Zelf behendigheids sprongen maken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Do_

Zelf behendigheids sprongen maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 19:58

Wie heeft er zelf wel eens behendigheids toestellen gemaakt?

Het gaat dan om sprongen, slurf, band, muur.

Ik heb al een idee voor een band een breedte sprong weet ik al hoe ik die ga maken.

De katteloop en de schutting en de wip ga ik niet aan beginnen. Ben wel handig, maar niet zo handig en je hond moet er wel op...

Een muur kan gewoon met 2 planken die je dicht maakt aan de bovenkant en dan leuk schilderen.

Maar de sprongen lijkt mij moeilijk. Het liefste zijn ze namelijk in hoogte zerstelbaar.

Wie zou mij kunnen helpen.

m1992

Re: Zelf behendigheids sprongen maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 18:07

Ik deed vroeger wel eens gewoon kratjes op elkaar zetten, bezem ertussen en klaar! Ging altijd goed, en viel eraf als de hond em raakte. Ga ook beginnen met behendigheid in de zomer, maar ik lees even mee hier! ;)

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 18:13

Bij mij op de hondenclub hebben ze zelf gemaakte hindernissen. Ze hebben als balk een pvc-buis en de rest is hout. De buis licht dan op een blokje waar een half rondje is uit gezaagd.
Foto:Afbeelding
En
Afbeelding

Snapje?

_Do_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 18:50

Ja snap t.
Ik gebruik nu emmers en kratten, maar is toch wel handig als je wat hebt met goed hoogtes enzo.
Heb inmiddels een palen set. Heb gewoon een touw genomen en om de 60 cm een kleurtje. En aan de einde een ringetje zodat hij strak staat.
Heel handig.

Ik had idd bedacht voor de sprongen gewoon een paal, met op twee hoogtes een blokje die ik iets uit hol. Zodat het een soort lepel is.
En dan een voet er aan.

Ik dacht aan een bezem steel, maar een pvc buis is en goedkoper en lichter dus een goed idee!

http://www.ofdazzlingjacks.nl/wat_is_agility.htm hier staan nog wel de officiële afstanden

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 21:31

ik doe/deed het ook wel eens met kratjes, emmers en bezemstelen iddxD

alternatief voor een band is een hoepel die ik gebruikte...

en als slurf gebruik ik dan zo'n slurf die wel eens bij kinder tentjes zit. kun je eventueel ook nog zelf zo'n flap aan maken/ in een vorm leggen. maar dan moet je wel kijken wat voor formaat hond je hebt. wij hebben een kruising herder/rottweiler X golden retriever (tja, vuilnisbak of vuilnisbak he:P) maar die heeft ong de grote van een golden retriever gekregen.. en dat past nog wel...

verder lees ik hier ook nog ff mee :P

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 21:37

Je zult wel heel goed moeten opletten hoe je de band maakt, want dat kan een heel risicovol toestel zijn als het niet goed in elkaar zit.

_Do_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-09 22:54

Iris82 schreef:
Je zult wel heel goed moeten opletten hoe je de band maakt, want dat kan een heel risicovol toestel zijn als het niet goed in elkaar zit.

Ik heb nu een hoepel aan twee weide paaltjes hangen. Heb hem met elastiekjes vast zitten, zodat als je hond wel mis springt en hem raakt de elastiekjes knappen.

Ga proberen volgende weer mijn eerste sprong te maken.

Als hij goed lukt zal ik een beschrijving maken met foto's

Dan kunnen jullie er ook gebruik van maken

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 03:11

Ik gebruikte houten balkjes emmers etc. Maar ik deed dan ook geen wedstrijden, maar sprong voor de lol weleens in de tuin met mijn vorige hond. Het lijkt me heel leuk om echt op agility training te gaan, maar onze huidige hond is hier niet helemaal geschikt voor vrees ik :P
Die is nogal onstuimig en heeft de concentratie van een visstick :o

_Do_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 17:13

Nou, ik heb vandaag mijn eerste sprong gebouwd.
Heeft me zo'n 2 uur gekost met zagen, uit meten en boren.

Hij moet nog in de verf of lak, zodat hij rustig buiten kan blijven staan.

Hier onder een foto. Voor de liefhebbers wil ik best op schijrven hoe je m maakt, of foto's maken bij de volgende. Kunnen jullie hem ook maken.

Het heeft me zo'n 10 euro gekost. Hij is best stevig.

Afbeelding
Met op de achtergrond mn band...

Afbeelding
detail