Hond blijft HondenPoep eten!?!?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

suusje26

Hond blijft HondenPoep eten!?!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-09 20:26

Ik zet deze vraag voor iemand anders hier even neer.

Het gaat om een kruising jack russel /labrador van nu ongeveer 2 jaar. Heeft half jaar in het asiel gezeten en is nu sinds een half jaar bij onze buren. Het is een reutje.

In het begin was de hond wat te dik, maar in het asiel kregen ze natuurlijk ook niet de beweging wat ze nodig zouden hebben.
Ongeveer 2 maanden geleden begon de hond met andere hondenpoep te eten. En ook echt eten, niet aan likken... Ze zijn met de hond na de dierenarts geweest omdat hij er erg ziek van werd, zelf aan de diaree en alles weer overgeven. De dierenarts raadde aan om op ander voer over te gaan en het gewoon af te straffen omdat er geen medische reden voor aanwezig was.

Nu doet de hond het nog steeds, er is 2 x van voer verwisseld en niets helpt, ook blikvoer niet. Hij blijft het doen. Het gekke is dat de hond nu nog meer afvalt. Terwijl het op een goed gewocht zit. De dierenarts kan weer niets vinden. Toen zijn we, ik ben mee geweest, naar een homepaat geweest waar hij druppels van kreeg. Hiermee moest het met een week al minder worden. Ook dit helpt niet. En dit is nu 2 weken geleden.

Vandaar dat ik nu jullie om hulp vraag, kennen jullie dit,.. hebben jullie ervaring mee? Tips of ideeen zijn meer dan welkom!

Gr, susanne

Mizora

Re: Hond blijft HondenPoep eten!?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 20:29

Welk voer geef je/heb je gegeven?
Is er gecontroleerd op wormen, daar vallen ze én van af én zitten in andermans honden.
Ik zou de hond nu in ieder geval niet loslaten, zodat het voorkomen kan worden.

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-09 20:31

Eerst hadden ze eigen merk van Discus, dat is prenium. Toen zijn ze over gegaan op eukanuba. En hebben ze blikvoer in combinatie met droogvoer geprobeerd. Ook hebben ze diner geprobeerd.

Wormen heeft hij niet, dat zegt de DA en is altijd netjes en op tijd ontwormt. Of zijn er misschien wormen die je niet kan "zien" zeg maar...
En is ontwormen schadelijk als je dat nog een keer doet?

Hij loopt nu idd ook niet meer los, alleen op stukken waar weiing honden komen ;)

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 23:28

ontwormen moet je niet nog een keer doen, teveel is niet goed..

eukanuba is goed voer, maar als het lukt moeten ze het blikvoer weg laten (als hij de brokken gewoon eet)
blikvoer is bagger.. bijna alleen maar water, en erg weinig voedingswaarde.. slecht voor de tanden.. stinkende ontlasting..

Probeer is om extra vitamine bij te voeren.. vaak is poep eten een teken van vitamine/ minerale tekort.

of een gewoonte... ze kan ook proberen om zeer consequent hier mee om te gaan... elke keer als hij een hap neemt, een rukje aan de riem, en zeggen NEE/FOEI wat hij is gewend..

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 23:32

Onze beagle doet het ook............ze is nu een jaar en het is een periode minder geweest. Nu er 'vorst' in de grond zit is de stront van andere honden en katten nog veeeeeeeeeeeeeeeel en veeeeeeeel lekkerder.......

Wij hebben ook alles al geprobeerd van supplementen, eierkoeken, ananassap enz, maar niets helpt. Gewoon consequent zijn, af straffen en proberen de 'gewoonte' eruit te krijgen.........

Succes

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 23:34

Hier staat een goed stuk over poepeeten: http://honden.blogo.nl/blogo.asp?comments/204/7145/

Bedenk wel dat veel wisselen van voer bij honden erg slecht is.
De darmen moeten zich keer op keer weer aanpassen aan het andere voer.
Blik, eukanuba of diner is rotzooi!

Laten ze eens vers vlees proberen
Smuldier, prins, rodi ofzoiets, wel de komplete variant!

Een slipketting gooien of trainingsdisks(niet raak), zodat de hond schrikt wil ook nog wel eens helpen

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 23:38

de kwaliteit van eukanuba is best goed hoor...

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 23:41

De leverancier waar ik voorheen mn brokken haalde, verkocht zelf ook Eukanuba. Zij noemde het Jeukanuba omdat zoveel honden het er slecht op deden. Zelf is ze totaal geen fan van het merk, maar ze verkoopt het nog wel aan klanten die erom vragen.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 23:45

ja ik weet het niet... ik werk in de kliniek.. en ik hoor er niet erg veel klachten over..

ik ben zelf van de Royal Canin

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 23:50

tot de oorzaak is gevonden, zou ik de hond een zachte muilkorf omdoen bij het uitlaten.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 23:58

als hij geen wormen heb, ben ik toch echt bang dat het tussen zn oren zit..

concequent en streng optreden, dan is hij het zo afgeleerd

jarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 00:06

ik heb ook zo'n hond !!!

die van mij doet het als ze honger heeft dan poept ze en eet ze het op.
ook eet ze de poep op als ze het per ongeluk in huis heeft gedaan ( om te verstoppen )
en idd als het gevroren is dan pakt ze buiten ook wel eens een drolletje ( waarschijnlijk van een andere hond ) maar als ik nee zeg dan laat ze wel altijd los

ik heb zelf ook geen flauw idee waardoor het komt, wie weet het wel ?

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 00:09

zie vorige posts van mij...

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 00:12

Cavom is heel erg goed. Onze hond doet het er super goed op.

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 10:06

Don_Zhivago schreef:
ontwormen moet je niet nog een keer doen, teveel is niet goed..

eukanuba is goed voer, maar als het lukt moeten ze het blikvoer weg laten (als hij de brokken gewoon eet)
blikvoer is bagger.. bijna alleen maar water, en erg weinig voedingswaarde.. slecht voor de tanden.. stinkende ontlasting..

Probeer is om extra vitamine bij te voeren.. vaak is poep eten een teken van vitamine/ minerale tekort.

of een gewoonte... ze kan ook proberen om zeer consequent hier mee om te gaan... elke keer als hij een hap neemt, een rukje aan de riem, en zeggen NEE/FOEI wat hij is gewend..

Blikvoer is op aanraden van DA gevoerd
En ana wat voor vitamine moet je dan denken, en hoe moet je die geven...

Idd! hij doet het ook meer, en onze hond ook af en toe als de vorst is geweest en de drollen hard zijn,.

Maar als het tussen zijn oren zit, dan vraag ik me af hoe het daar komt...

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 14:15

Mijn hondje eet soms ook poep.. ik heb laatst de tip gekregen om eierkoeken te voeren, geen idee of het helpt, heb het nog niet geprobeerd, die vrouw had het van de dierenarts als tip meegekregen.
Misschien uitproberen?

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 15:30

Het is lastig om het nu nog af te leren, maar met goede training moet het kunnen. Ervanuit gaande dat het dier goed ontwormd is en er geen medische oorzaak is natuurlijk ;). Clickertraining kan daarin een grote hulp zijn, je moet goed kunnen timen, maar uiteindelijk lukt vrijwel iedereen dat wel :D. Zodra hij een drol ziet (voor mijn part houd je hem aan de lijn tot je zelf een drol hebt gevonden ;) ). Dan hem naar je toeroepen en zodra hij ook maar omkijkt belonen met clicker en een snoepje. Zo kan je het steeds meer uitbreiden. Tot die tijd zou een muilkorf een oplossing kunnen zijn, maar zelf vind ik het altijd lastig bij het spelen met andere honden. Dan kunnen ze zich totaal niet verdedigen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 15:52

Donna heeft ook een periode gehad dat ze poep at..Ik heb dr een paar keer kunnen betrappen en dr flink aangepakt, en dat heeft geholpen gelukkig.
Want het is echt een smerige gewoonte en bovendien erg slecht voor de gezondheid.

Willeke12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:42

die van mij heeft het ook gedaan en vooral ook zijn eigen poep. ik heb 1 keer snel zijn drol opgeschept toen hij aan het poepen was en achter hem aan gezeten met die schep met drol. heeel grappig maar hij heeft het nooit meer gedaan :D

jarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 21:38

als ik er wat van zeg dan eet ze het niet, maar helaas is het een beide handje die in de gang gaat poepen en het dan snel gaat op eten. dan begin ik het te ruiken en ben ik natuurlijk te laat.
maar hoe slecht is het dan echt voor je hond ?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 03:23

Jip eet soms ook de drollen van Mum (hij doet ook met z'n neus ermee rollen). Ik kreeg te horen dat het dominantie is naar haar toe.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 05:26

Misschien is het een uiting van stress? Hond heeft natuurlijk veel te verduren gehad, gewisseld van baas, tijd in het asiel, weinig aandacht, nieuwe baas enz.
Ik zou gewoon eens ophouden met naar de DA gaan, ophouen met wisselen van voer en de hond eens rust gunnen, laat hem alleen uit aan de riem en vermijd de drollen dan hoef je hem ook niet te straffen. Geef hem veel positieve aandacht als hij braaf meeloopt en gooi eens een balletje terwijl hij aan een trainingslijn zit. (zo'n lange dunne lijn)

linda_arnold schreef:
Onze beagle doet het ook............ze is nu een jaar en het is een periode minder geweest. Nu er 'vorst' in de grond zit is de stront van andere honden en katten nog veeeeeeeeeeeeeeeel en veeeeeeeel lekkerder.......

Dat is vrij typerend voor de (jonge) speelsere type's, honden zijn gek op sneeuw en ijs en daarbij helemaal drollen. Goed afstraffen, als ze dit eenmaal gewend zijn is het heel vervelend.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 05:33

doet de hond het waar jullie bij zijn?
In dat geval zou je het misschien beter op een positieve manier kunnen aanpakken. Leg er een brokje naast of iets lekkers en probeer de hond ertoe te bewegen het brokje te pakken ipv de drol. Als hij dat vervolgens doet: uitbundig belonen. Probeer het drollen eten zo min mogelijk te bestraffen, je weet tenslotte duidelijk niet waarom hij het precies doet. Negeren en verhinderen dat hij het opeet lijkt me dan beter, richt je meer op de beloning van het GOEDE ipv het afstraffen van het SLECHTE.

wie weet helpt dat?

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 13:49

waarom moest je blikvoe gaan voeren van je DA??
eet hij zn brokken wel gewoon netjes op nu? want anders zou ik alsnog het weg laten, en evt. overleggen met je da,..

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 21:12

Om te kijken of hij het dan niet meer doet i.v.m andere samenstelling. Meer water.

Nee, hij zit nu gewoon weer op zijn oude brok.