Poes sproeit?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Limoen

Poes sproeit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 15:19

Hallo,

We hebben heel vaak problemen met de urine van onze Britse Korthaar poes.

Ze heeft 2 nestjes gehad. En daarvoor is ze een keer onder de auto blijven zitten toen mn moeder wegreed toen heeft ze een klap gehad en is geopereerd aan een vetnecrose.

Nu heeft ze heeel vaak bloed bij haar urine, we hebben haar urine al nalaten kijken op nierstenen en dat soort dingen, niks bijzonders te vinden. Elke keer weer antibiotica voor blaasontsteking. Helpt een tijdje en dan is het weer raak.

Maar ze zit nu weer tegen haar krols zijn aan en gaat ineens sproeien! Ze gaat echt half staand ergens tegen aan staan plassen, niet veel maar wel weer wat bloed erbij.

Nu willen we haar laten stereliseren (?) maar zal daarbij dit overgaan?

Emori

Re: Poes sproeit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:20

Wij hebben een gesteriliseerde poes en die sproeit nog steeds (alleen buiten gelukkig)
misschien is het een geval apart, maar noortje sproeit nog steeds!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:25

Idd als ze het eenmaal doen kan het zomaar zijn dat ze het blijven doen.

Britten staan bekend om nier en blaasproblemen, is ze wel getest voor de nestjes?

Ik zou zowiezo laten steriliseren,zeker gezien de klachten die ze al heel lang leeft, je wilt toch niet op he geweten hebben dat je kittens fokt met dezelfde klachten?

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:30

Mijn poes is ook gesteraliseerd en sproeit ook nog gewoon. Dominantie hier :j Het is zelfs wel eens zo erg dat ze bijvoorbeeld water gaat drinken en zich dan letterlijk volzuipt, zodat ze er even tegen kan. Daarna sproeit ze in de waterbak zodat de andere katten geen water meer hebben :=

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 15:33

Nee we fokken niet met haar. We hebben haar gewoon een nestje laten krijgen en een paar vrienden van ons wilden daar een kitten van. Daana wilde mn vader haar nog niet laten helpen en heeft ze dus nog een nestje gekregen.

Ze is zonder stamboom en niet getest. Maar we gaan haar deze week waarschijnlijk laten helpen ik hoop dat haar urine nu goed wordt. Wat kan het anders zijn dat ze vaak bloed bij haar plas heeft? Onze buurvrouw dacht dat het misschien wel iets met de baarmeoder te maken had omdat ze toch een klap gehad heeft toen met die auto.

@ Mystica; haha wat een trutje zeg! maar ik geloof eigelijk niet dat Lila zo dominant is. Ze heeft wel eens wat ruzie met onze poes van 9 jaar. Die is wel wat dominant maar ook niet echt.