oppas voor toekomstig hondje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

meintje

oppas voor toekomstig hondje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 22:09

Hoi hoi,

deze zomer willen mijn vriend en ik een hondje in huis nemen.(naast mijn katten en paard :+ ) We weten al dat we een Shiba Inu willen en zijn druk op zoek naar goede fokkers om ons alvast een beetje te orienteren op waar we onze pup gaan kopen.

nu kan dat alleen maar als we overdag opvang voor puppie hebben. we hebben al op internet zitten kijken naar uitlaatservices ed maar iets wat structureel zoveel geld kost per maand is vind ik duur. Niet dat ik het geld er niet voor over zou hebben als ik zo geloven dat dat de beste oplossing was maar ook daar ben ik niet van overtuigd. kortom, wie heeft er nog ideeen hoe we aan een betrouwbare oppas komen voor onze pup?( in de omgeving van Breda) Een soort oppas oma ofzo :D hihi, nee dat zou wel echt ideaal zijn maar andere ideeen zijn ook van harte welkom!

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 22:11

Mijn moeder haalt mijn moeder rond de middag op voor een rondje in het bos met haar hond en daarna neemt ze haar mee naar haar huis, en daar haal ik haar na mijn werk weer op... Ideaal, en gratis :D :+

NatassJa

Re: oppas voor toekomstig hondje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 22:12

Waarom een hond, als je toch al weet dat je er niet genoeg tijd voor heb?

vronytopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 22:13

Babsiej schreef:
Mijn moeder haalt mijn moeder rond de middag op voor een rondje in het bos met haar hond en daarna neemt ze haar mee naar haar huis, en daar haal ik haar na mijn werk weer op... Ideaal, en gratis :D :+

Zal wle wat anders moeten zijn?? jou moeder haalt zich zelf op.. hihi..

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 22:14

Gelijk heb je NatassJa, een hond moet je niet direct gaan toevertrouwen aan vreemden :n

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 22:15

NatassJa schreef:
Waarom een hond, als je toch al weet dat je er niet genoeg tijd voor heb?

Dat dacht ik ook gelijk :o

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 22:15

Ik weet niet precies hoe het bij Shiba's zit, maar ik weet dat een aantal rasverenigingen/fokkers je geen hond verkoopt als je dermate lang weg bent dat je een oppas moet hebben. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik een pup in combinatie met lang weg zijn niet echt handig vind, je zit toch met een stuk opvoeding. Dat is één van de redenen waarom mijn ouders een wat oudere hond gekocht hebben.

Ik begrijp dat je ouders of andere familie niet in de buurt wonen? Dat zal denk ik de goedkoopste oplossing zijn, anders zit je al snel bij pensions of inderdaad uitlaatservices...

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 22:21

nee, we hebben er wel genoeg tijd voor, alleen moeten we ook werken, als we beiden tegelijk weg zijn willen we opvang voor hem/ haar.

ik snap dat het er idd op lijkt dat we veel weg gaan zijn maar dat is niet zo, heb al m'n hele leven dieren en ik zou t nooit aan mezelf kunnen verantwoorden als ik er niet goed voor kon zorgen. dan zou ik er ook nooit aan beginnen!

daarnaast ben ik de eerste tijd dat pup er is fulltime thuis, juist voor dat eerste stukje opvoeding en wennen.

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 22:23

Oke, dan heb ik niks gezegd. Maar hoe het er stond, was het net alsof je dag en nacht weg was ;)

Vind het dan gewoon niet eerlijk t.o de hond. Van hot naar her gestuurd, "Is dit m'n baasje? Is dát m'n baasje??".

Dus, sorry dan ;)

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 22:24

een pup van 3/4 maanden kan prima een paar uurtjes alleen zijn(evt in bench).
Daarnaast ga ik met natassja mee; zeker de eerste paar maanden zal je veel tijd en energie in een pup moeten steken; ook overdag.
De hond moet de kans krijgen zich te gaan richten op (het liefste 1)de baas/bazen en dus niet beïnvloed worden door oppassen etc.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 22:26

Het is niet vervelend bedoeld hoor :) Maar je zult die vraag bij een fokker ook krijgen. Zij zullen willen weten hoe vaak per week jij - bv - langer dan 4 uur afwezig bent. En als dat te vaak of te lang is in de beleving van een fokker krijg je die pup niet mee. Ongeacht of je opvang hebt of niet.

Als jullie regelmatig allebei langer dan 4 uur afwezig zijn zou ik het persoonlijk niet doen. Of een wat oudere hond uitzoeken...

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 22:26

Sylvia schreef:
Ik weet niet precies hoe het bij Shiba's zit, maar ik weet dat een aantal rasverenigingen/fokkers je geen hond verkoopt als je dermate lang weg bent dat je een oppas moet hebben. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik een pup in combinatie met lang weg zijn niet echt handig vind, je zit toch met een stuk opvoeding. Dat is één van de redenen waarom mijn ouders een wat oudere hond gekocht hebben.

Ik begrijp dat je ouders of andere familie niet in de buurt wonen? Dat zal denk ik de goedkoopste oplossing zijn, anders zit je al snel bij pensions of inderdaad uitlaatservices...

nee die wonen niet in de buurt. maar een pension of creche vind ik niet zo'n goed plan. het hondje van mijn moeder gaat daar regelmatig heen en ik vind t altijd zo'n rot gevoel om haar daar te laten. ondanks dat ze het leuk heeft daar. beetje hetzelfde als die moeders bij mij op school die hun kindjes niet echt weg willen brengen :D

het voelt voor mij beter om een vaste oppas te hebben.

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 22:29

ik snap dat iedereen zich acuut zorgen maakt over het welzijn van ons toekomstige hondje, maar nogmaals, ik weet wat het inhoud, hoeveel energie het vraagt... we doen dit niet omdat we gister bedachten 'laten we een hond nemen' we plannen dit expres een paar maanden vooruit zodat we alles goed kunnen regelen.

ik vraag alleen of iemand nog andere ideeen heeft om aan een betrouwbare oppas te komen.....
Laatst bijgewerkt door meintje op 28-01-09 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 22:29

Ik heb een aantal maanden geleden een volwassen hond aangeschaft bij een herplaatsingsbureau en zelfs daar waren ze héél kritisch naar mijn werkuren.
Inmiddels blijft hij keurig 2 dagen per week 8 uur alleen maar dit is ook het maximum voor mij bij een volwassen hond.
Zeker het ras wat jij noemt heeft veel begeleiding en training nodig; die geef je als baas niet uit handen lijkt mij.
Warom geen leuke volwassen hond uit bv het asiel?

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 22:32

waarom een pup als je er geen tijd voor hebt? Neem dan minstens een volwassen hond;) ( je hebt immers amper tijd om beestje op te voedden en dit laat je aan een ander over)

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 22:33

Pinuts lees het topic even!!!!

Succes TS!

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 22:35

BertBaley schreef:
Pinuts lees het topic even!!!!

Succes TS!

bedankt!
(heb al bijna spijt dat ik iets gevraagd heb, iedereen gaat meteen weer van het slechtste uit :( )

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 22:35

heb ik gedaan.. Vraag me alleen af of TS het wel "leuk" vind als vooral de oppas de pup opvoedt..

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 22:36

Citaat:
Dit jachtinstinct is voor sommige eigenaren niet altijd even leuk. De Shiba Inu heeft het karakter van een leider, de eigenaar moet hem de baas kunnen zijn en vooral blijven. Als je hem ziet zou je dat niet van hem denken, want hij is klein en lijkt op een vosje. Maar daar verkijk je je op! Iemand die niet consequent kan opvoeden is zeker niet geschikt voor een Shiba Inu. 'NEE' moet wel 'NEE' blijven en niet één keer 'JA' want dan heeft hij gewonnen.

bron: http://www.shibainu.nl

Zoals ik al zei; lijkt me niet het soort hond om als pup al uit te besteden aan andere mensen ;)

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 22:36

Ze zegt toch

meintje schreef:
daarnaast ben ik de eerste tijd dat pup er is fulltime thuis, juist voor dat eerste stukje opvoeding en wennen.

;)

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 22:37

BertBaley schreef:
Ze zegt toch

meintje schreef:

;)

oooh pardon daar heb ik overheengelezen :o

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 22:38

oh ik ook, geef ik eerlijk toe.. Nou als TS zelf puppie kan opvoedden is er geen probleem. Als ik haar was zou ik wel een oppas nemen die vertrouwt is, en niet via een site ofzo;) Maar daar vertrouw ik wel op

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 22:40

@ Ts heb je al eeder honden van deze soort gehad?

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 22:40

pinuts schreef:
oh ik ook, geef ik eerlijk toe.. Nou als TS zelf puppie kan opvoedden is er geen probleem. Als ik haar was zou ik wel een oppas nemen die vertrouwt is, en niet via een site ofzo;) Maar daar vertrouw ik wel op

zie daar de reden voor dit toppic: misschien heeft iemand hele goede of juist hele slechte ervaringen met mensen/ pensions/ opvangadressen...

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 22:42

meintje schreef:

Maar wat is bij jou de eerste tijd? Een maand? 2 maanden? Jaar? En de pubertijd dan? Reken maar dat je je handen vol hebt aan de hond! Wil je daar iemand anders mee opzadelen dan?
Absoluut niet l.ullig bedoeld hoor, maar er moet zeker niet te makkelijk over gedacht worden. Mijn hond van nu 10,5 maand oud zit volop in zijn pubertijd en slokt een hele hoop tijd op om hem 'op het goede pad' te houden zeg maar. Hij test je op alle manieren uit en kijkt echt hoe ver die kan gaan. Ik ben echt wel eens blij als de hond er niet is, zodat ik rustig iets kan doen zonder op de hond te letten. Dat bedoel ik met: wil je dat een ander aan doen?