens om 6 uur hoorde ik iets op het dak lopen en het was geen vogel, madam was op het dak terecht gekomen en zat bovenop de nok. Na veel geroep en gelok is ze via het tuimelraam van de zolder naar binnen gekomen.
Die van jou vind haar huis ook wel terug, misschien kun je een raam openlaten zodat ze binnen kan komen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 00:05

[LZP] > [BB]

Lutjehorsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 00:23

We zijn nog één keer in de buurt gaan kijken. Ik hoorde gemiauw en we zijn iemands tuin in gelopen(hadden we toestemming voor). Ze zat tussen een schuur en een schutting, in een ruimte van 30-40cm waar steigermateriaal ligt. We konden haar niet te pakken krijgen. Mijn vriend ging wat kattenvoer ophalen. Ik riep haar en begon wat tegen haar te praten. Ze deed haar kopje scheef en liep zachtjes naar me toe. Ik had mijn handschoenen uitgedaan en liet haar aan mijn hand ruiken. Ze liep nog verder en toen kon ik haar pakken. Ze miauwde zielig. Toen liep ik de tuin uit. Binnen een paar seconde had ik geen rustig poesje meer in mijn handen, maar sloeg de paniek toe. Ze sloeg in blinde paniek met haar voorpoten en probeerde los te komen. Ik ben snel naar huis gegaan en toen ik de kamer deur open deed, kon ik haar niet meer houden. Gelukkig is ze weer thuis, ze zoekt ons op en wil graag aandacht. Ze is nog niet helemaal rustig, ze eet nog niet, maar dat zal morgen wel komen.
Amivedi vertelde dat aan mijn vriend dat we niet de fout moesten maken om haar op de schouder te nemen als we haar gevonden hadden. Dit omdat ze dan weer in paniek zou raken en zou proberen te vluchten...

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 01:19

Nou, toch nog goed afgelopen. Nu de tuin hermetisch afsluiten. :D