Hond poept in huis.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tjady

Hond poept in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-09 17:49

Ik heb 4 honden. Een duitse dog, 2 jack russels en een kruising tussen een jack russel en een beagle.
Ik heb de 2 jack russels gekregen toen ze al volwassen waren. In het begin sliepen ze snachts in de bench in huis, maar al snel ben ik daar mee gestopt, want iedere ochtend was er in de bench gepoept. Ze zijn toen verhuisd naar de paardenstal voor de nacht. Ze hebben een aantal mandjes en dat gaat prima. Ook ligt er sochtends wel eens een hoopje, maar in de stal maakt mij dat niet zo veel uit.
Als ik verder overdag en savonds in huis ben zijn ze gewoon in huis. Ze kunnen uren liggen slapen in de mandjes in huis en er gebeurd niks. Zolang ik maar in dezelfde ruimte ben. Maar als ik bv in de keuken bezig ben of achter de pc en ze zijn in de woonkamer. Dan ligt er wel eens een hoopje. Ook als ze bv de hele middag buiten zijn geweest en ze zijn daarna 2 uur binnen, kan er wel eens iets liggen.
Als ik het wel eens probeer om ze snachts binnen te laten slapen. Dan ga ik rond half 12 nog een flink stuk lopen, maar kom ik sochtends rond half 8, ligt er weer een hoopje en soms ook een plas.
De dog slaapt wel in huis en die doet nooit iets.
Ik weet niet goed, welk hondje het nou doet, maar ik vermoed de 2 jackies. Voor zover ik weet, is straffen achter af ook geen optie. Ik weet dat ik met 2 maten meet, dat ik het in de stal niet erg vind en in huis wel.
Hoe kan ik mijn honden als nog zindelijk krijgen of is het al een verloren zaak?

Mars

Re: Hond poept in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 17:52

Een verloren zaak is het zeker niet, dit is zeker nog wel af te leren hoor. Achteraf straffen is zeker geen optie en heeft ook geen zin. Je zou de kamer eens uit kunnen lopen en af en toe om een hoekje kijken. Als er dan gepoept wordt kun je dit meteen afstraffen.
s Nachts kun je de jacks eens in een bench doen, in de regel bevuilen honden namelijk hun eigen nest (hok/bench) niet. Als je dan beneden komt laat je ze meteen uit en beloon je ze als ze buiten een hoopje doen.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 18:05

Ze schrijft dat de honden het ook in de bench doen..
Je zou de bench zo klein kunnen maken dat ze alleen ruimte hebben om te liggen in het begin, dan kunnen ze het niet doen en later uitbouwen.

Maar naar mijn idee weten de honden wel dat ze niet binnen mogen doen als jij er bent maar weten ze niet dat het niet mag als je er niet bent... Als je dus om het hoekje wil gaan kijken en straffen als ze het dan doen, moet je eigenlijk iets gooien ofzo dat ze goed verschieten, ze mogen dan niet zien dat jij het hebt gegooid. Als je dat een aantal keer herhaalt kunnen ze doorkrijgen dat als ze het binnen doen er iets gebeurt...

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 18:06

Heb je de honden eigenlijk wel zindelijk gemaakt? en hoe ging het bij de vorige eigenaar?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 18:06

Frances schreef:
Ze schrijft dat de honden het ook in de bench doen..
Je zou de bench zo klein kunnen maken dat ze alleen ruimte hebben om te liggen in het begin, dan kunnen ze het niet doen en later uitbouwen.

Oei, daar las ik even overheen :o
Bench verkleinen zou dan ook een optie kunnen zijn inderdaad.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 18:10

Hoe oud zijn de JR's?
Onze hond (bordercollie, 9 jaar) heeft het ook nooit gedaan, maar de laatste maanden wel af en toe. Ik wil binnenkort een keer naar de dierenarts om een bloedje te laten trekken, ook omdat ze vrij veel drinkt de laatste tijd.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-09 18:14

Ze poepten in de bench gewoon in het kussen waar ze op lagen. Ik dacht ook dat ze het niet deden in hun eigen bed, maar daar trekken ze zich dus niks van aan.
Frances, wat je zegt klinkt wel logisch. Dat ze wel weten dat het niet mag als ik er bij ben en dat het niet mag als ik er niet bij ben.
Ik heb ze van marktplaats af en waren al volwassen toen ik ze kreeg. De vorige eigenaren hebben niets gezegd over wel of niet zindelijk. Ze zaten bij de vorige eigenaren, overdag , redelijk vaak savonds en dsnachts in de bench. Dat was de reden dat ze weg deden. Omdat ze eigenlijk leefde in de bench en te weinig aandacht kregen.
Ik vermoed dat ze bij hun in bed sliepen. Althans eentje. Want toen ik ze ophaalde en vroeg of ik een deken of kleedje mee kon krijgen wat vertrouwd was, ging die vrouw naar boven en haalde uit haar slaapkamer een lakentje op.

Ze zijn nu 6 jaar en ik heb ze al weer een jaar of 3.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 18:24

Ok, dat is wel vervelend maar als het is wat ik denk moet het wel af te leren zijn hoor. Ik zou eens proberen ze een aantal keer te laten schrikken als je ze stiekem betrapt, je moet wel echt zorgen dat ze niet zien dat jij het doet, anders is het voor niets...
Je kunt misschien ook proberen om ze te trainen op een hondentoilet, dus gewoon net zoals je bij een nieuwe pup zou doen. Als ze het in de hondentoilet doen flink belonen. doen ze het ergens anders buiten snel de hond meenemen naar de hondentoilet en ze niet de kans geven (is er geen hondentoilet in de buurt, negeren). Zie je dat ze het binnen doen gauw de hond aan de lijn en naar buiten.

Ik hoop alleen niet dat het verlatingsangst is want dan wordt het wat lastiger...

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 20:31

Wat doe je als je het bemerkt hebt? Spreek je de hondjes toe? Straffen doe je blijkbaar niet, maar zeg je bijvoorbeeld dat ze stout geweest zijn of wat dan ook?
Wat je in dat geval kan doen is de hondjes totaal negeren, dus ook niet toespreken en gewoon geruisloos het hoopje opruimen. Na een poosje ga je de hondjes pas aandacht geven. Ze zijn dan immers ook gewoon braaf....

Chessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 20:48

Ik heb mijn hond uit het asiel met 1,5 jaar. Hij was niet zindelijk, dat hebben we hem weer moeten maken. Nu vinden we af en toe nog een hoopje en dit is in de gevallen dat hij buiten met wandelen te druk bezig is geweest met andere dingen en dan kwam hij thuis tot de conclusie dat hij toch nog moest!

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-09 21:15

Laika schreef:
Wat doe je als je het bemerkt hebt? Spreek je de hondjes toe? Straffen doe je blijkbaar niet, maar zeg je bijvoorbeeld dat ze stout geweest zijn of wat dan ook?
Wat je in dat geval kan doen is de hondjes totaal negeren, dus ook niet toespreken en gewoon geruisloos het hoopje opruimen. Na een poosje ga je de hondjes pas aandacht geven. Ze zijn dan immers ook gewoon braaf....

Ja ik zeg wel dat ze stout zijn en dan kijken ze heel zielig en laten zien dat ze weten dat ik boos ben. Alleen dan zitten ze er alle vier en dan weet ik niet wie het gedaan heeft. Dan vind ik dat ook niet echt eerlijk en ik geloof ook niet dat ze begrijpen dat het om het hoopje gaat.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 21:55

Kijk, dan geef je ze aandacht, en dat moet je dus juist niet doen. Probeer het eens een paar dagen.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 21:56

Nee daar begrijpen ze idd helemaal niets van en dat is dan ook vrij nutteloos :=

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-09 22:28

Maar hoe zien jullie dat dan voor je. Als ik naar bed ga en ze liggen in de kamer, kom ik daar pas weer morgenochtend.
Zouden jullie dan bv een hele avond achter de deur gaan staan. Maar dan zie ik ze ook niet en heb ik ook niet door wat ze doen. Ik heb ze nog nooit kunnen betrappen. Ze doen het alleen als ik langere tijd niet in dezelfde ruimte ben. BV als ik naar bed ga of als ik in mijn werkkamer ben en zij bv een uur of 2 in de kamer zijn. Als ik even heen en weer loop en bezig ben, gebeurd het niet. Ook niet als ze al een paar uur binnen zijn.
Ik probeer bv dat ik savond een flink stuk met ze ga lopen en dat ze dan hun boodschap doen en zo de nacht niet meer hoeven. Dan prijs ik ze heel erg als ze dat doen in de hoop dat ze het zo leren alleen buiten te doen.
ALs het niet over gaat dan moeten ze gewoon altijd in de paardenstal slapen snachts. Alleen als het daar vriest en ze liggen zo lekker binnen bij de kachel denk ik, wat zou het lekker voor ze zijn als ze hier altijd konden liggen.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 22:34

Ik heb het zelf met een hond gehad, jaren zindelijk, en opeens telkens in huis poepen. Wat je moet doen, als ze niets gedaan hebben begroet je ze gewoon, is er gepoept zeg je helemaal niets! Komt er een naar je toe, gewoon net doen alsof je hem/haar niet ziet, poepje opruimen en je ding gaan doen. Even later, mag best een 15 minuten zijn.....roep je ze bij je om aandacht te geven. Helemaal niets over dat ze stout zijn of wat dan ook

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-09 22:38

Oke dat kan ik proberen. Eergisteren had ik 2 hoopjes en een dikke plas in huis liggen. Meestal laat ik ze dan maar gelijk naar buiten. Ze zijn namelijk enorm enthousiast als ze mij sochtend zien en dan kan ik het rustig opruimen.
Of zou je ze binnen laten en pas na 15 minuten naar buiten doen.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 22:45

Ik zou ze binnen laten, compleet negeren dus. Ook niets tegen ze zeggen. Viezigheid opruimen, dan iets anders en daarna pas naar buiten doen. Ook helemaal niets zeggen tegen ze. Echt gewoon doen alsof ze er niet zijn. Moeilijk, maar bij mij werkte het perfect, in een dag of 2 a 3 zelfs!

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 08:47

Ik ben eigenlijk heel benieuwd of er inmiddels verbetering is?