Welk voer voor kat die in gewicht moet aankomen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fransje23

Welk voer voor kat die in gewicht moet aankomen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 19:44

Mijn kat is een aantal weken geleden flink ziek geweest. Hoge koorts, geen eetlust etc. na een antibioticakuur is hij er weer helemaal boven op gekomen maar hij is flink afgevallen. Momenteel weegt hij 4,9 kilo i.p.v. de 5,5 kilo die hij zou moeten wegen om op een normaal gezond gewicht te zitten. Het is overigens een flinke gecastreerde kater :D

Hij krijgt normaal gesproken Royal Canin fit 32 soms aangevuld met bijv. wat gekookte vis of kipfilet. Ik heb de hoeveelheid voer al wat opgevoerd maar hij komt nog niet echt aan in gewicht. Ik vroeg mij af of er kattenvoeders zijn met wat meer energie (meer vet?). Zodat het aankomen wat sneller gaat.

Hij is van zichzelf overigens erg bewegelijk en vrijwel de gehele dag buiten op stap dus gebruikt dan ook veel energie.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 20:07

4.9kg is eigenlijk een goed gewicht, wat wij in het asiel wel eens doen bij katten die een ziekte hebben doorgemaakt en echt ondergewicht hebben is ...pasta, pasta mengen met bv een blikje zalm of tonijn (tonijn is zouter en meer belastend voor de nieren dus let op !)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 23:18

Mist schreef:
4.9kg is eigenlijk een goed gewicht,

Voor zijn formaat, hij is nogal uit de kluiten gewassen, is 4,9 kg gewoon te licht. Hij is knokig, je voelt duidelijk zijn ribben en ruggegraat en heupen. Bij zijn normale gewicht van 5,5 kg voel je zijn ribben met wat lichte druk en is hij niet knokig.

Pasta wil hij helaas niet eten.

Laika

Re: Welk voer voor kat die in gewicht moet aankomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 00:27

Ik heb destijds mijn zieke kater extra bij gevoerd met kattenmelk. Vinden ze heerlijk en zitten ook nog eens voedingsstoffen in.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 13:29

Wel even overleggen met je dierenarts, maar royal canin Queen is een optie, dat is voer voor zwangere en zogende katten dus met extra voedingsmiddelen, alleen het eiwit gehalte zal misschien te hoog zijn, maar ze komen er goed van aan! ;) Of kittenbrokjes maar ook daarvan zal de eiwitten te hoog kunnen zijn.

Dierenarts heeft ook dieetvoer voor geopereerde en zwakkere katten (convalesence geloof ik) dat zou je ook kunnen doen, maar wat is er op tegen om hem gewoon zn normale voer te geven en er dan iets langer over te doen? Zolang hij goed eet komt hij vanzelf wel weer aan.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 13:41

het beste om je kat aan te laten komen is..

Hills a/d
dit is een voeding waar heel veel in zit, en hier komen ze dus ook lekker van aan.. het is alleen wel blikvoer...

MIsschien dat je DA een voeding weet in brokjes...